Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 2.0 16V ACE] Sonda lambda

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
Filipek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 57
Rejestracja: 13 lis 2010, 15:46

Post autor: Filipek » 06 lut 2011, 21:51

Teraz to i ja tak myślę bo pierwsza sonda mogła być zepsuta, każdemu jakaś niedoróbka może się zdarzyć ale żeby już druga była padnięta to już szczyt chamstwa. Może jest ktoś w stanie polecić jakiś sklep internetowy gdzie kupie NGK a nie jakaś podróbkę? Ja znalazłem taka(piąta na tej stronie): http://www.motoneo.pl/m-AUDI-all-80_8C_ ... .html#kat1

A co do tego ze mój samochód od razu zepsuł sondę ma ktoś może jakąś teorie?

Awatar użytkownika
patrykk007
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 166
Rejestracja: 28 sty 2011, 17:21
Lokalizacja: Złotoryja

Post autor: patrykk007 » 07 lut 2011, 00:58

Kolega dobrze pisze, bosh niestety przechodzi już na tanią tandetę

Awatar użytkownika
STROKE
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 166
Rejestracja: 19 lut 2008, 10:31
Lokalizacja: inąd

Post autor: STROKE » 08 lut 2011, 11:28

To by potwierdzało moje przejscia z sondą bo mam dokładnie to samo!!! TUTAJ zobacz moj wątek na AKP juz myslałem ze to jakas podróba albo coś takiego na razie reklamacja jest w trakcie rozpatrywania i teraz nie wiem co juz brac bo tej uniwersalną to mi nie bardzo sie uśmiecha

Filipek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 57
Rejestracja: 13 lis 2010, 15:46

Post autor: Filipek » 10 lut 2011, 17:25

Zaryzykowałem wczoraj i kupiłem nowa sondę NGK. Dzisiaj ja zamontowałem potem dłuższa przejażdżka i okazało się ze ryzyko się nie opłacało mam kolejna zepsuta sondę. Od tego już mi ręce opadają. Nie mam najmniejszego pojęcia co z tym może być jak nic samochód pójdzie do żyda

Jak macie jakieś pomysły to piszcie

Awatar użytkownika
STROKE
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 166
Rejestracja: 19 lut 2008, 10:31
Lokalizacja: inąd

Post autor: STROKE » 10 lut 2011, 17:48

U siebie mam ori sonde założoną fabrycznie która nie padła tylko nie domaga ale ogólnie pokazuje lekko za uboga mieszankę a ta ngk to jaką kupiłeś z końcówkami czy uniwersalną Poza tym na jakim paliwie jeździsz z pewnej stacji, sprawdziłes czy nie ma jakiejś dziury w kolektorze no i jak z zapłonem bo jak jest przestawiony zapłon to te mozna sondę uszkodzić

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 10 lut 2011, 18:27

Może z ECU idzie za duże napięcie na sondę i ją uszkadza. Bo raczej przez tak krótki czas niemożliwe aby uległa uszkodzeniu z inne przyczyny.

kaline1984
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 108
Rejestracja: 28 wrz 2008, 17:01
Lokalizacja: Białystok

Post autor: kaline1984 » 16 lut 2011, 22:17

Witam .Pomacaj może kable i wtyczki w tym może Twój problem.

Awatar użytkownika
STROKE
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 166
Rejestracja: 19 lut 2008, 10:31
Lokalizacja: inąd

Post autor: STROKE » 17 lut 2011, 17:13

Dzisiaj założyłem używke sondę z silnika v6 i wszystko chodzi elegancko błędów nie pokazuje, przyspiesza juz normalnie na zimnym i przestał sie dusić Czy są jakies przeciwskazania do tej sondy dla silnika ABT czy mozna smialo jeździć ozanczenie tej sondy to 0258 003 344

Filipek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 57
Rejestracja: 13 lis 2010, 15:46

Post autor: Filipek » 18 lut 2011, 17:28

A u mnie nie jest tak kolorowo kupiłem kolejna już trzecia sondę ale teraz NTK(bosch poszedł znowu na gwarancje) założyłem i przetestowałem ją takim najtańszym miernikiem cyfrowym, napięcie zmieniało się ale nie oscylowało. Na wolnych miałem 0.5V ale jak przegazowałem to napięcie skoczyło w górę a jak puściłem gaz i silnik wrócił na wolne obroty to i napięcie wracało na 0.5V wszystkie pomiary wykonywałem na odłączonej sondzie od instalacji samochodu i po przejechaniu tak około 20km. Potem podłączyłem sondę skasowałem błędy i po jakimś czasie znowu pojawił się błąd o braku sygnału z sondy dla pewności pojeździłem jeszcze troszkę samochodem żeby porządnie zagrzać sondę i znowu skasowałem błąd i znowu po jakimś czasie ten błąd wracał i tak mogłem w kółko. teraz sobie tak myślę ze naprawdę mogę mieć walnięty moduł silnika bo praca tej sondy wydaje mi się ok, myślę ze może dlatego nie widać tej oscylacji bo miernik jest słabej jakości co myślicie na ten temat?

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 21 lut 2011, 12:37

Filipek, może wtrysk się rozkalibrował i wykracza to poza możliwości różnicowego regulatora ciśnienia. Próbowałeś kręcić śrubka na przepływomierzu od składu mieszanki?

Jeszcze można sprawdzać jakie natężanie dochodzi do tego tego regulatora ciśnienia. Gdy brane są odczyty z sondy powinno oscylować od -20mA do 20mA.

Chyba jest to opisane w poradniku na temat falowania obrotów w download.

Filipek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 57
Rejestracja: 13 lis 2010, 15:46

Post autor: Filipek » 21 lut 2011, 17:50

kręcenie śrubka w przepływce nic nie daje z tym jest dziwna sprawa bo kiedyś miałem prąd zawsze 13mA później jakoś się zmieniło na 21mA a teraz jest coś takiego ze prąd oscyluje ale wydaje mi się ze w innym zakresie niż -20mA a 20mA i na dodatek cały czas zapisuje mi się błąd o braku sygnału z sondy mimo to ze te oscylacje wyglądają jak by ECU nie brało sondy pod uwagę!?

Jeszcze jutro sprawdzę dokładnie w jakim zakresie oscyluje prąd na przepływomierzu i czy w ogóle da się go regulować

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl