Witam, mam do wymiany łożyska górne amortyzatorów i moje pytanie brzmi:
czy po odkreceniu całego amora od zwrotnicy nie zepsuje się zbierzność? np w golfie III była możliwość regulacji kąta na amortyzatorze i ale nie wiem jak jest w Audi.
[B4 cabrio 1z] łożyska górne amortyzatorów
- Przemo80b3
- Forum Audi 80
- Posty: 1069
- Rejestracja: 11 paź 2009, 13:43
- Lokalizacja: Białystok/Podlaskie
Dokładnie Lepiej wykręcić z piastą, nie trzeba będzie ustawiać geometrii.andi77 pisze:argoew, W audi kąt ustawia się na sworzniu. Ale dla pewności odkręć amora razem z piastą... bo nawet minimalnie wyrobione otwory na śrubach mocujących amora do zwrotnicy mogą powodować zmianę w geometrii.
A tak po za tym to poduszki amortyzatora da się wymienić bez problemu bez wyciągania kolumny Przerabiałem to jakiś tydzień temu :mrgreen:
- Kolczat
- Forum Audi 80
- Posty: 7532
- Rejestracja: 07 kwie 2009, 23:11
- Imię: Marcin
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.3 NG+lpg
- Lokalizacja: Lędziny
- Kontakt:
tak wykrec razem ze skrzynia i silnikiem, wogole z cala buda...
argoew, zrob to normalnie po ludzku, wyciagnij mcpersona (a nie amor specjalisci!) i zrob sobie do porzadku te poduszki na stole, skrecajac nakretke poduszki pneumatem uzywajac specjalnej nasadki zastepujacej klucz segera, bo uwierz mi ze za 10tys km chocbys nie wiadomo ile dal za ta podszuke, to Ci sie posypie w drobny mak... ja juz wymieniam chyba czwarty czy piaty komplet od 30tys km i w koncu ktos mi doradzil z tym pneumatem kupilem nasadke i na wiosne przy zmianie zawiasu wlasnie tak chce zalatwic ten problem
argoew, zrob to normalnie po ludzku, wyciagnij mcpersona (a nie amor specjalisci!) i zrob sobie do porzadku te poduszki na stole, skrecajac nakretke poduszki pneumatem uzywajac specjalnej nasadki zastepujacej klucz segera, bo uwierz mi ze za 10tys km chocbys nie wiadomo ile dal za ta podszuke, to Ci sie posypie w drobny mak... ja juz wymieniam chyba czwarty czy piaty komplet od 30tys km i w koncu ktos mi doradzil z tym pneumatem kupilem nasadke i na wiosne przy zmianie zawiasu wlasnie tak chce zalatwic ten problem
- misiekdzwon
- Forum Audi 80
- Posty: 599
- Rejestracja: 12 lis 2007, 19:59
- Imię: Piotr
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Złotoryja
U mnie to nawet przy wyciąganiu całej kolumny ze zwrotnicą w jakiś sposób rypie się zbieżność, bo czuję że koła mi przeskakują, tak że nie wiem czy i tutaj nic się nie przestawi i tak jest zawsze. Niby na sworzniu wahacza nie powinno się nic przestawić, a jednak pomimo że śrubę zabezpieczającą wahacz mam pełną (nie do końca nagwintowaną) to wahaczem można poruszać minimalnie do góry i do dołu. Tak że jak u mnie co kolwiek zacznę przy kolumnie grzebać, to zaraz na zbieżność muszę jechać ;/
Może u kolegi nie będzie tego problemu i po wyciągnięciu całej kolumny wraz ze zwrotnicą, a następnie założeniu tego, cała geometria będzie okej.
Pozdrawiam
Może u kolegi nie będzie tego problemu i po wyciągnięciu całej kolumny wraz ze zwrotnicą, a następnie założeniu tego, cała geometria będzie okej.
Pozdrawiam
- misiekdzwon
- Forum Audi 80
- Posty: 599
- Rejestracja: 12 lis 2007, 19:59
- Imię: Piotr
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Złotoryja
Ale tam jest przecież stożek i zakładając że dokręci się śrubę końcówki z jednakową siłą jak wcześniej to akurat tam nic się nie przestawi bo tam luzu jak by nie było, to nie ma w ogóle, choć jak sądzę po dokładnych pomiarach mogło by się okazać, że jednak cała kolumna mogła się trochę wychylić za bardzo i geometria się posypała ;/