Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[b4 1.9 tdi 1Z] korek zbiorniczka płynu chłodniczego

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
hudy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4865
Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
Imię: Robert
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Alwernia
Kontakt:

[b4 1.9 tdi 1Z] korek zbiorniczka płynu chłodniczego

Post autor: hudy » 15 lut 2011, 14:12

witam.panowie zastanawia mnie jedna sprawa.na wstępie proszę nie pisać mi tu nic o uszczelce pod głowica bo to nie to.od bardzo dawna podczas jazdy czy po jeździe zauważyłem że mam dość twarde węże od płynu chłodniczego.uginają się pod naciskiem palców ale tylko trochę i nie są spuchnięte.po odkręceniu korka słychać syk i płyn o parę milimetrów idzie w górę ale to raczej normalne bo w układzie tworzy się ciśnienie.płynu nie wywala nawet jak odkręcę korek na gorącym silniku.ale zastanawia mnie to czy czasami korek nie puszcza za słabo ciśnienia.zacząłem się nad tym zastanawiać ostatnio jak dotykałem węży od chłodzenia u znajomego i mogłem je całkowicie zgnieść a u mnie się nie da.co jakiś czas mam problem z jakimiś wyciekami.jak nie cieknie z tej opaski to za chwile z czegoś innego a samochód nie stoi na mrozie tylko w ciepłym garażu. niech ktoś mi powie czy ma jakiś sprawdzony sposób na sprawdzenie korka czy puszcza tak jak powinien ciśnienie??

Awatar użytkownika
trepek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5446
Rejestracja: 23 wrz 2008, 21:16
Imię: Grzegorz
Model: Inny
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.6 ABC+lpg
Lokalizacja: Olkusz

Post autor: trepek » 15 lut 2011, 14:19

A jak zagrzejesz silnik to syczy Ci spod korka?

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 15 lut 2011, 14:25

Musisz sobie wyrzeżbić zestaw którym zmierzysz ciśnienie otwarcia ,które powinno byc ok.1,4 bara

Awatar użytkownika
hudy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4865
Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
Imię: Robert
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Alwernia
Kontakt:

Post autor: hudy » 15 lut 2011, 14:30

trepek pisze:A jak zagrzejesz silnik to syczy Ci spod korka?
wiesz nie sprawdzałem jeszcze tego czy syczy czy nie.jak stoję koło samochodu to nie słyszę ale będę musiał przystawić ucho <ok> a czy może mieć na ciśnienie może mieć wpływ sposób zakręcenia korka?? czy jeśli go za mocno zakręcimy to nie będzie tak puszczało ciśnienia jak powinno?? a jak to jest w końcu z tym ciśnienie.bo może u mnie jest ok tylko u kumpla coś jest nieszczelne.u niego wezmę na gorącym silniku górny wąż do chłodnicy i go mogę ścisnąć że się złączy wewnątrz ściankami a u mnie parę milimetrów tylko się ugnie...

Awatar użytkownika
trepek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5446
Rejestracja: 23 wrz 2008, 21:16
Imię: Grzegorz
Model: Inny
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.6 ABC+lpg
Lokalizacja: Olkusz

Post autor: trepek » 15 lut 2011, 15:01

Dokręcenie korka nie ma wpływu na pracę samego korka. Wystarczy korek wziąć do łapek, odwrócić i zobaczyć któredy mu ciśnienie ucieka.

tsmoluch
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 87
Rejestracja: 11 lut 2011, 16:34
Lokalizacja: SWD

Post autor: tsmoluch » 16 lut 2011, 16:08

ja miałem to samo z korkiem i powiem ci ze mam lekko odrecony i tak jezdze nic sie nie dziele ale jestem pewien ze to jest zaworek w korku tak jak kolega pisał powyzej 1.4 powinien ci wypuscic nadmiar cisnienia ....inaczej bedzie ci puszczac gdzies indziej na przewodach odrec go tak zeby lekko byl dokrecony i pojezdzi pare dni i zobaczysz czy to jest korek.....

Awatar użytkownika
hudy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4865
Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
Imię: Robert
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Alwernia
Kontakt:

Post autor: hudy » 16 lut 2011, 18:38

właśnie wczoraj to zrobiłem.lekko popuściłem tako parę milimetrów i w przewodach jest o wiele mniejsze ciśnienie niż było.teraz mogę dość mocno ścisnąć wąż a przedtem było trudno.czyli pewnie korek.podróby podobno szybko padają a oryginał 70zł :-/ chyba będę jeździł z lekko popuszczonym korkiem... tylko znów zastanawiam się czy po popuszczeniu korka nie ma za małego ciśnienia w układzie.1,4 bara to podobnie jak ciśnienie w oponie do roweru a opony tak łatwo nie da się nacisnąć... jak u was wygląda sprawa z tymi wężami po zagrzaniu silnika.ile dacie rady ścisnąć.pytam bo może korek jest ok tylko ja przesadzam <ok>

tsmoluch
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 87
Rejestracja: 11 lut 2011, 16:34
Lokalizacja: SWD

Post autor: tsmoluch » 18 lut 2011, 21:00

w intercars sa 2 rodzaje korka dzis własnie ogladalem jest tanszy za 13 i taki jak org za 20 mozesz na probe se go kupic pozdro

Awatar użytkownika
andi77
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2114
Rejestracja: 03 lip 2010, 16:35
Lokalizacja: Lubelskie (LWL)

Post autor: andi77 » 18 lut 2011, 21:34

Gdy ciśnienie w układzie chłodzenia będzie zbyt niskie, to silnik będzie łapał zbyt wysoką temperaturę.

tsmoluch
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 87
Rejestracja: 11 lut 2011, 16:34
Lokalizacja: SWD

Post autor: tsmoluch » 18 lut 2011, 22:30

andi a sprawdzales to na swoim przykładzie tak jest zawsze ze temp idzie do gory?? a co lepiej miec za wysokie cisnienie czy odrecony korek?

Awatar użytkownika
andi77
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2114
Rejestracja: 03 lip 2010, 16:35
Lokalizacja: Lubelskie (LWL)

Post autor: andi77 » 19 lut 2011, 04:21

Jak miałem nieszczelną chłodnicę i ciśnienie uciekało, to bardzo szybko się nagrzewał i łapał wyższą temperaturę jak zwykle. Obecnie jak mam szczelny układ, to wąż chłodnicy robi się twardy gdy silnik się rozgrzeje... i to jest normalne zjawisko. Korek w zbiorniku wyrównawczym upuszcza nadmiar ciśnienia, gdy zajdzie taka potrzeba. Należy pamiętać, by nie zalewać zbiornika wyrównawczego do pełna, gdyż po rozgrzaniu płyn zwiększając objętość może wypływać korkiem.

Awatar użytkownika
hudy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4865
Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
Imię: Robert
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Alwernia
Kontakt:

Post autor: hudy » 19 lut 2011, 09:58

ja nie zauważyłem jeszcze czegoś takiego że temperatura silnika rośnie gdy nie ma odpowiedniego ciśnienia...widziałem za to jak temperatura rosła gdy było za duże ciśnienie... zajrzę do intercars i zobaczymy co to maja za korek.20zł to jeszcze nie tragedia...

tsmoluch
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 87
Rejestracja: 11 lut 2011, 16:34
Lokalizacja: SWD

Post autor: tsmoluch » 19 lut 2011, 11:48

wydaje mi sie ze andni masz racje normalna temp w naszych zetorkach jest minimalnie przed 90 a umnie na popuszczonym korku 91-92 jak zaloze korek napisze co i jak

Awatar użytkownika
hudy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4865
Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
Imię: Robert
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Alwernia
Kontakt:

Post autor: hudy » 19 lut 2011, 11:54

u mnie się nie zmieniła jak lekko popuściłem korek,stoi nadal w tym samym miejscu tylko węże mam mniej twarde...a u znajomego o którym wcześniej pisałem węże przy max nagrzanym silniku są miękkie jak by były zimne a temperatura stoi przed 90...z tego co wiem to ciśnienie zwiększa tylko temperaturę wrzenia płynu ale czy wpływa na szybsze nagrzanie silnika to nie wiem...

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl