Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[80 B4]Mam problem z długimi śwaitłami!!!

Awatar użytkownika
diablo228
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 476
Rejestracja: 10 lis 2009, 06:27
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: diablo228 » 24 sty 2011, 09:17

a ja zabezpieczyłem smarem miedziany który do takich spraw służy i jest dobrze, wd40 nie jest do takich spraw.Przekaźników nie zabudowałem bo wymyłem sobie lampy i klosze efekt poraża taka różnica jest :-P kupiłem lepsze żarówki nie żadne chińskie z seri poprawy widoczności tylko z osrama i dobrze widać, pająk naprawiony i wszystko działa sobie dobrze.

Awatar użytkownika
Kolber
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 42
Rejestracja: 06 lip 2010, 12:35
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Kolber » 24 sty 2011, 10:19

diablo228 pisze:a ja zabezpieczyłem smarem miedziany który do takich spraw służy i jest dobrze, wd40 nie jest do takich spraw.Przekaźników nie zabudowałem bo wymyłem sobie lampy i klosze efekt poraża taka różnica jest :-P kupiłem lepsze żarówki nie żadne chińskie z seri poprawy widoczności tylko z osrama i dobrze widać, pająk naprawiony i wszystko działa sobie dobrze.
Z doświadczenia Ci powiem, że po zamontowaniu przekaźników mijania jeszcze lepiej będą świecić, nie wiem jakie napięcie na żarówkę jest w audi, w espero było sporo za mało, więc jak zamontowałem przekaźniki to dopiero zaczęło świecić tak jak powinno :)

Pozdro

Awatar użytkownika
Szara80tkaTdi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2662
Rejestracja: 19 maja 2008, 18:07
Imię: Przemek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Timbuktu

Post autor: Szara80tkaTdi » 24 sty 2011, 12:25

Jarewa pisze:Żeby powstał łuk musiało być kilka KV
nieprawda luk powstanie tez przy kilku dziesieciu voltach ale przy duzym pradzie, wykorzystywane jest to w np spawarkach na elekrody i migomatach, w tych drugich jest jeszcze gaz ... ale luk tez powstaje w pajaku nie taki jak tam wielki i zauwazalny
diablo228 pisze:wymyłem sobie lampy i klosze efekt poraża taka różnica jest
rowniez to zrobilem i to bardzo dawno jest duza rozica, wczesniej swiecily na zolto teraz na bialo, mam zwykle zarowki i zadnych wynalazkow z przekaznikami, ori instalacja bez cudowania... co widze jest zadkoscia ...
Jarewa pisze:Smar jest użyty tylko do plastików ślizgi itd.
smar rowniez mozesz spotkac w silniczku wycieraczek na tym kółku ze sciezkami miedzianymi wedlug ktorych jest ustalana pozycja ramion wycieraczek

Awatar użytkownika
HeavenQueen
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 526
Rejestracja: 14 sty 2009, 18:51
Lokalizacja: Trzebinia

Post autor: HeavenQueen » 09 lut 2011, 13:22

kubik pisze:
Kolber pisze:Rozmawiałem ze znajomym elektrykiem i tak jak wszyscy tu piszecie to typowa przypadłość 80-ki i najlepiej zamontować przekaźniki, później jeśli się da naprawić przełącznik długich...
W pająku od świateł długich jest mosiężna blaszka z nabitym pinem, przy włączaniu długich powstaje przeskok łuku elektrycznego i pin się zaczernia. To jest powód twojego problemu. Wystarczy to rozebrać i przeczyścić.
A może mi koledzy podpowiecie jak zdemontować dolną osłonkę przełącznika, górna (po odkręceniu dwóch wkrętów) zeszła, a dolna trzyma się mocno, bo ona chyba z pierścieniem na kolumnie kierowniczej jest połączona? Jak to zdjąć żeby nie urwać?

----
Dobra, już znalazłem imbus w środkowej dziurce, odkręciłem i całość udało się zdemontować :-)

Awatar użytkownika
Szara80tkaTdi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2662
Rejestracja: 19 maja 2008, 18:07
Imię: Przemek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Timbuktu

Post autor: Szara80tkaTdi » 09 lut 2011, 14:07

jesli juz nie chcesz, szukac na forum to sa ksiazki o tym, chocby najbardziej popularne np "Reguluje i naprawiam Audi 80 90" a tam jest naprawde duzo informacji, a ze nie chcialo ci sie poszukac to ci napisze, potrzebujesz imbusa , wsuwasz go pod katem, tak jak czerwona strzalka

Awatar użytkownika
pawelrybak15
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4321
Rejestracja: 27 sty 2007, 21:15
Lokalizacja: Miasto
Kontakt:

Post autor: pawelrybak15 » 09 lut 2011, 14:45

Jakiego imbusa ? Kolego, tam jest śruba na śrubokręt krzyżowy :-)
Ale reszta sie zgadza, wkładasz go pod kątem by trafić tą śrubę i odkręcasz, starczy poluzowanie.

Awatar użytkownika
Szara80tkaTdi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2662
Rejestracja: 19 maja 2008, 18:07
Imię: Przemek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Timbuktu

Post autor: Szara80tkaTdi » 09 lut 2011, 14:47

umnie jest imbus

Awatar użytkownika
HeavenQueen
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 526
Rejestracja: 14 sty 2009, 18:51
Lokalizacja: Trzebinia

Post autor: HeavenQueen » 09 lut 2011, 14:48

W B4 z '93 roku jest kolego imbus o rozmiarze 5. Właśnie w/w książce to wyczytałem. Zaraz sprawdzimy czy odtłuszczenie, przeszlifowanie i posmarowanie styków pomogło.

Awatar użytkownika
pawelrybak15
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4321
Rejestracja: 27 sty 2007, 21:15
Lokalizacja: Miasto
Kontakt:

Post autor: pawelrybak15 » 09 lut 2011, 15:17

Na długo Ci to raczej nie pomoże. Weź wstaw przekaźniki i zapominasz o problemie z przełącznikiem zespolonym <ok>

Awatar użytkownika
HeavenQueen
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 526
Rejestracja: 14 sty 2009, 18:51
Lokalizacja: Trzebinia

Post autor: HeavenQueen » 09 lut 2011, 18:25

pawelrybak15 pisze:Na długo Ci to raczej nie pomoże. Weź wstaw przekaźniki i zapominasz o problemie z przełącznikiem zespolonym <ok>
No może najwyżej na kolejne 10 lat. Wsio działa bardzo ładnie.
Zdziwiłem się że w Niuni nie ma przekaźników w tych obwodach. Teraz już wiem czemu są takie spadki napięć przed żarówkami. Trzeba to będzie ulepszyć <ok>

Awatar użytkownika
Szara80tkaTdi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2662
Rejestracja: 19 maja 2008, 18:07
Imię: Przemek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Timbuktu

Post autor: Szara80tkaTdi » 09 lut 2011, 23:48

HeavenQueen pisze:Trzeba to będzie ulepszyć
ja bym to zostawil w spokoju i nie zaczepial bym tego, bo tak wymyslili madrzejsi odnas, i jak sam napisales na kolejne 10 lat spokoj

Awatar użytkownika
pawelrybak15
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4321
Rejestracja: 27 sty 2007, 21:15
Lokalizacja: Miasto
Kontakt:

Post autor: pawelrybak15 » 10 lut 2011, 11:39

Kolego, to nawet Polonez miał przekaźniki do świateł :mrgreen:
Jak dla mnie inżynierowie odpowiedzialni za B3 i B4 to mądrzy ludzie, bardzo mądrzy, ale jak każdy człowiek popełniający błędy i jednym z ich błędów to brak przekaźników do świateł :-P
Tak więc wszyscy którzy mają problemy z przełącznikiem zespolonym niech zainwestują w przekaźniki, naprawde się opłaci :-) Wyczyszczone reflektory dają dużo, ale wyczyszczone reflektory + przekaźniki to dopiero jest wypas <ok>

ODPOWIEDZ

Wróć do „Oświetlenie wewnętrzne i zewnętrzne”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl