[80 B3 1,8S] PM
[80 B3 1,8S] PM
czy mozna zamontowac wspomaganie kierownicy
Ostatnio zmieniony 17 mar 2011, 10:13 przez lesion8, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
Trzeba zobaczyć w instrukcji, powinna być opisane procedura. Ale zazwyczaj jest na tyle skomplikowana i czasochłonna aby zniechęcić do tego typu prób odpalania.
To jest sekwencja? Bo jeśli II generacja to jest szansa na zmianę temperatury przełączania albo nawet umożliwienie odpalania z gazu.
Przy gazie I i II generacji przy silniku z wtryskiem wielopunktowym radziłbym odpalać na benzynie bo odpalając na gazie może strzelić i narobić szkód.
To jest sekwencja? Bo jeśli II generacja to jest szansa na zmianę temperatury przełączania albo nawet umożliwienie odpalania z gazu.
Przy gazie I i II generacji przy silniku z wtryskiem wielopunktowym radziłbym odpalać na benzynie bo odpalając na gazie może strzelić i narobić szkód.
- HeavenQueen
- Forum Audi 80
- Posty: 526
- Rejestracja: 14 sty 2009, 18:51
- Lokalizacja: Trzebinia
Wystarczy przytrzymać wciśnięty przycisk (przełącznik) na kontrolce LPG i dopiero wtedy przekręcić kluczyć (włączyć zapłon). Wtedy pstryknie elektrozawór na butli i można odpalać bezpośrednio na gazie. Po odpaleniu zimnego silnika w ten sposób daj mu czas żeby się chociaż trochę płyn zagrzał. Poczekaj na wolnych obrotach kilka minut. Inaczej możesz zamrozić sobie parownik i auto może gasnąć albo zachowywać się dziwnie w inny sposób. Silnikowi nic nie grozi, no może poza ewentualnością strzału w dolot (jeśli masz takowe problemy normalnie). Podczas awaryjnego odpalania zimnego silnika na LPG cierpi przede wszystkim parownik (membrama) bo jest wychładzana do bardzo niskich temperatur przez odparowujący gaz.
Przy okazji kolego ABK w B3?
Przy okazji kolego ABK w B3?
- patrykk007
- Forum Audi 80
- Posty: 166
- Rejestracja: 28 sty 2011, 17:21
- Lokalizacja: Złotoryja
- HeavenQueen
- Forum Audi 80
- Posty: 526
- Rejestracja: 14 sty 2009, 18:51
- Lokalizacja: Trzebinia
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
Chodzi Ci o PM (monowtrysk) :?: Oczywiście że jest i zgodnie z polskim prawem nie wolno już od kilkunastu lat montować tam I generacji.zakwapl pisze:w tych silnikach nie ma możliwości montowania czegoś innego niż 1 generacja
Choć ponoć były starsze monowtryski bez sondy lambda.
Warunkiem możliwości założenia działającej II generacji sonda lambda.
Nawet do PP z gaźnikiem sterowanym elektronicznie powinna być montowana II generacja bo jest sonda lambda i katalizator.
Nawet można do monowtrysku wrzucić sekwencję.
zakwapl pisze:w tych silnikach nie ma możliwości montowania czegoś innego niż 1 generacja
Hmm tak jak kolega wyżej pisał, to nieprawda.
Co do odpalania na gazie - nie zawsze chodzi o odpalanie zimnego silnika, ja bardzo często odpalam zagrzany silnik po np minucie postoju i nie widzę żadnego sensu żebym miał to robić na benzynie. Inna sprawa że odpalanie na gazie w Bingo-M jest po prostu niewygodne (jakieś 10sek czekania). Aha, odpalania zimnego silnika na LPG oczywiście nie popieram, żeby nie było