[b4 1.9 tdi 1Z] korek zbiorniczka płynu chłodniczego
- hudy
- Forum Audi 80
- Posty: 4865
- Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
- Imię: Robert
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 ABT
- Lokalizacja: Alwernia
- Kontakt:
[b4 1.9 tdi 1Z] korek zbiorniczka płynu chłodniczego
witam.panowie zastanawia mnie jedna sprawa.na wstępie proszę nie pisać mi tu nic o uszczelce pod głowica bo to nie to.od bardzo dawna podczas jazdy czy po jeździe zauważyłem że mam dość twarde węże od płynu chłodniczego.uginają się pod naciskiem palców ale tylko trochę i nie są spuchnięte.po odkręceniu korka słychać syk i płyn o parę milimetrów idzie w górę ale to raczej normalne bo w układzie tworzy się ciśnienie.płynu nie wywala nawet jak odkręcę korek na gorącym silniku.ale zastanawia mnie to czy czasami korek nie puszcza za słabo ciśnienia.zacząłem się nad tym zastanawiać ostatnio jak dotykałem węży od chłodzenia u znajomego i mogłem je całkowicie zgnieść a u mnie się nie da.co jakiś czas mam problem z jakimiś wyciekami.jak nie cieknie z tej opaski to za chwile z czegoś innego a samochód nie stoi na mrozie tylko w ciepłym garażu. niech ktoś mi powie czy ma jakiś sprawdzony sposób na sprawdzenie korka czy puszcza tak jak powinien ciśnienie??
- hudy
- Forum Audi 80
- Posty: 4865
- Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
- Imię: Robert
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 ABT
- Lokalizacja: Alwernia
- Kontakt:
wiesz nie sprawdzałem jeszcze tego czy syczy czy nie.jak stoję koło samochodu to nie słyszę ale będę musiał przystawić ucho <ok> a czy może mieć na ciśnienie może mieć wpływ sposób zakręcenia korka?? czy jeśli go za mocno zakręcimy to nie będzie tak puszczało ciśnienia jak powinno?? a jak to jest w końcu z tym ciśnienie.bo może u mnie jest ok tylko u kumpla coś jest nieszczelne.u niego wezmę na gorącym silniku górny wąż do chłodnicy i go mogę ścisnąć że się złączy wewnątrz ściankami a u mnie parę milimetrów tylko się ugnie...trepek pisze:A jak zagrzejesz silnik to syczy Ci spod korka?
ja miałem to samo z korkiem i powiem ci ze mam lekko odrecony i tak jezdze nic sie nie dziele ale jestem pewien ze to jest zaworek w korku tak jak kolega pisał powyzej 1.4 powinien ci wypuscic nadmiar cisnienia ....inaczej bedzie ci puszczac gdzies indziej na przewodach odrec go tak zeby lekko byl dokrecony i pojezdzi pare dni i zobaczysz czy to jest korek.....
- hudy
- Forum Audi 80
- Posty: 4865
- Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
- Imię: Robert
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 ABT
- Lokalizacja: Alwernia
- Kontakt:
właśnie wczoraj to zrobiłem.lekko popuściłem tako parę milimetrów i w przewodach jest o wiele mniejsze ciśnienie niż było.teraz mogę dość mocno ścisnąć wąż a przedtem było trudno.czyli pewnie korek.podróby podobno szybko padają a oryginał 70zł chyba będę jeździł z lekko popuszczonym korkiem... tylko znów zastanawiam się czy po popuszczeniu korka nie ma za małego ciśnienia w układzie.1,4 bara to podobnie jak ciśnienie w oponie do roweru a opony tak łatwo nie da się nacisnąć... jak u was wygląda sprawa z tymi wężami po zagrzaniu silnika.ile dacie rady ścisnąć.pytam bo może korek jest ok tylko ja przesadzam <ok>
Jak miałem nieszczelną chłodnicę i ciśnienie uciekało, to bardzo szybko się nagrzewał i łapał wyższą temperaturę jak zwykle. Obecnie jak mam szczelny układ, to wąż chłodnicy robi się twardy gdy silnik się rozgrzeje... i to jest normalne zjawisko. Korek w zbiorniku wyrównawczym upuszcza nadmiar ciśnienia, gdy zajdzie taka potrzeba. Należy pamiętać, by nie zalewać zbiornika wyrównawczego do pełna, gdyż po rozgrzaniu płyn zwiększając objętość może wypływać korkiem.
- hudy
- Forum Audi 80
- Posty: 4865
- Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
- Imię: Robert
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 ABT
- Lokalizacja: Alwernia
- Kontakt:
u mnie się nie zmieniła jak lekko popuściłem korek,stoi nadal w tym samym miejscu tylko węże mam mniej twarde...a u znajomego o którym wcześniej pisałem węże przy max nagrzanym silniku są miękkie jak by były zimne a temperatura stoi przed 90...z tego co wiem to ciśnienie zwiększa tylko temperaturę wrzenia płynu ale czy wpływa na szybsze nagrzanie silnika to nie wiem...