Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[90 b3 NG Coupe] - Oplakany stan silnika

Wszystko co tyczy się silników rzędowych pięciocylindrowych.
witek88
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 103
Rejestracja: 16 gru 2007, 21:55
Lokalizacja: Pomorskie

Post autor: witek88 » 12 lut 2011, 21:23

Karto pisze:
po odkreceniu korka wlewu oleju, silnik zapowietrza sie i gasnie (uszczelka?)
Głowy nie dam, ale w NG to normalne- po odkręceniu korka silnik przez odmę zasysa powietrze, którego nie widzi przepływomierz (koniec odmy wpięty jest w gumę nad przepływomierzem od dołu). W każdym razie miłej pracy w garażu, sam pewnie dobrze wiesz jak przyjemne to potrafi być zajęcie:)
Kolega ma racje, to jest ich cecha charakterystyczna, po prostu silnik "pracuje na podciśnieniu", a jak je straci to zgaśnie, właśnie dla tego tak ważna jest szczelność układu dolotowego.

Awatar użytkownika
NiteDrey
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 62
Rejestracja: 23 gru 2009, 03:01
Lokalizacja: Hel
Kontakt:

Post autor: NiteDrey » 13 lut 2011, 17:15

Głowy nie dam, ale w NG to normalne- po odkręceniu korka silnik przez odmę zasysa powietrze, którego nie widzi przepływomierz
Bardzo logiczne wytlumaczenie. Niewiem dlaczego nie wpadlem na to wczesniej. W kazdym razie uszczelka wymieniona. Byla w bardzo kiepskim stanie. I kolejna ciekawostka : w norwegii w aso wymieniali mi pompe paliwowa, po awarii w gorach. Pompa dawala zbyt slabe cisnienie. Bede chyba im musial zlozyc wizyte....
We wtorek jade do "wass" podeslac im czesci. Moze dowiem sie czegos nowego ;)

ind
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 82
Rejestracja: 23 gru 2009, 18:19
Lokalizacja: leszno

Post autor: ind » 13 lut 2011, 19:15

dziwie sie że stan techniczny NG jest tak opłakany.Pewnie ryło w nim kilku wszechwiedzących pseudomechaników z encyklopedyczną wiedzą i kosmiczną dokładnością.Silnik chodzi {nie tak jak powinien}to kasuja jak za zborze i wypad

Awatar użytkownika
NiteDrey
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 62
Rejestracja: 23 gru 2009, 03:01
Lokalizacja: Hel
Kontakt:

Post autor: NiteDrey » 13 lut 2011, 20:36

Niedokladnie, w tym NG grzebal wlasciciel (Norweg lat 20) swiezo po szkole mechanicznej pracujacy w suzuki. Przewody podcisnienia np. byly w dziwny sposob lutowane na goraco (oczywiscie przepuszczajac powietrze jak sitko). Wiele innych "mechanicznych mykow" znalazlem w pierwszym tygodniu po kupnie. BRAK(!) poduszek zawieszenia z przodu byl jednym z nich... Po samodzielnej, oczywiscie, wymianie zawieszenia na FK nie wmontowal poduch, pewnie nie bylo tego w instrukcjii obslugi... Do tego wstawil kubelki i pelno innych tjuningowych wies - gabarytow. Teraz ja wertuje alle zeby doprowadzic auto do ori.

karmelitto
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 282
Rejestracja: 05 lip 2009, 20:06
Lokalizacja: Gliwice

Post autor: karmelitto » 13 lut 2011, 20:38

samochód ma swoje lata. na bank byl ktoś przed nim, kto też 'sie znał'.

dobrze, że dbasz o niego.

btw: dlaczego akurat taki? moi rodzice mowili np "za ta cene kupisz nowego seicento ":P

Awatar użytkownika
NiteDrey
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 62
Rejestracja: 23 gru 2009, 03:01
Lokalizacja: Hel
Kontakt:

Post autor: NiteDrey » 16 lut 2011, 11:48

Nie, dorwalem jeszcze wczesniejszego wlasciciela na forum. Sprzedajac go w 2007 samochod byl jeszcze w stanie niemalze idealnym, wysylal i zdjecia.

@karmelitto: mam nadzieje ze nie zastanawialbys sie nawet chwile nad tym seicentem.... :->

[ Dodano: 2011-02-26, 12:41 ]
Troche czasu minelo wiec mam wiecej wiesci.

Po dziesiejszej rozmowie z "Wass-em" status auta jest : nie odpala i nie chodzi.
Po wymianie rozdzielacza i przeplywomierza, Audik przestal hulac. Pan zaproponowal mi zebym przyjechal po swoje niedzialajace autko i zawiozl do mechanika nieopodal (Pecia do ich warsztatu zawitala miesiac temu na wlasnych kolkach). Wymienili uszkodzone kable WN, cewke, przewody zaplonowe, i chyba pompe paliwa. co do tej ostatniej nie jestem pewien. Wiem ze dawala zbyt slabe cisnienie.

Pytanie do was wszechwiedzacych forumowiczow: Rozdzielacz paliwa od NG pasuje zawsze i bez wyjatku do NG, czy byly produkowane jakies inne warianty tych rozdzielaczy? Numerow seryjnych niestety nie moge podac o nie mam auta pod reka.

Coraz czesciej zastanawiam sie nad slusznoscia wybrania tego serwisu.
W kazdym razie, zamontuja stary rozdzielacz, i odsawia go do pana "M." ktory sie podobno na tych rozdzielaczach zna i je regeneruje. Jestem bez samochodu juz miesiac. Zaczynam sie wkurzac.

[ Dodano: 2011-03-05, 20:24 ]
Witam was(s) ponownie.

Samochod odebralem, warsztatu nie polecam.
Plusy:
-Pozyczyli akumulator, gdyz moj nowy byl wadliwy.
Minusy:
-Samochod przy odbiorze nie byl gotowy.
-Rozkrecili tapicerke w dzwiach lewych (sprawnych), prawych drzwi ktorych nie dalo sie otworzyc nie ruszyli.
-Slaby kontakt
-Drogo
-Kabel nowy miedzy cewka a kopulka byl przyklejony tasma przy kopolce (nie pasowal?)
-Mieli miesiac, nie zrobili prawie nic.

Teraz po odbiorze i wyianie rozdzielacza paliwa obroty mi faluja, na starym trzymaly sie rowno? Co to moze byc? Odpala na dotyk.

[ Dodano: 2011-03-06, 16:37 ]
Uwazam temat za zamkniety.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki pięciocylindrowe.”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl