[80 b4] nie typowy problem z centralnym
-
- Forum Audi 80
- Posty: 80
- Rejestracja: 12 sie 2007, 14:18
[80 b4] nie typowy problem z centralnym
witam
z gory dodma iz czytalem wszystkie tematy w szukajce o centralnym, nike jednak nie ma takich objawow jakie mam ja wiec :
- po przekreceniu kluczyka od strony kierowcy otwieraja sie tylko moje drzwi, strona pasazera jakby lekko sie rusza ale nie otwiera, slychac natomiast syczenie pompki z bagaznika...
ta sama sytuacja otwieram od strony pasazera, pompa syczy , rygiel od strony kierowcy widac ze minimalnie sie rusza natomiast tylnie drzwi nic i otwieraja sie tez tylko drzwi pasazera...
klapa jest zablokowana tzn ciagle otwarta bo nie mam do niej kluczyka...
jak naprawci ten centralny, pompa musi byc ok skoro syczy 10s i przestaje, otwieranie drzwi od srodka czy to od pasazera cyz od moich takze nie pomaga pompa syczy a otwiera sie jedynie ten rygielek ktory pociagne, przeciwny widac ze sie ruszy ale nie ma sily wyskoczyc...
z gory dodma iz czytalem wszystkie tematy w szukajce o centralnym, nike jednak nie ma takich objawow jakie mam ja wiec :
- po przekreceniu kluczyka od strony kierowcy otwieraja sie tylko moje drzwi, strona pasazera jakby lekko sie rusza ale nie otwiera, slychac natomiast syczenie pompki z bagaznika...
ta sama sytuacja otwieram od strony pasazera, pompa syczy , rygiel od strony kierowcy widac ze minimalnie sie rusza natomiast tylnie drzwi nic i otwieraja sie tez tylko drzwi pasazera...
klapa jest zablokowana tzn ciagle otwarta bo nie mam do niej kluczyka...
jak naprawci ten centralny, pompa musi byc ok skoro syczy 10s i przestaje, otwieranie drzwi od srodka czy to od pasazera cyz od moich takze nie pomaga pompa syczy a otwiera sie jedynie ten rygielek ktory pociagne, przeciwny widac ze sie ruszy ale nie ma sily wyskoczyc...
Ostatnio zmieniony 17 sie 2007, 18:58 przez lluukkaasss, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 80
- Rejestracja: 12 sie 2007, 14:18
-
OnlineDoc
- Administrator
- Posty: 4644
- Rejestracja: 17 lis 2006, 22:35
- Imię: Andrzej
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 ABK
- Kontakt:
lluukkaasss,
1. Wyjmij pompkę, rozbierz obudowę i sprawdź czy w jej środku nie zagiał się przewód. Musi byc prosty i bardzo swobodnie umiejscowiony, ani troszke nie zgięty, załamany to bardzo ważne. Przewody wewnątrz musza dobrze się układać i jeden drugiego nie pchać, ciągnąc, załamywać, zaginać ani trochę.
2. Wyjmij przewód z pompki w bagazniku i dmuchnij ustami. Sprawdź czy stawia opór czy gdzieś syczy i możesz dmuchać. Nie powinieneś móc dmuchnąć ustami. Powinno stawiać duży opór nie do ruszenia jadaczką
3. Pójdź dalej i rozłącz rurki na rozgałęzieniu pod wykładziną pod tylną kanapą i tak samo dmuchaj i patrz. Tu juz powinieneś móc ustami ruszac ryglem tylnych prawych drzwi.
Zabawa polega na tym, że całości układu buzią nie ruszysz, ale poszczególne drzwi owszem.
4. Idź dalej po progu z prawej strony. Przy środkowym słupku znowu jest rozgałezienie. postepuj tak samo - dmuchaj i pociagaj.
W ten sposób dowiesz się gdzie załamał się przewód lub gdzie zeskoczył z rozgałęzienia.
Na koniec sprawdz z jaką siłą dmucha pompka. Zdejmij z niej przewód i rusz zamkiem w klapie czy drzwiach. Powinna dmuchać cały czas do momentu aż postawisz jej opór tzn zatkasz ją palcem. Po zatkaniu palcem powinna działać ok 5, 6 sekund i wyłączyć się.
Wszystko wskazuje mi na załamany przewód w którymś miejscu, a najprędzej przy pompce. Pompka jest bardzo czuła, lekko załamany przewód, troszkę wiekszy opór i ona już odłącza się nie dając rady pchnąc rygli.
Nieszczelność w układzie też jest mozliwa, ale wbrew legendom nie dzieje sie to w audi nagminnie. Przy nieszczelności pompka działać będzie długo, dłużej niz powinna, a nawet cały czas bzyczeć. Pompke wyłącza stawiany opór powietrza przez siłowniki.
Daj znac co to było
Pozdrawiam
1. Wyjmij pompkę, rozbierz obudowę i sprawdź czy w jej środku nie zagiał się przewód. Musi byc prosty i bardzo swobodnie umiejscowiony, ani troszke nie zgięty, załamany to bardzo ważne. Przewody wewnątrz musza dobrze się układać i jeden drugiego nie pchać, ciągnąc, załamywać, zaginać ani trochę.
2. Wyjmij przewód z pompki w bagazniku i dmuchnij ustami. Sprawdź czy stawia opór czy gdzieś syczy i możesz dmuchać. Nie powinieneś móc dmuchnąć ustami. Powinno stawiać duży opór nie do ruszenia jadaczką
3. Pójdź dalej i rozłącz rurki na rozgałęzieniu pod wykładziną pod tylną kanapą i tak samo dmuchaj i patrz. Tu juz powinieneś móc ustami ruszac ryglem tylnych prawych drzwi.
Zabawa polega na tym, że całości układu buzią nie ruszysz, ale poszczególne drzwi owszem.
4. Idź dalej po progu z prawej strony. Przy środkowym słupku znowu jest rozgałezienie. postepuj tak samo - dmuchaj i pociagaj.
W ten sposób dowiesz się gdzie załamał się przewód lub gdzie zeskoczył z rozgałęzienia.
Na koniec sprawdz z jaką siłą dmucha pompka. Zdejmij z niej przewód i rusz zamkiem w klapie czy drzwiach. Powinna dmuchać cały czas do momentu aż postawisz jej opór tzn zatkasz ją palcem. Po zatkaniu palcem powinna działać ok 5, 6 sekund i wyłączyć się.
Wszystko wskazuje mi na załamany przewód w którymś miejscu, a najprędzej przy pompce. Pompka jest bardzo czuła, lekko załamany przewód, troszkę wiekszy opór i ona już odłącza się nie dając rady pchnąc rygli.
Nieszczelność w układzie też jest mozliwa, ale wbrew legendom nie dzieje sie to w audi nagminnie. Przy nieszczelności pompka działać będzie długo, dłużej niz powinna, a nawet cały czas bzyczeć. Pompke wyłącza stawiany opór powietrza przez siłowniki.
Daj znac co to było
Pozdrawiam
-
- Forum Audi 80
- Posty: 80
- Rejestracja: 12 sie 2007, 14:18
dzieki juz dziala. w bagazniku obok pompki byly dwa przewody jedne szedl do pompki drugi bym luzny, patrze a nim dmucha powietrze podczas wlaczania centralnego, wiec go zatknalem palcem a tu wszystkie drzwi idealnie gora dol....
wiec go zaslepilem z racji ze do pompki nie bylo go juz gdzie podlaczyc, zalepilem tasma izolacyjna i centralny smiga az milo na cale auto, poza tym teraz nawet dziala otwieranie i zamykanie z pilota, alarm tez zaczal dzialac, jestem szczesliwy i zadowolony, dzieki za pomoc !!! :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
wiec go zaslepilem z racji ze do pompki nie bylo go juz gdzie podlaczyc, zalepilem tasma izolacyjna i centralny smiga az milo na cale auto, poza tym teraz nawet dziala otwieranie i zamykanie z pilota, alarm tez zaczal dzialac, jestem szczesliwy i zadowolony, dzieki za pomoc !!! :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
lluukkaasss pisze:dzieki juz dziala. w bagazniku obok pompki byly dwa przewody jedne szedl do pompki drugi bym luzny, patrze a nim dmucha powietrze podczas wlaczania centralnego, wiec go zatknalem palcem a tu wszystkie drzwi idealnie gora dol....
wiec go zaslepilem z racji ze do pompki nie bylo go juz gdzie podlaczyc, zalepilem tasma izolacyjna i centralny smiga az milo na cale auto, poza tym teraz nawet dziala otwieranie i zamykanie z pilota, alarm tez zaczal dzialac, jestem szczesliwy i zadowolony, dzieki za pomoc !!! :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Ten przewód może być do zamykania klapki paliwa, gdzie też jest siłownik
-
- Forum Audi 80
- Posty: 80
- Rejestracja: 12 sie 2007, 14:18
-
- Forum Audi 80
- Posty: 80
- Rejestracja: 12 sie 2007, 14:18