Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 1Z] zawor N75

MarekK
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 29
Rejestracja: 19 lut 2007, 21:42
Lokalizacja: Wrocław

[80 B4 1.9 TDI 1Z] problem z N75

Post autor: MarekK » 12 sie 2007, 16:43

Witam!
mam problem z mocą odcina mi ja na 5 biegu przy ok 3000 a na 4 biegu powyżej 2500 podczas jazdy pod górę, podłączyłem sie pod VAG i wyszedł błąd 00575 co wskazywałoby na N75 więc go wymieniłem i nadal to samo na VAG i z mocą. Czy może to być przepływka, jeżeli tak to czy da sie ją jakoś zregenerować podobno można wypłukać w jakimś płynie
Pozdrawiam

Awatar użytkownika
minon1
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1138
Rejestracja: 20 kwie 2007, 15:49
Lokalizacja: Sochaczew
Kontakt:

Post autor: minon1 » 12 sie 2007, 18:46

Samochodzik traci moc, a jak odpuścisz gaz i znów depniesz to niby znów idzie :?:
A przewodziki przy N75 patrzył :?: :->

MarekK
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 29
Rejestracja: 19 lut 2007, 21:42
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: MarekK » 12 sie 2007, 19:30

objawy takie jak napisałeś po odjęciu i ponownym dodaniu gazu sytuacja w miare wraca do normy czyli mówisz że sprawdzić te trzy cienkie przewody co idą do N75 to jutro wymienie może sie poprawi zobaczymy

Awatar użytkownika
minon1
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1138
Rejestracja: 20 kwie 2007, 15:49
Lokalizacja: Sochaczew
Kontakt:

Post autor: minon1 » 12 sie 2007, 21:04

Nie sprawdzaj :!: Kupuj i zmieniaj :!: :->

PIACHU
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 103
Rejestracja: 01 lip 2007, 23:02
Lokalizacja: węgorzewo

Post autor: PIACHU » 12 sie 2007, 21:38

wymień wszystkie przewody podciśnieniowe,nawet ten który idzie do interculera pod zderzak,.pozdrawiam i życzę szerokości ______________________piachu

jas73
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 99
Rejestracja: 12 mar 2007, 13:38
Imię: Jacek
Model: Audi 90 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Otwock
Kontakt:

Re: [80 B4 1.9 TDI 1Z] problem z N75

Post autor: jas73 » 13 sie 2007, 10:09

MarekK pisze:Witam!
mam problem z mocą odcina mi ja na 5 biegu przy ok 3000 a na 4 biegu powyżej 2500 podczas jazdy pod górę, podłączyłem sie pod VAG i wyszedł błąd 00575 co wskazywałoby na N75 więc go wymieniłem i nadal to samo na VAG i z mocą. Czy może to być przepływka, jeżeli tak to czy da sie ją jakoś zregenerować podobno można wypłukać w jakimś płynie
Pozdrawiam
mialem podobny przypadek, po wymianie N75 okazalo sie ze problemy nie ustapily ... nowy zaworek N75 tez byl trafiony. dopiero po wymianie na kolejny samochod zaczal jezdzic jak trzeba.

pzdr
jas

MarekK
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 29
Rejestracja: 19 lut 2007, 21:42
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: MarekK » 13 sie 2007, 20:40

powymieniałem przewody i nadal VAG wskazuje 00575 nie wiem juz co robic zastanowie sie nad wymianą n75 ponownie cięzka sprawa, czy wie ktoś czy można niezależnie sprawdzić sam zaworek n75

jas73
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 99
Rejestracja: 12 mar 2007, 13:38
Imię: Jacek
Model: Audi 90 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Otwock
Kontakt:

Post autor: jas73 » 14 sie 2007, 10:27

Wielu "znawcow" powie ze oczywiscie tak ale z tego co mi mowili spece od tdi to da sie zaworek sprawdzic jedynie podczas proby dynamicznej. zaworek elektrycznie moze myc ok a niestety moze sie przycinac. cykanie tez nie jest zadnym argumentem o tym czy zaworek jest sprawny swiadczy praca silnika/turbiny.
u mnie po wymianie zaworka na nowy, samochod zachowywal sie jak przed wymiana. w zwiazku z tym zaczelo sie szukanie dziury w calym ;) weze, gruszki od turbo, cisnienia, przewody zasilajace i sygnalowe ... i dalej nic, wiec "nowy" zaworek zostal zastapiony kolejna nowka wyjeta z pudelka i jak reka odjal. pewnie rzadko sie zdarza zeby fabrycznie nowy zaworek byl uszkodzony ale moze i Ty masz to szczescie.

pzdr
jas

tryni81
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 203
Rejestracja: 13 sie 2007, 11:46

Post autor: tryni81 » 14 sie 2007, 10:46

Zanim wymienisz jeszcze raz zaworek to sprawdź
mechanizm w turbinie czy chodzi lekko (nie przycina się itd.) oraz gruszkę jego napędzającą
sprawdź też czujnik ciśnienia w dolocie może on szwankuje. wepnij manometr w dolot i przejedz się, jak dasz jej po garach to ciśnienie powinno być koło 2 bar.
nie napisałeś który to rocznik ale sądzę że to jest nowszy 1z skoro łączysz się vagiem
a w nowszych wersjach czujnik ciśnienia w dolocie jest w sterowniku

Awatar użytkownika
minon1
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1138
Rejestracja: 20 kwie 2007, 15:49
Lokalizacja: Sochaczew
Kontakt:

Post autor: minon1 » 14 sie 2007, 18:06

tryni81 pisze:... wepnij manometr w dolot i przejedz się, jak dasz jej po garach to ciśnienie powinno być koło 2 bar...
2 bary :?: :roll: :lol:

Awatar użytkownika
radi88
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 475
Rejestracja: 12 kwie 2007, 15:29
Lokalizacja: Trójmiasto, Rumia

Post autor: radi88 » 14 sie 2007, 18:25

Przy 2 barach daleko bys nie pojechal na orginalnym sofcie :evil: powinno byc 0,8 bara z moich informacji tak przynajmniej wynika. Pozdrawiam

daro26
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 288
Rejestracja: 16 mar 2007, 19:47
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: daro26 » 14 sie 2007, 21:54

a ja wyczytalem ze 0,6 dla 1z

Awatar użytkownika
minon1
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1138
Rejestracja: 20 kwie 2007, 15:49
Lokalizacja: Sochaczew
Kontakt:

Post autor: minon1 » 14 sie 2007, 21:57

daro26 pisze:a ja wyczytalem ze 0,6 dla 1z
a mój pompuje 1, a jak Ci powiem że czasem jak zrobię czary mary to daje 1,5 to uwierzysz :?:

Pewnie nie tak samo jak w to że mam nalatane 270tysi i mam jeszcze katalizator, olej fulll syntetyk, ćwiartka Gtech 17,44, i 9.99 do setki :?:

daro26
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 288
Rejestracja: 16 mar 2007, 19:47
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: daro26 » 15 sie 2007, 12:27

minon1, nie wiem oco ci chodzi :-|

Awatar użytkownika
minon1
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1138
Rejestracja: 20 kwie 2007, 15:49
Lokalizacja: Sochaczew
Kontakt:

Post autor: minon1 » 15 sie 2007, 12:37

Nie o nic tylko takie pisanie jak ktoś czegoś nie jest pewny to mnie denerwuje. Ale nic do Ciebie nie mam.

Ilu urzytkowników forum z TDIkami to każdy inaczej by napisał, a później nie wiadomo w końcu czy to ma być tyle czy ile.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl