[B4 1Z] zawor N75
[80 B4 1.9 TDI 1Z] problem z N75
Witam!
mam problem z mocą odcina mi ja na 5 biegu przy ok 3000 a na 4 biegu powyżej 2500 podczas jazdy pod górę, podłączyłem sie pod VAG i wyszedł błąd 00575 co wskazywałoby na N75 więc go wymieniłem i nadal to samo na VAG i z mocą. Czy może to być przepływka, jeżeli tak to czy da sie ją jakoś zregenerować podobno można wypłukać w jakimś płynie
Pozdrawiam
mam problem z mocą odcina mi ja na 5 biegu przy ok 3000 a na 4 biegu powyżej 2500 podczas jazdy pod górę, podłączyłem sie pod VAG i wyszedł błąd 00575 co wskazywałoby na N75 więc go wymieniłem i nadal to samo na VAG i z mocą. Czy może to być przepływka, jeżeli tak to czy da sie ją jakoś zregenerować podobno można wypłukać w jakimś płynie
Pozdrawiam
-
- Forum Audi 80
- Posty: 99
- Rejestracja: 12 mar 2007, 13:38
- Imię: Jacek
- Model: Audi 90 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Otwock
- Kontakt:
Re: [80 B4 1.9 TDI 1Z] problem z N75
mialem podobny przypadek, po wymianie N75 okazalo sie ze problemy nie ustapily ... nowy zaworek N75 tez byl trafiony. dopiero po wymianie na kolejny samochod zaczal jezdzic jak trzeba.MarekK pisze:Witam!
mam problem z mocą odcina mi ja na 5 biegu przy ok 3000 a na 4 biegu powyżej 2500 podczas jazdy pod górę, podłączyłem sie pod VAG i wyszedł błąd 00575 co wskazywałoby na N75 więc go wymieniłem i nadal to samo na VAG i z mocą. Czy może to być przepływka, jeżeli tak to czy da sie ją jakoś zregenerować podobno można wypłukać w jakimś płynie
Pozdrawiam
pzdr
jas
-
- Forum Audi 80
- Posty: 99
- Rejestracja: 12 mar 2007, 13:38
- Imię: Jacek
- Model: Audi 90 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Otwock
- Kontakt:
Wielu "znawcow" powie ze oczywiscie tak ale z tego co mi mowili spece od tdi to da sie zaworek sprawdzic jedynie podczas proby dynamicznej. zaworek elektrycznie moze myc ok a niestety moze sie przycinac. cykanie tez nie jest zadnym argumentem o tym czy zaworek jest sprawny swiadczy praca silnika/turbiny.
u mnie po wymianie zaworka na nowy, samochod zachowywal sie jak przed wymiana. w zwiazku z tym zaczelo sie szukanie dziury w calym weze, gruszki od turbo, cisnienia, przewody zasilajace i sygnalowe ... i dalej nic, wiec "nowy" zaworek zostal zastapiony kolejna nowka wyjeta z pudelka i jak reka odjal. pewnie rzadko sie zdarza zeby fabrycznie nowy zaworek byl uszkodzony ale moze i Ty masz to szczescie.
pzdr
jas
u mnie po wymianie zaworka na nowy, samochod zachowywal sie jak przed wymiana. w zwiazku z tym zaczelo sie szukanie dziury w calym weze, gruszki od turbo, cisnienia, przewody zasilajace i sygnalowe ... i dalej nic, wiec "nowy" zaworek zostal zastapiony kolejna nowka wyjeta z pudelka i jak reka odjal. pewnie rzadko sie zdarza zeby fabrycznie nowy zaworek byl uszkodzony ale moze i Ty masz to szczescie.
pzdr
jas
Zanim wymienisz jeszcze raz zaworek to sprawdź
mechanizm w turbinie czy chodzi lekko (nie przycina się itd.) oraz gruszkę jego napędzającą
sprawdź też czujnik ciśnienia w dolocie może on szwankuje. wepnij manometr w dolot i przejedz się, jak dasz jej po garach to ciśnienie powinno być koło 2 bar.
nie napisałeś który to rocznik ale sądzę że to jest nowszy 1z skoro łączysz się vagiem
a w nowszych wersjach czujnik ciśnienia w dolocie jest w sterowniku
mechanizm w turbinie czy chodzi lekko (nie przycina się itd.) oraz gruszkę jego napędzającą
sprawdź też czujnik ciśnienia w dolocie może on szwankuje. wepnij manometr w dolot i przejedz się, jak dasz jej po garach to ciśnienie powinno być koło 2 bar.
nie napisałeś który to rocznik ale sądzę że to jest nowszy 1z skoro łączysz się vagiem
a w nowszych wersjach czujnik ciśnienia w dolocie jest w sterowniku