witam,
mam taki problem: ukręcił mi się przegub i wymieniłem na nowy ale trze o obudowe piasty (tak jakby za głęboko doszedł do piasty) i chciałbym się dowiedzieć czy tam idzie jakieś łożysko lub koronka?
na zdjęciu zaznaczone jest o co dokladniej mi chodzi, tam idzie odrazu przegub czy coś jeszcze?
[80 B3 1.8S JN] miedzy przegubem a piasta
a mogło mi coś wypaść bo samochód był holowany a przegub ukręcił się tuż przy piaście wiec jest prawdopodobne, że coś co było między nim a piastą po prostu odpadło. Wyczytałem że nie należy kręcić kołem jak przegub nie jest przykręcony, a u mnie włąsnie się tak upierdzielił że można powiedzieć że nie był przykręcony
Ps. jak docisnę piastę w tę stronę co zakładam przegub to jeszcze bardziej będzie o niego tarło
a tak się ukręcił:
a tu znalazłem taki przegub i ma jakąś koronkę, jak to się zwie dokładniej żeby to kupć
Ps. jak docisnę piastę w tę stronę co zakładam przegub to jeszcze bardziej będzie o niego tarło
a tak się ukręcił:
a tu znalazłem taki przegub i ma jakąś koronkę, jak to się zwie dokładniej żeby to kupć
Adrian na twoim pierwszym zdjęciu pokazałeś ZWROTNICE w której jest zamontowane ŁOŻYSKO KOŁA
a w to łożysko jest wciśnięta PIASTA
i ta PIASTA musi być dociśnięta (najlepiej zrobić to na prasie, nie tłuc młotkiem bo zniszczysz łożysko ) w stronę "silnika , skrzyni biegów".
Napisałeś " Wyczytałem że nie należy kręcić kołem jak przegub nie jest przykręcony, a u mnie właśnie się tak upierdzielił że można powiedzieć że nie był przykręcony " dobrze przeczytałeś. Dobrze że przy holowaniu nie odjechało ci koło, przecież było przykręcone tylko do piasty a piasta siedziała w łożysku i nie była przykręcona do przegubu ( bo był urwany ). W trakcje holowania PIASTA mogła się troszeczkę wysunąć z łożyska dlatego musisz ją docisnąć. Najlepiej to wszystko porozbieraj, wyciągnij piastę z łożyska może naleciało tam brudu ( między łożysko a piastę ) wyczyść i na nowo poskładaj - na prasie.
Na następnym zdjęciu zaznaczyłeś gdzie urwał się przegub i piszesz " tu mogła być jakaś koronka " NIC TAM NIE IDZIE ! Przegub dochodzi bezpośrednio do Piasty ! Bez koronek i podkładek.
Kolejna fotka z opisem " jakaś koronka " , jest to przegub do auta z ABS-em. Jeśli masz u siebie ABS to przegub musi mieć te ząbki "koronkę" jak Ty piszesz, jeśli autko nie ma ABSu to kupujesz zwykły przegub bez tych ząbków .
I jeszcze jedno, dobrze jest jak kupuje się jakąś nową część w sklepie to mieć ze sobą te starą. W przypadku przegubów w katalogach czasami są podane dwa lub trzy rodzaje przegubów jakie mogą wystąpić w aucie, zależy to od tego czy auto ma wspomaganie ,ABS, tarcze hamulcowe wentylowane.
Rozpisałem się ale mam nadzieje że pomogłem.
a w to łożysko jest wciśnięta PIASTA
i ta PIASTA musi być dociśnięta (najlepiej zrobić to na prasie, nie tłuc młotkiem bo zniszczysz łożysko ) w stronę "silnika , skrzyni biegów".
