[80 B4 1,9 TDi] Światła postojowe i bezpieczniki
-
- Forum Audi 80
- Posty: 10
- Rejestracja: 08 lut 2011, 21:01
- Lokalizacja: Kraków
[80 B4 1,9 TDi] Światła postojowe i bezpieczniki
Witam wszystkich mam autko od jakiegoś miesiąca więc jestem zielony. Tak że na prosze o wyrozumiałość i pisanie dosyć prostym językiem. Mam problem który postaram opisać naj lepiej jak potrafię.
A więc zaczynając od świateł nie posiadam światła postojowego przedniego po lewej stronie oraz tylniego po tej samej. Przedni lewy reflektor różni sie od prawego lekko pod kontem koloru szkła (jest ciemniejsze) oraz samej konstrukcji wygląda bardziej ubogo po ściągnięciu dekielka gdzie znajdują sie żarówki, żarówke zmieniłem i dalej nie świeci, bezpieczniki rownież wyciagałem po kolei i wszystko jest ok a prąd nie dopływa bo sprawdzałem miernikiem. Nie wiem jak sobie z tym poradzić.
Swiatło tylnie też mi nie świeci jednak zapala się mocniej podczas hamowania czyli tak jak powinno być. Idąc po przewodach doszedłem do wszystkich pojedyńczych przewodów zaklejonych taśmą izolacyjną obok zawiasów od klapy bagażnika stwierdziłem ze to może być problem, gdyż jak jechałem i trafiłem ja jakąś dziurę to gasł mi cały tył: tablice rejestracyjne, podświetlanie zegarów, całego wnętrza i światła mijania działały tylko kierunkowskazy i światła stopu. Jednak gdy trzymałem lekko drążek w dół tak żeby nie przeskoczył z mijania na postojowe światła magicznie sie zapalały, tak samo jak przestawiłem ze świateł mijania na postojowe wszystko świeciło ale przestawało gdy z postojowych dałem mijania. Na następny dzień zabrałem się do tych poklejonych przewodów rozplatałem je polutowałem i zakleiłem izolacją od tamtej pory podczas jazdy światła mi nie gasną. Jednak dalej nie świeci mi się światło po lewej stronie. Wszystko podłączyłrm kolorami więc pomyłka nie wchodzi w grę. Dodam jeszcze że czasem jednak bardzo sporadycznie gdy włącze kierunkowskaz ponownie mi gaśnie wszystko (poznaję po tym że wyłącza sie podświetlanie zegarów), gdy go wyłączę znów działa.
Aha w sprawie bezpieczników czy znajde gdzieś tłumaczenie tych napisaów na przykrywce od bezpieczników z Niemieckiego na Polski. Oraz kolejność w jakiej są rozmieszczone gdyż bardziej w środku mam 2 miejsca na bezpieczniki jednak ich tam nie ma. i nie wiem która pozycja na tej tablicy odpowiada tym bezpiecznikom bardziej w środku. Jeszcze zdziwiło mnie oznaczenie jednego bezpiecznika na tej tabliczce 25/5 A o ile mnie na chwilę obecną pamięć nie myli, co to jest. Zdziwiłem sie i poszedłem nawet z tą tabliczką do sklepu a tam mi polecili żebym wsadził bezpiecznik 20 A.
Nie wiem co sie z tym autem dzieje do tego wk***ia mnie pomarańczowa kontrolka CHECK na desce Wiem ze trzeba z tym jechać na komputer ale nie wiem ile taka zabawa będzie kosztowała.
Prosze o pomoc z góry Dzięki za wiszelkie rady.
(nie wiem czy dobrze mnie zrozumieliście z tymi światłami bo troche zagmatwałem sprawe)
A więc zaczynając od świateł nie posiadam światła postojowego przedniego po lewej stronie oraz tylniego po tej samej. Przedni lewy reflektor różni sie od prawego lekko pod kontem koloru szkła (jest ciemniejsze) oraz samej konstrukcji wygląda bardziej ubogo po ściągnięciu dekielka gdzie znajdują sie żarówki, żarówke zmieniłem i dalej nie świeci, bezpieczniki rownież wyciagałem po kolei i wszystko jest ok a prąd nie dopływa bo sprawdzałem miernikiem. Nie wiem jak sobie z tym poradzić.
Swiatło tylnie też mi nie świeci jednak zapala się mocniej podczas hamowania czyli tak jak powinno być. Idąc po przewodach doszedłem do wszystkich pojedyńczych przewodów zaklejonych taśmą izolacyjną obok zawiasów od klapy bagażnika stwierdziłem ze to może być problem, gdyż jak jechałem i trafiłem ja jakąś dziurę to gasł mi cały tył: tablice rejestracyjne, podświetlanie zegarów, całego wnętrza i światła mijania działały tylko kierunkowskazy i światła stopu. Jednak gdy trzymałem lekko drążek w dół tak żeby nie przeskoczył z mijania na postojowe światła magicznie sie zapalały, tak samo jak przestawiłem ze świateł mijania na postojowe wszystko świeciło ale przestawało gdy z postojowych dałem mijania. Na następny dzień zabrałem się do tych poklejonych przewodów rozplatałem je polutowałem i zakleiłem izolacją od tamtej pory podczas jazdy światła mi nie gasną. Jednak dalej nie świeci mi się światło po lewej stronie. Wszystko podłączyłrm kolorami więc pomyłka nie wchodzi w grę. Dodam jeszcze że czasem jednak bardzo sporadycznie gdy włącze kierunkowskaz ponownie mi gaśnie wszystko (poznaję po tym że wyłącza sie podświetlanie zegarów), gdy go wyłączę znów działa.
Aha w sprawie bezpieczników czy znajde gdzieś tłumaczenie tych napisaów na przykrywce od bezpieczników z Niemieckiego na Polski. Oraz kolejność w jakiej są rozmieszczone gdyż bardziej w środku mam 2 miejsca na bezpieczniki jednak ich tam nie ma. i nie wiem która pozycja na tej tablicy odpowiada tym bezpiecznikom bardziej w środku. Jeszcze zdziwiło mnie oznaczenie jednego bezpiecznika na tej tabliczce 25/5 A o ile mnie na chwilę obecną pamięć nie myli, co to jest. Zdziwiłem sie i poszedłem nawet z tą tabliczką do sklepu a tam mi polecili żebym wsadził bezpiecznik 20 A.
Nie wiem co sie z tym autem dzieje do tego wk***ia mnie pomarańczowa kontrolka CHECK na desce Wiem ze trzeba z tym jechać na komputer ale nie wiem ile taka zabawa będzie kosztowała.
Prosze o pomoc z góry Dzięki za wiszelkie rady.
(nie wiem czy dobrze mnie zrozumieliście z tymi światłami bo troche zagmatwałem sprawe)
a powiedz mi jak zmieniasz ze świateł mijania na drogowe to drogowe świecą?? wydaje mi sie ze bedziesz miał uszkodzony włącznik świateł. w tych samochodach nie ma żadenych przekażników do świateł. a co do postojowych to zawsze stronami sa podpiete pod bezpiecznik czyli jeden od prawej strony a drugi od lewej. -więc jeśli masz żarówki, bezpieczniki dobre to zapewne też ten włącznik świateł może być. jeszcze możesz spróbować sprawdzić włanczając lewy kierunkowskaz bez zapłonu i powinny ci świecić lewe postojówki, jak włączysz prawy kierunek to prawe postojówki. jeśli zaświecą lewe to wyklucza instalacje i raczej będzie to włącznik
co do lamp to może po prostu była lampa zmieniona albo sam klosz.
co do lamp to może po prostu była lampa zmieniona albo sam klosz.
- Szara80tkaTdi
- Forum Audi 80
- Posty: 2662
- Rejestracja: 19 maja 2008, 18:07
- Imię: Przemek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Timbuktu
-
- Forum Audi 80
- Posty: 10
- Rejestracja: 08 lut 2011, 21:01
- Lokalizacja: Kraków
Tak drogowe świecą, ale jak włącze postojówki to świecą tylko prawe i nie daje prawego kierunkowskazu w prawo, czyli wydaje mi sie że prąd powinien plynąć. Jak w normalny sposób nie rozwiążę tego problemu to poprowadze przewody od świateł prawych prawych do lewych szeregowo. Czy jak bym tak zrobił to jest możliwość zepsucia czegoś przez za duży pobór prądu?cali20 pisze:a powiedz mi jak zmieniasz ze świateł mijania na drogowe to drogowe świecą?? wydaje mi sie ze bedziesz miał uszkodzony włącznik świateł. w tych samochodach nie ma żadenych przekażników do świateł. a co do postojowych to zawsze stronami sa podpiete pod bezpiecznik czyli jeden od prawej strony a drugi od lewej. -więc jeśli masz żarówki, bezpieczniki dobre to zapewne też ten włącznik świateł może być. jeszcze możesz spróbować sprawdzić włanczając lewy kierunkowskaz bez zapłonu i powinny ci świecić lewe postojówki, jak włączysz prawy kierunek to prawe postojówki. jeśli zaświecą lewe to wyklucza instalacje i raczej będzie to włącznik
co do lamp to może po prostu była lampa zmieniona albo sam klosz.
[ Dodano: 2011-02-09, 07:28 ]
Co masz na myśli mówiąc wiazka chodzi ci o te kable co je lutowałem i izolowałem?Szara80tkaTdi pisze:popraw wiazke w klapie bagaznika wtedy bedziesz mial pewnosc ze to mozesz juz wykluczyc, .... nerwy zostaw na kiedy indziej
listopad23, Poświęć trochę czasu i poczytaj w dziale "elektryka" podobne tematy i napewno wiele Ci się rozjaśni.
Nie, nic się nie zepsuje. Sam tak mam już pół roku bo nie chce mi się szukać przyczyny.
listopad23 pisze:Jak w normalny sposób nie rozwiążę tego problemu to poprowadze przewody od świateł prawych prawych do lewych szeregowo. Czy jak bym tak zrobił to jest możliwość zepsucia czegoś przez za duży pobór prądu?
Nie, nic się nie zepsuje. Sam tak mam już pół roku bo nie chce mi się szukać przyczyny.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 10
- Rejestracja: 08 lut 2011, 21:01
- Lokalizacja: Kraków
-
- Forum Audi 80
- Posty: 10
- Rejestracja: 08 lut 2011, 21:01
- Lokalizacja: Kraków
-
- Forum Audi 80
- Posty: 282
- Rejestracja: 05 lip 2009, 20:06
- Lokalizacja: Gliwice
jeśli chodzi o cały przód prawej strony.
miałem prawie to samo. nie działa mi postojówka, długie i czasami kierunkowskaz.
okazało się, że wiązka od tej strony świateł idzie pod belką przednią - a ta była krzywa i cała wiązka wpadła pod alternator ... efekt młynku - sam się dziwie, że sie nie zapalił.
radzę to też sprawdzić.
jeśli chodzi o tył - wydaje mi się, że są to wtyczki, które po prostu mają pourywane zaczepy i 'nie siedzą tak jak powinny'.
uwierz mi, że tyle co ja się już nakląłem na swój samochód to masakra
edit:
podjedz do gliwic - poszukamy przyczyny ))
miałem prawie to samo. nie działa mi postojówka, długie i czasami kierunkowskaz.
okazało się, że wiązka od tej strony świateł idzie pod belką przednią - a ta była krzywa i cała wiązka wpadła pod alternator ... efekt młynku - sam się dziwie, że sie nie zapalił.
radzę to też sprawdzić.
jeśli chodzi o tył - wydaje mi się, że są to wtyczki, które po prostu mają pourywane zaczepy i 'nie siedzą tak jak powinny'.
uwierz mi, że tyle co ja się już nakląłem na swój samochód to masakra
edit:
podjedz do gliwic - poszukamy przyczyny ))
-
- Forum Audi 80
- Posty: 10
- Rejestracja: 08 lut 2011, 21:01
- Lokalizacja: Kraków
Ja tam wole nie grzebać w nim bo jeszcze by sie okazało ze połowa rzeczy w nim nie działa albo cos zepsuje i nie rusze z miejsca. Mimo to ze chodze do mechanika to mechanik ze mnie jak z koziej du.. trąbka. Uczą nas obliczania zamiast naprawiania. Nic kompletnie nie wiem a powinienem takie rzeczy sam sobie robić.
Nie chce też szukac zbyt wiele bo ograniczaja mnie pieniądze, teraz mam ferie i chodze sobie do pracy ale tak to musze oszczędzać bo od mamy nie biorę na auto. Tak ze musze mieć jakiś sposób który nie szarpnie mnie po kieszeni i chyba ten z tym kablem z lewa do prawa bedzie dobre wyjście.
Bo to auto nie jest już nowe i na pewno przy okazji sporo rzeczy do naprawy by sie znalazło. Przydał by sie remont silnika bo żłopie olej proporcjonalnie do paliwa chyba zacznę lać olej do traktorów bo 15W40 nie wiele pomaga.
Nie chce też szukac zbyt wiele bo ograniczaja mnie pieniądze, teraz mam ferie i chodze sobie do pracy ale tak to musze oszczędzać bo od mamy nie biorę na auto. Tak ze musze mieć jakiś sposób który nie szarpnie mnie po kieszeni i chyba ten z tym kablem z lewa do prawa bedzie dobre wyjście.
Bo to auto nie jest już nowe i na pewno przy okazji sporo rzeczy do naprawy by sie znalazło. Przydał by sie remont silnika bo żłopie olej proporcjonalnie do paliwa chyba zacznę lać olej do traktorów bo 15W40 nie wiele pomaga.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 10
- Rejestracja: 08 lut 2011, 21:01
- Lokalizacja: Kraków
-
- Forum Audi 80
- Posty: 10
- Rejestracja: 08 lut 2011, 21:01
- Lokalizacja: Kraków