[B4 1Z] Krzywa kolumna Mcphersona
- Wojtek1985
- Forum Audi 80
- Posty: 76
- Rejestracja: 30 lis 2008, 19:43
- Lokalizacja: LTM
[B4 1Z] Krzywa kolumna Mcphersona
Witam. Mam taki problem, że lewe koło w aucie jest bardziej pochylone w stosunku do prawego, tzn. góra koła "siedzi" bardziej w nadkolu. Geometria była ustawiana i na sworzniu nie ma już regulacji, technicznie wszystko jest ok,nie tnie opony, nie piszczy na zakrętach, nie ściąga, jest tylko problem wizualny i wku..... mnie to trochę. I teraz, wina jest albo w skrzywionej kolumnie Mcphersona albo w skrzywionej zwrotnicy (piaście). Mierząc zwykłą miarką od kolumny do opony z lewej strony jest około 1cm mniej niż z prawej, tzn. lewe koło jest powiedzmy górą 1 cm bliżej kolumny niż prawe. Jak myślicie, czy to wina krzywej kolumny czy piasty?
- Wojtek1985
- Forum Audi 80
- Posty: 76
- Rejestracja: 30 lis 2008, 19:43
- Lokalizacja: LTM
Niby nie miałem tak zawsze...jakoś nie zwracałem kiedyś uwagi. Robiłem jakiś czas temu zawieszenie: tulejki na wahaczach, na sankach, łączniki stabilizatorów itd. i po tym zobaczyłem. Nie ma opcji że coś jest źle poskładane bo już nie raz to robiłem, więc wnioskuje, że coś jest skrzywione. Zmieniałem właśnie z lewej strony kolumnę na drugą bo przy zmianie poduszki amortyzatora zobaczyłem że otwory na te 2 śruby co się ją łączy ze zwrotnicą były takie jajowate, ale jakoś wtedy nie pomyślałem, że coś może być nie tak. Ale teraz myślę, że to może zwrotnica właśnie. Tylko tak mniej więcej mierząc z lewej i prawej strony odległość od dołu zwrotnicy (miejsca mocowania sworznia) do górnej jej części (otworu na śrubę) jest taka sama odległość...nie wiem czy to o czymś świadczy, może jakoś "inaczej" jest krzywa. Teraz jak tak sobie myślę, to przy wkładaniu sworznia wahacza z lewej strony zawsze ciężej wchodził niż z prawej...czyli wychodzi na to że zwrotnica.
- Wojtek1985
- Forum Audi 80
- Posty: 76
- Rejestracja: 30 lis 2008, 19:43
- Lokalizacja: LTM
- Wojtek1985
- Forum Audi 80
- Posty: 76
- Rejestracja: 30 lis 2008, 19:43
- Lokalizacja: LTM