Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[coupe 2.3 NG] Uszczeniacze, oringi wtrysków, gdzie kupić ?

Wszystko co tyczy się silników rzędowych pięciocylindrowych.
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Ne$
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 135
Rejestracja: 24 mar 2010, 22:49
Lokalizacja: St-ów RSR

[coupe 2.3 NG] Uszczeniacze, oringi wtrysków, gdzie kupić ?

Post autor: Ne$ » 09 lut 2011, 14:37

Witam

Walczę z wysokim spalaniem mojego NG na blosie (~18 l LPG w cyklu mieszanym). Będę szukał nieszczelności i chciałbym wymienić uszczelniacze wtryskiwaczy. Mam w związku z tym kilka pytań.

1. Gdzie i za ile kupię te oringi ?
2. Czy ich stan można zweryfikować po wyjęciu wtryskiwaczy ?
3. Ile ich jest na 1 wtrysk ? 3 czy 4 ?

dzięki z góry za pomoc, pozdrawiam :)

Awatar użytkownika
eSPe
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3694
Rejestracja: 10 gru 2007, 21:13
Imię: Sławek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.6 ABC
Lokalizacja: Olsztyn
Kontakt:

Post autor: eSPe » 11 lut 2011, 08:35

1. Najlepiej ASO. Ceny nie przerażają. Chociaż IC też chyba ma.
2. Nie wiem bo nie ja wymieniałem (mechanik)
3. hmmm. Nie chce cię wprowadzić w błąd ale jak się nie mylę to chyba 3/szt.

Awatar użytkownika
arekkrosno
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 259
Rejestracja: 26 lis 2007, 14:22
Lokalizacja: Krosno

Post autor: arekkrosno » 11 lut 2011, 14:09

Ad.1 Tak jak pisze kolega eSPe
Ad.2 Po wyjęciu wtryskiwaczy nie zaleca się montowania starych uszczelniaczy ale ja montowałem na starych bo na rzut oka wyglądały dobrze (nie popękane, gładka powierzchnia)i w spalaniu nic się nie zmieniło.
Ad.3 Mądry program pokazuje że cztery.

Obrazek

Mi w ETKA pokazuje ok 2zł sztuka więc doliczyć jeszcze marżę ASO (czyli jakieś 100%) to wyjdzie ci ok 20zł na cylinder, ale lepiej żebym się mylił.

Ale myślę że nie tu leży przyczyna a w regulacji przepływomierza, sonda lambda, czujnik 2-pin
Ostatnio zmieniony 11 lut 2011, 14:17 przez arekkrosno, łącznie zmieniany 2 razy.

Awatar użytkownika
slaby
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 162
Rejestracja: 19 lip 2010, 18:39
Lokalizacja: Dzierżoniów

Post autor: slaby » 11 lut 2011, 14:16

a moze sondę masz dupniętą :p

Awatar użytkownika
Ne$
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 135
Rejestracja: 24 mar 2010, 22:49
Lokalizacja: St-ów RSR

Post autor: Ne$ » 11 lut 2011, 21:47

Co do moich pytań to:

Uszczelniacze kupiłem w lokalnym sklepie z częściami (mieszkam w małej mieścinie i sprowadzili na 2 dzień). Wymieniłem chociaż stare wyglądały nieźle, przy okazji ściągania fajek jedną złamałem ale kupiłem używaną. Jest ich 4 na jeden wtrysk, 2 na sam wtrysk i 2 na "fajkę". Cena to 50 zł za komplet czyli po 10 zł na jeden cylinder (dokładniej to 3x2 zł i 1x4 zł).

Podpowiedzcie Panowie (Panie też mogą <ok> ) jak sprawdzić sondę ?, ile kosztuje rozsądna jeśli moja byłaby uwalona ? i czy po jej odpięciu coś się zmieni ?

Awatar użytkownika
Harry71
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 672
Rejestracja: 25 gru 2009, 10:38
Lokalizacja: DW

Post autor: Harry71 » 11 lut 2011, 21:55

Sonda uniwersalna 160pln a ori 180 sklep Fota

karmelitto
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 282
Rejestracja: 05 lip 2009, 20:06
Lokalizacja: Gliwice

Post autor: karmelitto » 11 lut 2011, 22:31

wszytkie małe, nietypowe uszczelki jak sam wymieniałem to tylko w ASO. na drugi dzien i ceny na prawde małe.

boskijacek447
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 298
Rejestracja: 01 lut 2007, 18:05

Post autor: boskijacek447 » 11 lut 2011, 22:47

Kolego sonde sprawdzasz w nastepujacy sposób
1 nagrzewasz silnik
2 podłączasz miernik elektroniczny (nawet za 10zł z bazaru albo Voltomierz ze wskazówka tylko aby było dokładnie musi miec zakres do 1V) do przewodów od sondy tj do czarnego i szarego (białe to grzałki).
3 przegazuj zobacz czy pokazuje wszystkie wartości od 0,01V do 1V
Jesli tak to sonda ok
Jesli jej max to np 0,7 lub minimum 0,3 jak było kiedyś u mnie możesz rzucań nia o ściane ;)

Sonde kup z Siemensa, Boscha lub NGK
moze być 4 przewodowa jesli masz 3 i jeden przewód dasz na mase, w moi wypadku za jedna sonde Bosha płaciłem 50zl mniej niż za orginał z 3ema przewodami <piwo>
Ostatnio zmieniony 12 lut 2011, 09:14 przez boskijacek447, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Ne$
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 135
Rejestracja: 24 mar 2010, 22:49
Lokalizacja: St-ów RSR

Post autor: Ne$ » 12 lut 2011, 08:02

Dzięki za podpowiedzi, powiedzcie jeszcze czy sondę mam sprawdzać na benie, LPG czy na obu, i czy przy odpięte silnik będzie palił mniej (jakie są negatywne skutki jazdy na odpiętej sondzie?)

boskijacek447
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 298
Rejestracja: 01 lut 2007, 18:05

Post autor: boskijacek447 » 12 lut 2011, 09:12

Przy odpiętej sondzie auto będzie palić więcej niż ze sprawną sondą i straci na kulturze pracy, chociaż jesli masz całkiem padniętą i cały czas go przylewa będzie chodził równiej i czasami mniej palił, to zalezy jakie parametry trzyma uszkodzona sonda

ogólnie jesli jest zła musisz ją wymienić zeby bylo dobrze

SPrawdź ja na benzynie jesli jest ok(ma wszystkie wartości, szybko i płynnie reguluje skład mieszanki to sonda działa)
sprawdzajać na gazie bedziesz mógł sie dowiedzieć czy jest on dobrze ustawiony i czy masz odpowiednią mieszankę

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki pięciocylindrowe.”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl