[coupe 2.3 NG] Uszczeniacze, oringi wtrysków, gdzie kupić ?
[coupe 2.3 NG] Uszczeniacze, oringi wtrysków, gdzie kupić ?
Witam
Walczę z wysokim spalaniem mojego NG na blosie (~18 l LPG w cyklu mieszanym). Będę szukał nieszczelności i chciałbym wymienić uszczelniacze wtryskiwaczy. Mam w związku z tym kilka pytań.
1. Gdzie i za ile kupię te oringi ?
2. Czy ich stan można zweryfikować po wyjęciu wtryskiwaczy ?
3. Ile ich jest na 1 wtrysk ? 3 czy 4 ?
dzięki z góry za pomoc, pozdrawiam
Walczę z wysokim spalaniem mojego NG na blosie (~18 l LPG w cyklu mieszanym). Będę szukał nieszczelności i chciałbym wymienić uszczelniacze wtryskiwaczy. Mam w związku z tym kilka pytań.
1. Gdzie i za ile kupię te oringi ?
2. Czy ich stan można zweryfikować po wyjęciu wtryskiwaczy ?
3. Ile ich jest na 1 wtrysk ? 3 czy 4 ?
dzięki z góry za pomoc, pozdrawiam
- arekkrosno
- Forum Audi 80
- Posty: 259
- Rejestracja: 26 lis 2007, 14:22
- Lokalizacja: Krosno
Ad.1 Tak jak pisze kolega eSPe
Ad.2 Po wyjęciu wtryskiwaczy nie zaleca się montowania starych uszczelniaczy ale ja montowałem na starych bo na rzut oka wyglądały dobrze (nie popękane, gładka powierzchnia)i w spalaniu nic się nie zmieniło.
Ad.3 Mądry program pokazuje że cztery.
Mi w ETKA pokazuje ok 2zł sztuka więc doliczyć jeszcze marżę ASO (czyli jakieś 100%) to wyjdzie ci ok 20zł na cylinder, ale lepiej żebym się mylił.
Ale myślę że nie tu leży przyczyna a w regulacji przepływomierza, sonda lambda, czujnik 2-pin
Ad.2 Po wyjęciu wtryskiwaczy nie zaleca się montowania starych uszczelniaczy ale ja montowałem na starych bo na rzut oka wyglądały dobrze (nie popękane, gładka powierzchnia)i w spalaniu nic się nie zmieniło.
Ad.3 Mądry program pokazuje że cztery.
Mi w ETKA pokazuje ok 2zł sztuka więc doliczyć jeszcze marżę ASO (czyli jakieś 100%) to wyjdzie ci ok 20zł na cylinder, ale lepiej żebym się mylił.
Ale myślę że nie tu leży przyczyna a w regulacji przepływomierza, sonda lambda, czujnik 2-pin
Ostatnio zmieniony 11 lut 2011, 14:17 przez arekkrosno, łącznie zmieniany 2 razy.
Co do moich pytań to:
Uszczelniacze kupiłem w lokalnym sklepie z częściami (mieszkam w małej mieścinie i sprowadzili na 2 dzień). Wymieniłem chociaż stare wyglądały nieźle, przy okazji ściągania fajek jedną złamałem ale kupiłem używaną. Jest ich 4 na jeden wtrysk, 2 na sam wtrysk i 2 na "fajkę". Cena to 50 zł za komplet czyli po 10 zł na jeden cylinder (dokładniej to 3x2 zł i 1x4 zł).
Podpowiedzcie Panowie (Panie też mogą <ok> ) jak sprawdzić sondę ?, ile kosztuje rozsądna jeśli moja byłaby uwalona ? i czy po jej odpięciu coś się zmieni ?
Uszczelniacze kupiłem w lokalnym sklepie z częściami (mieszkam w małej mieścinie i sprowadzili na 2 dzień). Wymieniłem chociaż stare wyglądały nieźle, przy okazji ściągania fajek jedną złamałem ale kupiłem używaną. Jest ich 4 na jeden wtrysk, 2 na sam wtrysk i 2 na "fajkę". Cena to 50 zł za komplet czyli po 10 zł na jeden cylinder (dokładniej to 3x2 zł i 1x4 zł).
Podpowiedzcie Panowie (Panie też mogą <ok> ) jak sprawdzić sondę ?, ile kosztuje rozsądna jeśli moja byłaby uwalona ? i czy po jej odpięciu coś się zmieni ?
-
- Forum Audi 80
- Posty: 282
- Rejestracja: 05 lip 2009, 20:06
- Lokalizacja: Gliwice
-
- Forum Audi 80
- Posty: 298
- Rejestracja: 01 lut 2007, 18:05
Kolego sonde sprawdzasz w nastepujacy sposób
1 nagrzewasz silnik
2 podłączasz miernik elektroniczny (nawet za 10zł z bazaru albo Voltomierz ze wskazówka tylko aby było dokładnie musi miec zakres do 1V) do przewodów od sondy tj do czarnego i szarego (białe to grzałki).
3 przegazuj zobacz czy pokazuje wszystkie wartości od 0,01V do 1V
Jesli tak to sonda ok
Jesli jej max to np 0,7 lub minimum 0,3 jak było kiedyś u mnie możesz rzucań nia o ściane
Sonde kup z Siemensa, Boscha lub NGK
moze być 4 przewodowa jesli masz 3 i jeden przewód dasz na mase, w moi wypadku za jedna sonde Bosha płaciłem 50zl mniej niż za orginał z 3ema przewodami
1 nagrzewasz silnik
2 podłączasz miernik elektroniczny (nawet za 10zł z bazaru albo Voltomierz ze wskazówka tylko aby było dokładnie musi miec zakres do 1V) do przewodów od sondy tj do czarnego i szarego (białe to grzałki).
3 przegazuj zobacz czy pokazuje wszystkie wartości od 0,01V do 1V
Jesli tak to sonda ok
Jesli jej max to np 0,7 lub minimum 0,3 jak było kiedyś u mnie możesz rzucań nia o ściane
Sonde kup z Siemensa, Boscha lub NGK
moze być 4 przewodowa jesli masz 3 i jeden przewód dasz na mase, w moi wypadku za jedna sonde Bosha płaciłem 50zl mniej niż za orginał z 3ema przewodami
Ostatnio zmieniony 12 lut 2011, 09:14 przez boskijacek447, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 298
- Rejestracja: 01 lut 2007, 18:05
Przy odpiętej sondzie auto będzie palić więcej niż ze sprawną sondą i straci na kulturze pracy, chociaż jesli masz całkiem padniętą i cały czas go przylewa będzie chodził równiej i czasami mniej palił, to zalezy jakie parametry trzyma uszkodzona sonda
ogólnie jesli jest zła musisz ją wymienić zeby bylo dobrze
SPrawdź ja na benzynie jesli jest ok(ma wszystkie wartości, szybko i płynnie reguluje skład mieszanki to sonda działa)
sprawdzajać na gazie bedziesz mógł sie dowiedzieć czy jest on dobrze ustawiony i czy masz odpowiednią mieszankę
ogólnie jesli jest zła musisz ją wymienić zeby bylo dobrze
SPrawdź ja na benzynie jesli jest ok(ma wszystkie wartości, szybko i płynnie reguluje skład mieszanki to sonda działa)
sprawdzajać na gazie bedziesz mógł sie dowiedzieć czy jest on dobrze ustawiony i czy masz odpowiednią mieszankę