Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 2.0 ABK] przycinanie sprezyn?!

Awatar użytkownika
Kolczat
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7532
Rejestracja: 07 kwie 2009, 23:11
Imię: Marcin
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG+lpg
Lokalizacja: Lędziny
Kontakt:

Post autor: Kolczat » 14 sty 2011, 21:18

hikok20, zawsze mozesz pogadac z uzytkownikiem Grzechas on tak zrobil i juz jakis czas jezdzi... a na zime zawsze mam w odwodzie serie zawias

Awatar użytkownika
bendinger5
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 482
Rejestracja: 11 maja 2009, 15:12
Lokalizacja: Piotrków/łódzkie

Post autor: bendinger5 » 24 sty 2011, 10:56

witam, mam pytanie bo z poprzedniej mojej audicy B4 SEDAN zostały ni amory w dobrym stanie i sprężyny i teraz moje pytanie brzmi czy te amory i sprężyny będą pasować do mojego AVANT'a?bo myślę nad tym aby na wiosnę trochę obniżyć autko obcinając stare sprężyny :-D i nie wiem czy ma to sens?

Awatar użytkownika
Kolczat
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7532
Rejestracja: 07 kwie 2009, 23:11
Imię: Marcin
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG+lpg
Lokalizacja: Lędziny
Kontakt:

Post autor: Kolczat » 24 sty 2011, 15:29

na przod spasuje na tyl na 90% nie, obcinac seryjna sprezyne? no tego nikt nie przerabial, ciezko powiedziec, a wg mnie za male obnizenie zeby "nic sie nie dzialo"

Awatar użytkownika
bendinger5
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 482
Rejestracja: 11 maja 2009, 15:12
Lokalizacja: Piotrków/łódzkie

Post autor: bendinger5 » 24 sty 2011, 16:04

w takim razie daruję sobie :-/

truskawkowy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 60
Rejestracja: 09 mar 2009, 17:43
Lokalizacja: Bielsko - Biała

Post autor: truskawkowy » 13 lut 2011, 11:54

Koledzy Arturo997 i Kolczat, tak się składa że w malczaku dokładnie tak miałem zrobione zawieszenie, sprężyny przycięte, rozhartowane potem rozciągnięte do nominalnej wysokości, podoginane końce i zahartowane. Wachacze wisiały na pasach bezpieczeństwa zapiętych tak, żeby podnosiło się koło a nie robił luz na sprężynie.
Może nie jestem masta blasta mechanikiem, ale w podstawach się orientuję. I ten pomysł tak samo jak "złote rozwiązanie stukającego przodu" w którym kolumna z góry nie jest skręcona (tależyk rozwiercony żeby przechodziło tłoczysko amora) to druciarstwo. I nie będzie inaczej. I nikt mi nie powie, że jak skręca kolumnę na stole i mu sprężyna goni to "będzie dobrze jak się auto na tym postawi". I teraz czytać ze zrozumieniem - nie twierdzę, że obcięcie pół zwoja coś zmienia, ale jak ktoś uwali 2 zwoje, a potem podbije go na hopce, to niech się nie zdziwi jak obcięta sprężyna nie "wskoczy" na swoje miejsce, albo po czasie ostrym (nie zakładam grzania palnikiem bo to rozhartowanie jest - też gratuluje pomysłu) końcem wydłubie dziurę w gnieździe. Tyle odemnie, róbta co chceta. Pozdro

edit 1
Jeszcze chciałem dopisać, że popieranie swoich racji przebiegiem, poniekąd rozumie, ale parę razy przyszedł do nas do hurtowni gość który sprowadza samochody. Kupował zawieszenia, hamulce i ... łożyska. Niestety piasty były za drogie, więc kupił zwykłe dwurzędowe łożyska, wytoczył oryginalne piasty i zakładał wcześniej wspomniane łożyska. Teraz pytanie czy chcielibyście takie auto, Ci którzy jeszcze nie wiedzą to zastanówcie się jak takie łożysko przykręcić :-) i dla mnie to ten sam kaliber. Albo się coś robi dobrze albo zostawia serie albo... spawa szpilki do piasty żeby zrobić 5x112

Awatar użytkownika
Kolczat
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7532
Rejestracja: 07 kwie 2009, 23:11
Imię: Marcin
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG+lpg
Lokalizacja: Lędziny
Kontakt:

Post autor: Kolczat » 13 lut 2011, 15:18

truskawkowy, ja nie mowie zeby z seryjnej sprezyny robic sportowa, tylko ze sportowej zrobic ciut nizsza, na to sie zgodze bo charakterystyka sie nie zmieni znacznie odczuwalnie, natomiast masz racje jezeli ktos uwali ze dwa zwoje w seryjnej sprezynie no to nie ma sily, kiedys cos sie stanie... co do piast, to nie wiem jakie to sa dwurzedowe lozyska, ale gdybym mial robic podug tego goscia takie cos, to toczac nowe piasty dokupilbym orginalne lozyska ktore przychodza mi na auto, to chyba dla mnie logiczne...

Arturo997
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 629
Rejestracja: 15 lip 2009, 08:38
Lokalizacja: Ostrzeszów

Post autor: Arturo997 » 13 lut 2011, 20:17

truskawkowy, zgodzę się z Tobą że uwalanie 2 zwojów na seryjnym zawiasie jest samobójstwem ale ucięcie jednego zwoju z tyłu na sportowej sprężynie i sportowym amorze jest według mnie jak najbardziej dobrym rozwiązaniem :mrgreen: można powiedzieć że wszystko da się zrobić ale trzeba to robić z głową ;-)

Awatar użytkownika
PI7er
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 724
Rejestracja: 18 wrz 2009, 10:40
Lokalizacja: Gdansk

Post autor: PI7er » 13 lut 2011, 21:16

Dla mnie zasada jest prosta, jezeli sprezyna jest progresywna i zwoje siedza na sobie pod obciazeniem auta (np 3 leza na sobie) to mozna smial taka sprezyne ciac o ten jeden lub 1.5 zwoja. Warunk jeden, wymontowana kolumna musi byc zwarta konstrukcja, nie moze przez to sprezyna luzno latac w miseczce.

truskawkowy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 60
Rejestracja: 09 mar 2009, 17:43
Lokalizacja: Bielsko - Biała

Post autor: truskawkowy » 14 lut 2011, 08:05

No właśnie o to mi chodzi, jak krótkie sprężyny to "krótkie" amory które do tego spasują i będą tworzyć całość, bo inaczej beret.
A co do piast to w wielu nowszych samochodach (tj. mniej więcej od połowy lat 90) łożysko jest integralna częścią piasty (bieżnia jest wytoczona w piaście, nie jak w a80 osobno nabijane łożysko) i wymienia się całą piastę, ale jak ta do samochodu za kilka tys. kosztuje 500zl+ to zaczyna się problem, a po roztoczeniu piasty i wbiciu tam łożyska ono trzyma się... trochę nie wiadomo na czym. Ludzie potrafią pytać o używane łożyska, amory i klocki/tarcze hamulcowe. I jak tak się nasłucham takich pomysłów to mi się włos jeży na cięcie sprężyn itp. patenty. A zamiast ciąć jeden zwój (ile to będzie 1 cm niżej?) to może lepiej kupić niższe poduszki (bo są dwa rodzaje różniące się tylko wysokością) czy tależyki obniżające albo po prostu odpuścić.

ps. łożysko dwurzędowe to jakby dwa łożyska kulkowe obok siebie - dwa rzędy kulek w jednym łożysku

Awatar użytkownika
Kolczat
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7532
Rejestracja: 07 kwie 2009, 23:11
Imię: Marcin
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG+lpg
Lokalizacja: Lędziny
Kontakt:

Post autor: Kolczat » 14 lut 2011, 14:58

truskawkowy pisze:albo po prostu odpuścić.
jedyne wyjscie bo wiekszosc z nas ma i niskie poduszki i maksymalne dostepne obnizenie mierzone jako -60mm i dalej auto jest za wysoko ;]

Arturo997
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 629
Rejestracja: 15 lip 2009, 08:38
Lokalizacja: Ostrzeszów

Post autor: Arturo997 » 14 lut 2011, 16:14

Kolczat pisze:jedyne wyjscie bo wiekszosc z nas ma i niskie poduszki i maksymalne dostepne obnizenie mierzone jako -60mm i dalej auto jest za wysoko ;]
Ja tam szybko nie odpuszcze ale wszystko w granicach rozsądku jeśli chodzi o bezpieczeństwo, ale nie jeśli chodzi o wysokość zawieszenia :-P auto nigdy nie jest za nisko :mrgreen:

Awatar użytkownika
Kolczat
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7532
Rejestracja: 07 kwie 2009, 23:11
Imię: Marcin
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG+lpg
Lokalizacja: Lędziny
Kontakt:

Post autor: Kolczat » 14 lut 2011, 18:51

Arturo997 pisze:auto nigdy nie jest za nisko
inne opinie czytam od ludzi ktorych pytam o bycie chetnym na -80 :mrgreen:

Awatar użytkownika
PI7er
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 724
Rejestracja: 18 wrz 2009, 10:40
Lokalizacja: Gdansk

Post autor: PI7er » 14 lut 2011, 19:18

Ja sie chyba szarpne na te talezyki supersporta, szkoda mi ciac nowe H&R-y.

Awatar użytkownika
Kolczat
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7532
Rejestracja: 07 kwie 2009, 23:11
Imię: Marcin
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG+lpg
Lokalizacja: Lędziny
Kontakt:

Post autor: Kolczat » 14 lut 2011, 19:22

zawsze mzoesz wziac moje -80 KW :mrgreen:

Awatar użytkownika
PI7er
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 724
Rejestracja: 18 wrz 2009, 10:40
Lokalizacja: Gdansk

Post autor: PI7er » 14 lut 2011, 19:30

Nie bede robil kaleki z mojej limyzyny :mrgreen:

Chyba ze je wezme na zime i bede tam wkladal 10 gum usztywniajacych <ok>

ODPOWIEDZ

Wróć do „Amortyzatory i sprężyny”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl