[B4 2.6 ABC]Wycięcie katalizatora
- hołard
- Forum Audi 80
- Posty: 1025
- Rejestracja: 23 lis 2006, 11:12
- Imię: Piotr
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Coupe quattro
- Silnik: 2,2 AAN
- Lokalizacja: Białystok
Ja u siebie w ABC wyciąłem kata i wspawałem rurę (w moim roczniku jest jedna sztuka) i moment przesunął sie zauwarzalnie w duł, wczesniej przy niskich obrotach jak raptem sie wcisnęło to troszke mulił teraz zbiera sie juz od najniższych do jazdy w miescie jak znalazł. Natomiast cos za coś, mam wrażenie że przy wyzszych prędkościach i wyzszych obrotach, jak go przytrzymam do 6tys to spaliny jak by za szybko opuszczały układ i tak jakby nie trzymało odowiedniego spręzania. :-|
taaa zgadza sie... cały układ jest o średnicy 2,5 cala, układ wydechowy wolny, jedynie ostatni tłumik trosze tłumi :lol: do 3000 rpm da sie spokojnie podróżować, nie drażniąc... natomiast powyżej zaczyna być ciut głośniej dla każdego coś innego nie polecam takiego zastosowania na co dzień... bo może być bardzo uciążliwe... natomiast na weekend i na zrobienie troszeczkę szału jak znalazł :oops:Daniello85 pisze:FranoF1 a jak u ciebie z głosnoscią wydechu bo ty wyciełes kat i sierodkowy tłumik jak to sie przedstawia u ciebie/?????
pozdrawiam
Na ,,szał'' nie lepiej wsiąść w b-e-m-w-u?FranoF1 pisze:taaa zgadza sie... cały układ jest o średnicy 2,5 cala, układ wydechowy wolny, jedynie ostatni tłumik trosze tłumi :lol: do 3000 rpm da sie spokojnie podróżować, nie drażniąc... natomiast powyżej zaczyna być ciut głośniej dla każdego coś innego nie polecam takiego zastosowania na co dzień... bo może być bardzo uciążliwe... natomiast na weekend i na zrobienie troszeczkę szału jak znalazł :oops:Daniello85 pisze:FranoF1 a jak u ciebie z głosnoscią wydechu bo ty wyciełes kat i sierodkowy tłumik jak to sie przedstawia u ciebie/?????
pozdrawiam
ja mam pustą puche zamiast kata bo ktos juz przedemną cos kombinowal i jest takie zeczenie a znów mam ostatni wyciety i wstawiony w jego miejsce rure nierdzewke i ladna koncówke ladnie burczy na wolnych obrotach ale w trasie przy 2000 obrotów jest za głosny wiec mam takie pytanie co wstawic zamiast tej srodkowej puszki by zalatwic te 2 problemy kata czy tłumik aby go wyciszyć
dodam swoje 3 grosze wydech przerabialam w swoje v6 wiele razy (z pomoca kolegi) po kupnie auta mialem katalizatory (u mnie byly dwa) wycielismy je z powodu ciaglego zahaczania nimi o nierownosci na drodze prowadzace do mojego domu,w dodatku w srodku nich lataly wnetrznosci.Postanowilem je wyciac zreszta i tak nie spelnialy swojego zadania. W miejsce katow wstawilismy 2 rurki. Efekt dzwieku tragiczny jakby ktos sypal piach do rynny. Autem bylo wstyd jezdzic. Nastepnie wstawilem strumiennice na poczatku bylem zadowolony jednak po paru dniach i to mi nie odpowiadalo pasazerowie z tylu nie mieli komfortu, dopiero gdy usiadlem z tylu zrozumialem na co narzekali. Audica dostala jakby tunningu akustycznego rodem auta sportowego ale bylo to nie do zniesienia na dluzsze trasy. Wkoncu zrobilem to co powinienem zrobic na poczatku wstawilem dwa tlumiki przelotowe wykonane z rury wygladajace jak strumiennica. Ich srednica pozwalala na odpowiedni przeplyw powietrza i nie wydawania zadnych dzwiekow wydechu co mnie bardzo ucieszylo. Bawilem sie jescze w remusy i sebringi (przekladane z aut z rozbiorki) ale wolalem zostac przy fabryce zamieniajac jedynie katy na przelotowe.w v6 to co mi sie podoba to dwiek silnika w momencie otwarcia drugiej przepustnicy i nie odpowiadalo mi zagluszanie tej poezji glosnym tlumikiem. Dodam jescze ze nie odczuwalem zwiekszenia mocy auta po zadnej z tych przerobek, ani wzrostu spalania.
oczywiscie jak najtaniej mi hodzi o zrobienie tego zastanawiam sie nad 2 pytaniami
1- czy zamiast kata wstawic rure nierdzewną a wrucic do reszty ori tlumikow iczy bedzie przyjemnie cos burczalo ale nie uciązliwie
2- czy zamiast kata wstawic tłumik przelotowy a zostawic tą ostatnia rure z koncówką
które bedzie rozwiązanie bardziej komfortowe ? dodam ze niemam kata ino pustą puszke po kacie i zeczy jak by srubek nawzucał ktoś
a teraz mam tak kat pusty zęczy i jest dziurawy 2 środkowe tlumiki ori a zamiast ostatniego wstawiona rure z końcówką i przy dłuzszych trasach jest to denerwujące bo buczy jak najęty musze to zmienic prosze o porady pozdrawiam
1- czy zamiast kata wstawic rure nierdzewną a wrucic do reszty ori tlumikow iczy bedzie przyjemnie cos burczalo ale nie uciązliwie
2- czy zamiast kata wstawic tłumik przelotowy a zostawic tą ostatnia rure z koncówką
które bedzie rozwiązanie bardziej komfortowe ? dodam ze niemam kata ino pustą puszke po kacie i zeczy jak by srubek nawzucał ktoś
a teraz mam tak kat pusty zęczy i jest dziurawy 2 środkowe tlumiki ori a zamiast ostatniego wstawiona rure z końcówką i przy dłuzszych trasach jest to denerwujące bo buczy jak najęty musze to zmienic prosze o porady pozdrawiam
przeczytaj dokladnie mój poprzedni post, zamiast katalizatorów wstaw tłumiki przelotowe a reszta jak z fabryki czyli srodkowe i końcowy, tylko nie daj sie skusic na zabiegi które oferują tłumikarze takie jak rozciecie katalizatora wydlubanie wnetrznosci i wstawienie rurki ,wystrzegaj sie takze przed strumiennicami imitujacymi z wygladu katalizator,na przegladach technicznch pracują mądrzy ludzie z rownie mądrą aparaturą pomiarową.polecam kupic uzywane tłumiki z aut przywezionych do rozbiórki zza wschodniej granicy. czytasz kupujesz montujesz i sie niczym nie przejmujesz , ja niestety kombinowalem metodą prób i błedów az wkoncu znalazlem zloty srodek.adama pisze:oczywiscie jak najtaniej mi hodzi o zrobienie tego zastanawiam sie nad 2 pytaniami
1- czy zamiast kata wstawic rure nierdzewną a wrucic do reszty ori tlumikow iczy bedzie przyjemnie cos burczalo ale nie uciązliwie
2- czy zamiast kata wstawic tłumik przelotowy a zostawic tą ostatnia rure z koncówką
które bedzie rozwiązanie bardziej komfortowe ? dodam ze niemam kata ino pustą puszke po kacie i zeczy jak by srubek nawzucał ktoś
a teraz mam tak kat pusty zęczy i jest dziurawy 2 środkowe tlumiki ori a zamiast ostatniego wstawiona rure z końcówką i przy dłuzszych trasach jest to denerwujące bo buczy jak najęty musze to zmienic prosze o porady pozdrawiam
zrobilem tak wyciąlem rure z końcowką i wsawilem ori tlumik koncowy i jest cisza teraz musze cos zrobic z katalizatorem pustym czy rure czy tłumik zastanawiam sie czy jak bym rure wstawil czy lekko by niemruczal bo jak narazie to lataja w nim srubki tj . jak myslicie dzieki wszystkim za rady tlumikaze mi powiedzieli zeby wspawac tłumik jakis stary ale to jest koszt 150 zł nieda sie nic taniej z tym zrobić
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków