Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[b4 ABT] Nie chce odpalić po przejechaniu krótkiego odcinka

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
klucho
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 52
Rejestracja: 03 kwie 2007, 20:26
Lokalizacja: Lublin

[b4 ABT] Nie chce odpalić po przejechaniu krótkiego odcinka

Post autor: klucho » 14 sie 2007, 19:43

Witam,

od założenia gazu mam taki objaw, że jeżeli odpalę samochód zimny i przejadę krótki odcinek a następnie go zgaszę, to jest później problem z ponownym odpaleniem samochodu tak jakby go zalewało. Problem nie występuje jeżeli przed zgaszeniem samochodu przełączę go na benzynę. Czy to normalne, czy coś jest z gazem nie tak? Podejrzewam, że nienagrzany parownik powoduje to, że gaz nie odparowuje do fazy lotnej i dlatego "zalewa" silnik. Da się z tym coś zrobić?

Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony 17 sie 2007, 20:06 przez klucho, łącznie zmieniany 2 razy.

Awatar użytkownika
Konrad27
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 68
Rejestracja: 29 maja 2007, 12:07
Lokalizacja: Okolice Krakowa

Post autor: Konrad27 » 14 sie 2007, 19:51

U mnie jest to samo, ja poprostu po przejechaniu krótkiego odcinka przed wyłączeniem przelanczam na benzyne. Gdy zakladalem instalacje gazowa mówiono mi ze dobrze jest od czasu do czasu gasic samochod na benzynie.

Awatar użytkownika
Danek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3410
Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
Imię: Damian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.2 KK
Lokalizacja: Mazowsze
Kontakt:

Post autor: Danek » 14 sie 2007, 20:21

Tak to normalny objaw i dobrze myślisz, pozostały w parowniku nieodparowany i "nieskonsumowany" gaz zalewa potem silnik. Można by co prawda sprawdzić czy aby na pewno jest dobrze wyregulowany parownik (podejrzewam, że masz niepotrzebnie odkręcony lekko bypas). U mnie jest tak, że w takim przypadku (rzadko to się zdarza) silnik zapali i zaraz gaśnie ale drugie odpalenie jest już normalne. Częściej jest tak, że silnik lekko się na chwilę przydławia i za moment już pracuje normalnie.

PIACHU
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 103
Rejestracja: 01 lip 2007, 23:02
Lokalizacja: węgorzewo

Post autor: PIACHU » 14 sie 2007, 20:40

wszystko jest ok. danek ma rację. problemu by nie było gdybyś miał instatalację z wyższej pułki. pozdrawiam i życzę szerokości_______________piachu

klucho
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 52
Rejestracja: 03 kwie 2007, 20:26
Lokalizacja: Lublin

Post autor: klucho » 17 sie 2007, 09:03

Dzięki za informacje, szkoda jednak, że tak ma być i nie da się z tym nic zrobić, bo mnie to naprawdę wkurza zwłaszcza zimą. Będę się musiał chyba przyzwyczaić do przełączania na benzynkę.

Awatar użytkownika
Skuciok
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1404
Rejestracja: 23 kwie 2007, 14:03
Imię: Sebastian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Jelenia Góra
Kontakt:

Post autor: Skuciok » 17 sie 2007, 09:23

normalka...

u mnie jest troszkę inny objaw, zapala bez problemu ale jak chce go przegazować żeby na gaz przełączyć to się lekko zdławi, po prostu w rurkach, mikserze i kolektorze zostaje trochę gazu i przez moment dostaje podwójną mieszankę, i benzyne i gaz, jak jest nie do końca nagrzany to jest gorzej bo gazu zostaje więcej... i jak zgasisz a chcesz zaraz zapalić to takie zjawisko występuje, jak zgasisz na gazie a chcesz odpalić np. jutro to gaz sie ulotni i nie ma problemu

ja się staram na benzynie go gasić zawsze i najlepiej jak sobie pochodzi jeszcze z 30 sekund... wtedy problemu nie ma... albo go przed zgaszeniem na benzynie przegazowuje... też wtedy sie wypala ten gaz co tam zostaje

tak że jednym słowem wszystko w normie ;-)

Awatar użytkownika
zserty
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 929
Rejestracja: 08 kwie 2007, 16:17
Lokalizacja: Zgorzelec

Post autor: zserty » 17 sie 2007, 11:36

Auto z LPG I i II gen powinno się odpalać i gasić na benzynie. Dodatkowo przechodzić na gaz powinno się po zagrzaniu silnika. LPG nie jest do jazdy na krótkich odcinkach. Nie dogrzany parownik dostaje w dupę, nie mówiąc nic o zamarznięciu parownika.

Awatar użytkownika
Skuciok
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1404
Rejestracja: 23 kwie 2007, 14:03
Imię: Sebastian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Jelenia Góra
Kontakt:

Post autor: Skuciok » 17 sie 2007, 12:29

nie wiem jak u was ale ja mam czujnik i jak silnik nie ma 20 stopni (mogę sobie to z resztą ustawić w kompie...) to sie na gaz nie przełączy... mimo wszystko jak sie nie nagrzeje do 60-80 stopni to po zgaszeniu na gazie dzieje sie tak jak sie dzieje... komputer mojej instalki nie pozwala na zapalenie inaczej niż na benzynie... a zgaszenie silnika to już sprawa kierowcy... ja sie staram jak napisałem gasić też na benzynie...

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl