[80 B3] Wymiana tarcz i klocków hamulcowych przód
Jestem w trakcie wymiany tarcz i klocków w B4 (na razie wszystko jest rozgrzebane i jeszcze nie złożone), generalnie jest tak samo jak kolega opisał tylko że dwie śruby przy siodle są na klucz 18. Moje tarcze są już nieźle zużyte w części ciernej i mam zamiar je przetoczyć, mają nieco poniżej 12 mm w startej części i tu pytanie czy nie będą zbyt cienkie po przetoczeniu?
Będą! Dla tarcz niewentylowanych dla B4 minimalna grubość to 11mm, dla wentylowanych 20mm.maximo pisze:Jestem w trakcie wymiany tarcz i klocków w B4 (na razie wszystko jest rozgrzebane i jeszcze nie złożone), generalnie jest tak samo jak kolega opisał tylko że dwie śruby przy siodle są na klucz 18. Moje tarcze są już nieźle zużyte w części ciernej i mam zamiar je przetoczyć, mają nieco poniżej 12 mm w startej części i tu pytanie czy nie będą zbyt cienkie po przetoczeniu?
Dzięki. W takim razie założę nowe.
Jeszcze mam pytanie odnośnie zdejmowania zacisku - czy po odkręceniu dwóch śrub mocujących zacisk od środka, zacisk powinien sam zejść? Ja odkręciłem zarówno te dwie śruby, jak i te na klucz 13 mocujące, przedstawione na zdjęciu kolegi Baksi:
Zacisk sam z tarczy nie zszedł, musiałem wybić wewnętrzną część zacisku z jarzma lekkimi uderzeniami młotka, dopiero całość zeszła. Następnie za pomocą ścisku stolarskiego wcisnąłem tłoczek aby zrobić miejsce na nowe klocki, bez ruszania odpowietrznika.
Czy to jest prawidłowa sytuacja że zacisk jest zaciśnięty na wyłączonym samochodzie i nie chce zejść? Pierwszy raz samodzielnie wymieniam klocki i tarcze a w książce sam naprawiam nic nie było na temat tego że zacisk trzeba wybijać.
Jeszcze mam pytanie odnośnie zdejmowania zacisku - czy po odkręceniu dwóch śrub mocujących zacisk od środka, zacisk powinien sam zejść? Ja odkręciłem zarówno te dwie śruby, jak i te na klucz 13 mocujące, przedstawione na zdjęciu kolegi Baksi:
Zacisk sam z tarczy nie zszedł, musiałem wybić wewnętrzną część zacisku z jarzma lekkimi uderzeniami młotka, dopiero całość zeszła. Następnie za pomocą ścisku stolarskiego wcisnąłem tłoczek aby zrobić miejsce na nowe klocki, bez ruszania odpowietrznika.
Czy to jest prawidłowa sytuacja że zacisk jest zaciśnięty na wyłączonym samochodzie i nie chce zejść? Pierwszy raz samodzielnie wymieniam klocki i tarcze a w książce sam naprawiam nic nie było na temat tego że zacisk trzeba wybijać.
kolego masz progi na tarczy dlatego zacisk nie chciał zejść to normalne bo blokowały klocki a z załaczonej fotki jak widze masz zaciski Girling przy samej wymianie klocków wystarczy odkrecić dolną śrube podnieśc zacisk wcisnąć tłoczek i założyc nowe klocki a dla pewności i idealnego działania hamulców sprawdzić osłony pyłowe na tłoczku a jeśli nie przekroczyłeś dopuszczalnej grubości tarczy to można ją przeszlifować zwykła szlifierką kontową pisząc to mam na myśli same progi i nic więcej :-> byle mechanik za to bierze od 10-20zł tylko wie jak to zrobić a to naprawde banalne
Wg tego co piszą w katalogu Inter Cars to nowa tarcza ma 22mm a minimalna grubość to 20mm, opierałem się na Ic katalogu więc kłócił się nie będę bo może tam jest błąd <ok>skoti pisze:18mm bo 20mm to mają ale nówkimario2560 pisze: Będą! Dla tarcz niewentylowanych dla B4 minimalna grubość to 11mm, dla wentylowanych 20mm.
- andrzejau
- Forum Audi 80
- Posty: 180
- Rejestracja: 28 paź 2010, 22:10
- Imię: Andrzej
- Model: Audi 80 B3
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.6 PP
- Lokalizacja: Ostrów Mazowiecka / Ząbki
- Kontakt:
Koledzy, ja z kolei mam zwykłe tarczówki (B3 z 1.6 PP). Zmieniając jakiś czas temu klocki pomyślałem, że można by pomyśleć o zmianie tarcz (ostatnio jedną doprawiłem właśnie przez to, że spóźniłem się z wymianą klocków). A jeśli by zmienić to bym chciał tego typu tarcze założyć jak ta na foto podglądowym http://img16.allegroimg.pl/photos/orygi ... 1424683972 . Dodam, że tłoczek w zacisku i klocki po cofnięciu na maksa dają możliwość montażu takiej tarczy (czyt. jest sporo miejsca ). Co Wy o tym myślicie? Cena takiej tarczy Mikody na Allegro to około 100 zł.
Pozdrawiam.
Pozdrawiam.
- andrzejau
- Forum Audi 80
- Posty: 180
- Rejestracja: 28 paź 2010, 22:10
- Imię: Andrzej
- Model: Audi 80 B3
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.6 PP
- Lokalizacja: Ostrów Mazowiecka / Ząbki
- Kontakt:
Według mnie to można, bo jeśli są takiej samej średnicy to różnią je jedynie ich grubość. A zmieniając klocki cofałem tłoczki na maksa i na moje oko to spokojnie da się takie założyć. Na obecną chwilę to tylko plany (które zaraz dopiszę do swojego tematosa ) bo mus zbierać gotówkę (czyt. stopka w podpisie mojego profilu). No, ale co i jak to napewno w razie czego się odezwę
Pozdrawiam
Pozdrawiam
Nie można założyć wentylowanej tarczy w miejsce litej w B3 bez zmiany zacisków i jarzm. Przynajmniej w systemie Girling. Po założeniu u mnie nowych tarcz 13mm i klocków, tłoczki były cofnięte na maxa więc na bank by tam grubsza tarcza nie weszła. Nowa tarcza + grubość klocków daje jakieś 53mm. Poza tym podejrzewam że by nawet w jarzma nie weszła, bo tarcza lita ma w jarzmie dość niewielki luz z każdej strony. Oczywiście jak wspomniałem pisze o Girlingu, może w ATE jest inaczej, tego nie wiem.