Napisałeś " Wyczytałem że nie należy kręcić kołem jak przegub nie jest przykręcony, a u mnie właśnie się tak upierdzielił że można powiedzieć że nie był przykręcony " dobrze przeczytałeś. Dobrze że przy holowaniu nie odjechało ci koło, przecież było przykręcone tylko do piasty a piasta siedziała w łożysku i nie była przykręcona do przegubu ( bo był urwany ). W trakcje holowania PIASTA mogła się troszeczkę wysunąć z łożyska dlatego musisz ją docisnąć. Najlepiej to wszystko porozbieraj, wyciągnij piastę z łożyska może naleciało tam brudu ( między łożysko a piastę ) wyczyść i na nowo poskładaj - na prasie.
Na następnym zdjęciu zaznaczyłeś gdzie urwał się przegub i piszesz " tu mogła być jakaś koronka " NIC TAM NIE IDZIE ! Przegub dochodzi bezpośrednio do Piasty ! Bez koronek i podkładek.
Kolejna fotka z opisem " jakaś koronka " , jest to przegub do auta z ABS-em. Jeśli masz u siebie ABS to przegub musi mieć te ząbki "koronkę" jak Ty piszesz, jeśli autko nie ma ABSu to kupujesz zwykły przegub bez tych ząbków .
I jeszcze jedno, dobrze jest jak kupuje się jakąś nową część w sklepie to mieć ze sobą te starą. W przypadku przegubów w katalogach czasami są podane dwa lub trzy rodzaje przegubów jakie mogą wystąpić w aucie, zależy to od tego czy auto ma wspomaganie ,ABS, tarcze hamulcowe wentylowane.
Rozpisałem się ale mam nadzieje że pomogłem.
Witam .
Można jeszcze zrozumieć i jakoś sobie wytłumaczyć urwanie takiego przegubu w zaznaczonym przez skuwa 1234 miejscu . Jest osłabiony dość dużym otworem na śrubę która to wszystko ściska do kupy .
Ale żeby się urwał w tym miejscu przegub na tzw . nakrętkę ? Co się tam stało i jakie siły wystąpiły że tak gruba warstwa szmeliwa ustąpiła i pękła .
Można jeszcze zrozumieć i jakoś sobie wytłumaczyć urwanie takiego przegubu w zaznaczonym przez skuwa 1234 miejscu . Jest osłabiony dość dużym otworem na śrubę która to wszystko ściska do kupy .
Ale żeby się urwał w tym miejscu przegub na tzw . nakrętkę ? Co się tam stało i jakie siły wystąpiły że tak gruba warstwa szmeliwa ustąpiła i pękła .
dzięki za zainteresowanie moim tematem
Thomson26 -teraz już wiem, że wszystko było ok, ale dostałem zły przegub w sklepie-był za duży i ocierał o zwrotnice, dziwne jest to, że te przeguby które miałem założone w żadnym katalogu nie występowały
Teraz mam jakiś inny i nawet nie wiem od czego-dobrany w sklepie na wzór starego (trochę się różni)
antoni -mój przegub akurat nie był osłabiony przez śrubę ponieważ mam wersję na nakrętkę a w miejscu ukręcenia się przegubu widać stare pęknięcie i przy strzale ze sprzęgła nie wytrzymał
czeka mnie wydatek w postaci zwrotnic od normalnej Audiczki bo ja dziękuję za takie problemy w dobieraniu przegubów a temu nie wróże, że długo wytrzyma bo jest troszkę mniejszy
Thomson26 -teraz już wiem, że wszystko było ok, ale dostałem zły przegub w sklepie-był za duży i ocierał o zwrotnice, dziwne jest to, że te przeguby które miałem założone w żadnym katalogu nie występowały
Teraz mam jakiś inny i nawet nie wiem od czego-dobrany w sklepie na wzór starego (trochę się różni)
antoni -mój przegub akurat nie był osłabiony przez śrubę ponieważ mam wersję na nakrętkę a w miejscu ukręcenia się przegubu widać stare pęknięcie i przy strzale ze sprzęgła nie wytrzymał
czeka mnie wydatek w postaci zwrotnic od normalnej Audiczki bo ja dziękuję za takie problemy w dobieraniu przegubów a temu nie wróże, że długo wytrzyma bo jest troszkę mniejszy