Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[80 B3 1,8S] PM

Wszystko co związane z LPG
lesion8
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5
Rejestracja: 22 sty 2011, 14:32

[80 B3 1,8S] PM

Post autor: lesion8 » 11 lut 2011, 16:47

czy mozna zamontowac wspomaganie kierownicy
Ostatnio zmieniony 17 mar 2011, 10:13 przez lesion8, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
DżiPi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 377
Rejestracja: 07 sty 2011, 15:06
Lokalizacja: Z Pączy....

Post autor: DżiPi » 11 lut 2011, 16:53

Po co?Żeby niszczyć silnik?

pawel_m
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 416
Rejestracja: 20 sty 2010, 18:14
Lokalizacja: Łuków

Post autor: pawel_m » 11 lut 2011, 20:27

To chyba zależy od przełącznika/instalacji czy jest możliwość odpalenia silnika na LPG.

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 11 lut 2011, 20:41

Trzeba zobaczyć w instrukcji, powinna być opisane procedura. Ale zazwyczaj jest na tyle skomplikowana i czasochłonna aby zniechęcić do tego typu prób odpalania.

To jest sekwencja? Bo jeśli II generacja to jest szansa na zmianę temperatury przełączania albo nawet umożliwienie odpalania z gazu.

Przy gazie I i II generacji przy silniku z wtryskiem wielopunktowym radziłbym odpalać na benzynie bo odpalając na gazie może strzelić i narobić szkód.

Awatar użytkownika
HeavenQueen
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 526
Rejestracja: 14 sty 2009, 18:51
Lokalizacja: Trzebinia

Post autor: HeavenQueen » 14 lut 2011, 16:53

Wystarczy przytrzymać wciśnięty przycisk (przełącznik) na kontrolce LPG i dopiero wtedy przekręcić kluczyć (włączyć zapłon). Wtedy pstryknie elektrozawór na butli i można odpalać bezpośrednio na gazie. Po odpaleniu zimnego silnika w ten sposób daj mu czas żeby się chociaż trochę płyn zagrzał. Poczekaj na wolnych obrotach kilka minut. Inaczej możesz zamrozić sobie parownik i auto może gasnąć albo zachowywać się dziwnie w inny sposób. Silnikowi nic nie grozi, no może poza ewentualnością strzału w dolot (jeśli masz takowe problemy normalnie). Podczas awaryjnego odpalania zimnego silnika na LPG cierpi przede wszystkim parownik (membrama) bo jest wychładzana do bardzo niskich temperatur przez odparowujący gaz.

Przy okazji kolego ABK w B3?

Awatar użytkownika
patrykk007
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 166
Rejestracja: 28 sty 2011, 17:21
Lokalizacja: Złotoryja

Post autor: patrykk007 » 14 lut 2011, 20:39

Też nie polecam odpalać na gazie. Kumplowi wczoraj strzeliło i się przekonał. Gaz musi mieć temperaturę odpowiednią, bo inaczej tylko się robi szkody dla silnika

Awatar użytkownika
HeavenQueen
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 526
Rejestracja: 14 sty 2009, 18:51
Lokalizacja: Trzebinia

Post autor: HeavenQueen » 15 lut 2011, 00:00

Strzeliło nie dlatego że odpalał na gazie tylko dlatego że gdzieś ma problem w silniku. Odpalanie na gazie tylko sprzyja wystrzałom natomiast ich nie powoduje.

Awatar użytkownika
zakwapl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 379
Rejestracja: 16 kwie 2009, 23:18
Lokalizacja: Opole/Oss

Post autor: zakwapl » 15 lut 2011, 00:57

kolego posiadasz silnik 1.8s na wtrysku wielopunktowym czy jednopunktowym ?

lesion8
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5
Rejestracja: 22 sty 2011, 14:32

Post autor: lesion8 » 22 lut 2011, 12:15

zakwapl pisze:kolego posiadasz silnik 1.8s na wtrysku wielopunktowym czy jednopunktowym ?
jednopunktowy pm

Awatar użytkownika
davideks
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 213
Rejestracja: 30 sty 2008, 17:57
Lokalizacja: BYDGOSZCZ/WŁOCŁAWEK

Post autor: davideks » 22 lut 2011, 13:47

a która to generacja?

Awatar użytkownika
zakwapl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 379
Rejestracja: 16 kwie 2009, 23:18
Lokalizacja: Opole/Oss

Post autor: zakwapl » 22 lut 2011, 23:29

w tych silnikach nie ma możliwości montowania czegoś innego niż 1 generacja

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 22 lut 2011, 23:37

zakwapl pisze:w tych silnikach nie ma możliwości montowania czegoś innego niż 1 generacja
Chodzi Ci o PM (monowtrysk) :?: Oczywiście że jest i zgodnie z polskim prawem nie wolno już od kilkunastu lat montować tam I generacji.

Choć ponoć były starsze monowtryski bez sondy lambda.

Warunkiem możliwości założenia działającej II generacji sonda lambda.
Nawet do PP z gaźnikiem sterowanym elektronicznie powinna być montowana II generacja bo jest sonda lambda i katalizator.

Nawet można do monowtrysku wrzucić sekwencję.

Awatar użytkownika
jaco80
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 709
Rejestracja: 01 kwie 2010, 22:11
Lokalizacja: Rybnik
Kontakt:

Post autor: jaco80 » 23 lut 2011, 13:42

zakwapl pisze:w tych silnikach nie ma możliwości montowania czegoś innego niż 1 generacja

Hmm tak jak kolega wyżej pisał, to nieprawda.
Co do odpalania na gazie - nie zawsze chodzi o odpalanie zimnego silnika, ja bardzo często odpalam zagrzany silnik po np minucie postoju i nie widzę żadnego sensu żebym miał to robić na benzynie. Inna sprawa że odpalanie na gazie w Bingo-M jest po prostu niewygodne (jakieś 10sek czekania). Aha, odpalania zimnego silnika na LPG oczywiście nie popieram, żeby nie było :-)

Awatar użytkownika
ryju
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 382
Rejestracja: 20 wrz 2009, 09:44
Lokalizacja: Małopolska

Post autor: ryju » 23 lut 2011, 14:41

Pewnie, że po niedługim postoju można odpalać na gazie. Zresztą jak powiedział mój gazownik. W zimie na benzynie, a w lecie bez problemu można jeździć cały czas na gazie ale należy raz na jakiś czas zrobić kilka km na benzynie.

Awatar użytkownika
davideks
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 213
Rejestracja: 30 sty 2008, 17:57
Lokalizacja: BYDGOSZCZ/WŁOCŁAWEK

Post autor: davideks » 25 lut 2011, 18:28

jeśli to inst. I gen. to nie ma tam uruchamiania na temp. cieczy tylko najprawdopodobniej od obrotów silnika. Zeby przyspieszyć momemt przełączenia trzeba w przekaźniku przykręcić czerwony potencjometr , to on jest za to odpowiedzialny. Jeśli się mylę proszę poprawić

ODPOWIEDZ

Wróć do „Zasilanie LPG”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl