Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 cabrio 1z] łożyska górne amortyzatorów

ODPOWIEDZ
argoew

[B4 cabrio 1z] łożyska górne amortyzatorów

Post autor: argoew » 13 lut 2011, 13:05

Witam, mam do wymiany łożyska górne amortyzatorów i moje pytanie brzmi:
czy po odkreceniu całego amora od zwrotnicy nie zepsuje się zbierzność? np w golfie III była możliwość regulacji kąta na amortyzatorze i ale nie wiem jak jest w Audi.

Awatar użytkownika
andi77
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2114
Rejestracja: 03 lip 2010, 16:35
Lokalizacja: Lubelskie (LWL)

Post autor: andi77 » 13 lut 2011, 13:52

argoew, W audi kąt ustawia się na sworzniu. Ale dla pewności odkręć amora razem z piastą... bo nawet minimalnie wyrobione otwory na śrubach mocujących amora do zwrotnicy mogą powodować zmianę w geometrii.

Awatar użytkownika
Przemo80b3
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1069
Rejestracja: 11 paź 2009, 13:43
Lokalizacja: Białystok/Podlaskie

Post autor: Przemo80b3 » 13 lut 2011, 14:56

andi77 pisze:argoew, W audi kąt ustawia się na sworzniu. Ale dla pewności odkręć amora razem z piastą... bo nawet minimalnie wyrobione otwory na śrubach mocujących amora do zwrotnicy mogą powodować zmianę w geometrii.
Dokładnie ;-) Lepiej wykręcić z piastą, nie trzeba będzie ustawiać geometrii.
A tak po za tym to poduszki amortyzatora da się wymienić bez problemu bez wyciągania kolumny ;-) Przerabiałem to jakiś tydzień temu :mrgreen:

Awatar użytkownika
Kolczat
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7532
Rejestracja: 07 kwie 2009, 23:11
Imię: Marcin
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG+lpg
Lokalizacja: Lędziny
Kontakt:

Post autor: Kolczat » 13 lut 2011, 15:12

tak wykrec razem ze skrzynia i silnikiem, wogole z cala buda...
argoew, zrob to normalnie po ludzku, wyciagnij mcpersona (a nie amor specjalisci!) i zrob sobie do porzadku te poduszki na stole, skrecajac nakretke poduszki pneumatem uzywajac specjalnej nasadki zastepujacej klucz segera, bo uwierz mi ze za 10tys km chocbys nie wiadomo ile dal za ta podszuke, to Ci sie posypie w drobny mak... ja juz wymieniam chyba czwarty czy piaty komplet od 30tys km i w koncu ktos mi doradzil z tym pneumatem kupilem nasadke i na wiosne przy zmianie zawiasu wlasnie tak chce zalatwic ten problem

Awatar użytkownika
PI7er
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 724
Rejestracja: 18 wrz 2009, 10:40
Lokalizacja: Gdansk

Post autor: PI7er » 13 lut 2011, 21:20

Po ludzko to zrob to tak jak w golfie aby sie nie rozjechala zbieznosc/geometria.
Wyjmij cala kolumne czyli razem ze zrotnica i nic Ci sie nie poprzestawia.

Odkrec u góry poduszke, odkrec srube centralna na przegubie, swozen zwrotnicy, zdejmij zacisk i lacznik stbilizatora.

Awatar użytkownika
misiekdzwon
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 599
Rejestracja: 12 lis 2007, 19:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Złotoryja

Post autor: misiekdzwon » 13 lut 2011, 22:12

U mnie to nawet przy wyciąganiu całej kolumny ze zwrotnicą w jakiś sposób rypie się zbieżność, bo czuję że koła mi przeskakują, tak że nie wiem czy i tutaj nic się nie przestawi i tak jest zawsze. Niby na sworzniu wahacza nie powinno się nic przestawić, a jednak pomimo że śrubę zabezpieczającą wahacz mam pełną (nie do końca nagwintowaną) to wahaczem można poruszać minimalnie do góry i do dołu. Tak że jak u mnie co kolwiek zacznę przy kolumnie grzebać, to zaraz na zbieżność muszę jechać ;/
Może u kolegi nie będzie tego problemu i po wyciągnięciu całej kolumny wraz ze zwrotnicą, a następnie założeniu tego, cała geometria będzie okej.
Pozdrawiam

Awatar użytkownika
Kolczat
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7532
Rejestracja: 07 kwie 2009, 23:11
Imię: Marcin
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG+lpg
Lokalizacja: Lędziny
Kontakt:

Post autor: Kolczat » 14 lut 2011, 15:00

no dobra ludzie ale jak chcecie wyciaganac kolumne z auta to musicie wybic koncowke drazka kierowniczego, a tam wystarcza naprawd dziesiatki mm zeby przestawic zbieznosc

Awatar użytkownika
misiekdzwon
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 599
Rejestracja: 12 lis 2007, 19:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Złotoryja

Post autor: misiekdzwon » 14 lut 2011, 15:59

Ale tam jest przecież stożek i zakładając że dokręci się śrubę końcówki z jednakową siłą jak wcześniej to akurat tam nic się nie przestawi bo tam luzu jak by nie było, to nie ma w ogóle, choć jak sądzę po dokładnych pomiarach mogło by się okazać, że jednak cała kolumna mogła się trochę wychylić za bardzo i geometria się posypała ;/

Awatar użytkownika
PI7er
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 724
Rejestracja: 18 wrz 2009, 10:40
Lokalizacja: Gdansk

Post autor: PI7er » 14 lut 2011, 19:16

misiekdzwon pisze:Ale tam jest przecież stożek i zakładając że dokręci się śrubę końcówki z jednakową siłą jak wcześniej to akurat tam nic się nie przestawi
Zgadza sie <ok>

ODPOWIEDZ

Wróć do „Amortyzatory i sprężyny”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl