Witam,
od założenia gazu mam taki objaw, że jeżeli odpalę samochód zimny i przejadę krótki odcinek a następnie go zgaszę, to jest później problem z ponownym odpaleniem samochodu tak jakby go zalewało. Problem nie występuje jeżeli przed zgaszeniem samochodu przełączę go na benzynę. Czy to normalne, czy coś jest z gazem nie tak? Podejrzewam, że nienagrzany parownik powoduje to, że gaz nie odparowuje do fazy lotnej i dlatego "zalewa" silnik. Da się z tym coś zrobić?
Pozdrawiam
[b4 ABT] Nie chce odpalić po przejechaniu krótkiego odcinka
[b4 ABT] Nie chce odpalić po przejechaniu krótkiego odcinka
Ostatnio zmieniony 17 sie 2007, 20:06 przez klucho, łącznie zmieniany 2 razy.
- Danek
- Forum Audi 80
- Posty: 3410
- Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
- Imię: Damian
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.2 KK
- Lokalizacja: Mazowsze
- Kontakt:
Tak to normalny objaw i dobrze myślisz, pozostały w parowniku nieodparowany i "nieskonsumowany" gaz zalewa potem silnik. Można by co prawda sprawdzić czy aby na pewno jest dobrze wyregulowany parownik (podejrzewam, że masz niepotrzebnie odkręcony lekko bypas). U mnie jest tak, że w takim przypadku (rzadko to się zdarza) silnik zapali i zaraz gaśnie ale drugie odpalenie jest już normalne. Częściej jest tak, że silnik lekko się na chwilę przydławia i za moment już pracuje normalnie.
- Skuciok
- Forum Audi 80
- Posty: 1404
- Rejestracja: 23 kwie 2007, 14:03
- Imię: Sebastian
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABT
- Lokalizacja: Jelenia Góra
- Kontakt:
normalka...
u mnie jest troszkę inny objaw, zapala bez problemu ale jak chce go przegazować żeby na gaz przełączyć to się lekko zdławi, po prostu w rurkach, mikserze i kolektorze zostaje trochę gazu i przez moment dostaje podwójną mieszankę, i benzyne i gaz, jak jest nie do końca nagrzany to jest gorzej bo gazu zostaje więcej... i jak zgasisz a chcesz zaraz zapalić to takie zjawisko występuje, jak zgasisz na gazie a chcesz odpalić np. jutro to gaz sie ulotni i nie ma problemu
ja się staram na benzynie go gasić zawsze i najlepiej jak sobie pochodzi jeszcze z 30 sekund... wtedy problemu nie ma... albo go przed zgaszeniem na benzynie przegazowuje... też wtedy sie wypala ten gaz co tam zostaje
tak że jednym słowem wszystko w normie
u mnie jest troszkę inny objaw, zapala bez problemu ale jak chce go przegazować żeby na gaz przełączyć to się lekko zdławi, po prostu w rurkach, mikserze i kolektorze zostaje trochę gazu i przez moment dostaje podwójną mieszankę, i benzyne i gaz, jak jest nie do końca nagrzany to jest gorzej bo gazu zostaje więcej... i jak zgasisz a chcesz zaraz zapalić to takie zjawisko występuje, jak zgasisz na gazie a chcesz odpalić np. jutro to gaz sie ulotni i nie ma problemu
ja się staram na benzynie go gasić zawsze i najlepiej jak sobie pochodzi jeszcze z 30 sekund... wtedy problemu nie ma... albo go przed zgaszeniem na benzynie przegazowuje... też wtedy sie wypala ten gaz co tam zostaje
tak że jednym słowem wszystko w normie
- Skuciok
- Forum Audi 80
- Posty: 1404
- Rejestracja: 23 kwie 2007, 14:03
- Imię: Sebastian
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABT
- Lokalizacja: Jelenia Góra
- Kontakt:
nie wiem jak u was ale ja mam czujnik i jak silnik nie ma 20 stopni (mogę sobie to z resztą ustawić w kompie...) to sie na gaz nie przełączy... mimo wszystko jak sie nie nagrzeje do 60-80 stopni to po zgaszeniu na gazie dzieje sie tak jak sie dzieje... komputer mojej instalki nie pozwala na zapalenie inaczej niż na benzynie... a zgaszenie silnika to już sprawa kierowcy... ja sie staram jak napisałem gasić też na benzynie...