Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[80 B3] Wymiana tarcz i klocków hamulcowych przód

Wszelkiego rodzaju opisu napraw, instrukcje napraw itp.
maximo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 10
Rejestracja: 03 wrz 2007, 19:32
Lokalizacja: z Polski

Post autor: maximo » 27 mar 2010, 17:26

Jestem w trakcie wymiany tarcz i klocków w B4 (na razie wszystko jest rozgrzebane i jeszcze nie złożone), generalnie jest tak samo jak kolega opisał tylko że dwie śruby przy siodle są na klucz 18. Moje tarcze są już nieźle zużyte w części ciernej i mam zamiar je przetoczyć, mają nieco poniżej 12 mm w startej części i tu pytanie czy nie będą zbyt cienkie po przetoczeniu?

Awatar użytkownika
mario2560
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 418
Rejestracja: 19 lut 2007, 17:53
Lokalizacja: Białystok/Suwałki

Post autor: mario2560 » 27 mar 2010, 20:14

maximo pisze:Jestem w trakcie wymiany tarcz i klocków w B4 (na razie wszystko jest rozgrzebane i jeszcze nie złożone), generalnie jest tak samo jak kolega opisał tylko że dwie śruby przy siodle są na klucz 18. Moje tarcze są już nieźle zużyte w części ciernej i mam zamiar je przetoczyć, mają nieco poniżej 12 mm w startej części i tu pytanie czy nie będą zbyt cienkie po przetoczeniu?
Będą! Dla tarcz niewentylowanych dla B4 minimalna grubość to 11mm, dla wentylowanych 20mm.

maximo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 10
Rejestracja: 03 wrz 2007, 19:32
Lokalizacja: z Polski

Post autor: maximo » 28 mar 2010, 10:30

Dzięki. W takim razie założę nowe.
Jeszcze mam pytanie odnośnie zdejmowania zacisku - czy po odkręceniu dwóch śrub mocujących zacisk od środka, zacisk powinien sam zejść? Ja odkręciłem zarówno te dwie śruby, jak i te na klucz 13 mocujące, przedstawione na zdjęciu kolegi Baksi:

Obrazek

Zacisk sam z tarczy nie zszedł, musiałem wybić wewnętrzną część zacisku z jarzma lekkimi uderzeniami młotka, dopiero całość zeszła. Następnie za pomocą ścisku stolarskiego wcisnąłem tłoczek aby zrobić miejsce na nowe klocki, bez ruszania odpowietrznika.

Czy to jest prawidłowa sytuacja że zacisk jest zaciśnięty na wyłączonym samochodzie i nie chce zejść? Pierwszy raz samodzielnie wymieniam klocki i tarcze a w książce sam naprawiam nic nie było na temat tego że zacisk trzeba wybijać.

leopard
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 69
Rejestracja: 09 wrz 2009, 00:14

Post autor: leopard » 31 mar 2010, 02:47

kolego masz progi na tarczy dlatego zacisk nie chciał zejść to normalne bo blokowały klocki a z załaczonej fotki jak widze masz zaciski Girling przy samej wymianie klocków wystarczy odkrecić dolną śrube podnieśc zacisk wcisnąć tłoczek i założyc nowe klocki a dla pewności i idealnego działania hamulców sprawdzić osłony pyłowe na tłoczku a jeśli nie przekroczyłeś dopuszczalnej grubości tarczy to można ją przeszlifować zwykła szlifierką kontową pisząc to mam na myśli same progi i nic więcej :-> byle mechanik za to bierze od 10-20zł tylko wie jak to zrobić a to naprawde banalne

Awatar użytkownika
skoti
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2579
Rejestracja: 13 sty 2009, 12:46
Lokalizacja: PL(FMI)

Post autor: skoti » 11 maja 2010, 23:41

mario2560 pisze: Będą! Dla tarcz niewentylowanych dla B4 minimalna grubość to 11mm, dla wentylowanych 20mm.
18mm bo 20mm to mają ale nówki

Awatar użytkownika
mario2560
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 418
Rejestracja: 19 lut 2007, 17:53
Lokalizacja: Białystok/Suwałki

Post autor: mario2560 » 12 maja 2010, 18:29

skoti pisze:
mario2560 pisze: Będą! Dla tarcz niewentylowanych dla B4 minimalna grubość to 11mm, dla wentylowanych 20mm.
18mm bo 20mm to mają ale nówki
Wg tego co piszą w katalogu Inter Cars to nowa tarcza ma 22mm a minimalna grubość to 20mm, opierałem się na Ic katalogu więc kłócił się nie będę bo może tam jest błąd <ok>

Awatar użytkownika
skoti
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2579
Rejestracja: 13 sty 2009, 12:46
Lokalizacja: PL(FMI)

Post autor: skoti » 12 maja 2010, 19:55

Ojojojojoj przepraszam i zwracam honor 22mm dla b4 i 20mm dla b2
Mój błąd :cry:

Awatar użytkownika
andrzejau
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 180
Rejestracja: 28 paź 2010, 22:10
Imię: Andrzej
Model: Audi 80 B3
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.6 PP
Lokalizacja: Ostrów Mazowiecka / Ząbki
Kontakt:

Post autor: andrzejau » 14 lut 2011, 14:24

Koledzy, ja z kolei mam zwykłe tarczówki (B3 z 1.6 PP). Zmieniając jakiś czas temu klocki pomyślałem, że można by pomyśleć o zmianie tarcz (ostatnio jedną doprawiłem właśnie przez to, że spóźniłem się z wymianą klocków). A jeśli by zmienić to bym chciał tego typu tarcze założyć jak ta na foto podglądowym http://img16.allegroimg.pl/photos/orygi ... 1424683972 . Dodam, że tłoczek w zacisku i klocki po cofnięciu na maksa dają możliwość montażu takiej tarczy (czyt. jest sporo miejsca :) ). Co Wy o tym myślicie? Cena takiej tarczy Mikody na Allegro to około 100 zł.


Pozdrawiam.

Awatar użytkownika
skoti
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2579
Rejestracja: 13 sty 2009, 12:46
Lokalizacja: PL(FMI)

Post autor: skoti » 14 lut 2011, 17:34

Zobacz na str.producenta można jakiś rabat wyrwać :mrgreen: ale wątpię ,że w miejsce tarczy litej założysz wentylowaną ,próbuj a nóż się uda

Awatar użytkownika
andrzejau
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 180
Rejestracja: 28 paź 2010, 22:10
Imię: Andrzej
Model: Audi 80 B3
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.6 PP
Lokalizacja: Ostrów Mazowiecka / Ząbki
Kontakt:

Post autor: andrzejau » 14 lut 2011, 21:54

Według mnie to można, bo jeśli są takiej samej średnicy to różnią je jedynie ich grubość. A zmieniając klocki cofałem tłoczki na maksa i na moje oko to spokojnie da się takie założyć. Na obecną chwilę to tylko plany (które zaraz dopiszę do swojego tematosa :D) bo mus zbierać gotówkę (czyt. stopka w podpisie mojego profilu). No, ale co i jak to napewno w razie czego się odezwę :)


Pozdrawiam :)

Dragomi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 23
Rejestracja: 03 lut 2011, 20:36

Post autor: Dragomi » 17 lut 2011, 22:14

maximo, nie wiem czy jest w ogóle sens toczyć tarcze, za nowe zapłacisz niewiele więcej jak za przetoczenie starych

Awatar użytkownika
jaco80
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 709
Rejestracja: 01 kwie 2010, 22:11
Lokalizacja: Rybnik
Kontakt:

Post autor: jaco80 » 28 lut 2011, 23:14

Nie można założyć wentylowanej tarczy w miejsce litej w B3 bez zmiany zacisków i jarzm. Przynajmniej w systemie Girling. Po założeniu u mnie nowych tarcz 13mm i klocków, tłoczki były cofnięte na maxa więc na bank by tam grubsza tarcza nie weszła. Nowa tarcza + grubość klocków daje jakieś 53mm. Poza tym podejrzewam że by nawet w jarzma nie weszła, bo tarcza lita ma w jarzmie dość niewielki luz z każdej strony. Oczywiście jak wspomniałem pisze o Girlingu, może w ATE jest inaczej, tego nie wiem.

slugs
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 925
Rejestracja: 24 paź 2009, 12:24
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: slugs » 06 mar 2011, 17:49

Tak czytam i czytam i od siebie dodam, że ja jak zmieniam klocki to tłoczek po prostu wciskam w zacisk. Ściągaczem stolarskim, żeby równo i bezproblemowo szło to pod zacisk od strony tłoczka wkładam stary klocek... i ściskam.

Awatar użytkownika
jaco80
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 709
Rejestracja: 01 kwie 2010, 22:11
Lokalizacja: Rybnik
Kontakt:

Post autor: jaco80 » 06 mar 2011, 21:30

Ja wziałem 2 klucze zaparłem o stare klocki i poszło. Tylko nie można się zapierać o prowadnicę bo może sie wykrzywić. Ale u kolegi w MB C klasie nie szło za chiny, trzeba było odpowietrzniki odkręcać.

Arturo997
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 629
Rejestracja: 15 lip 2009, 08:38
Lokalizacja: Ostrzeszów

Post autor: Arturo997 » 07 mar 2011, 07:30

Ja bym się nie przejmował i od razu wymienił płyn hamulcowy bo wymiana powinna być robiona co 2 lata a jak jest to wszyscy wiedzą.. płyn kosztuje kilka zł a różnice zauważy każdy...

ODPOWIEDZ

Wróć do „Naprawy”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl