Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[80/90/Coupe 2.3 NG] wtryskiwacz rozruchowy nie działa

Wszystko co tyczy się silników rzędowych pięciocylindrowych.
ODPOWIEDZ
Jachu
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4
Rejestracja: 05 wrz 2007, 11:25
Lokalizacja: Włocławek

[80/90/Coupe 2.3 NG] wtryskiwacz rozruchowy nie działa

Post autor: Jachu » 08 lut 2011, 08:36

Witam,
Moja Coupe 90r 2.3 NG bardzo ciężko (albo w ogóle) pali na mrozie. Nie musi to być nawet mróz syberyjski, wystarczy zwykłe 0 st C. Kiedy w końcu miałem dość postanowiłem to sprawdzić. Sprawdziłem:

Ciśnienie na pompie paliwa - prawidłowe
Ciśńienie na regulatorze OK
Czujnik temperatury 2pinowy OK
Napięcie na czujniku OK
Przewody/świece/kopułka/palec OK
Włącznik na przepustnicy OK
Silnik krokowy OK
Podregulowałem (nieznacznie) położenie spoczynkowe talerzyka przepływki, sygnał OK
Napiecia na potencjometrze przepustnicy, właczniku na przepustnicy OK
Bezpiecznik od wtrysku (27 czy 28- nie pamiętam) OK

Teraz UWAGA: Wtryskiwacz "na krótko: tzn po podaniu napięcia bezpośrednio z akumulatora rozpyla pięknie, i nie leje.
Na wtyczce od wtryskiwacza po zakręceniu rozrusznikiem pojawia się na chwilę jakieś słabe napięcie i to wszystko.

Ze schemató wynika (jeżeli się mylę to proszę poprawcie mnie), że wtryskiwacz rozruchowy dostaje + po kluczyku i sterowany jest poprez ECU masą. Razem z nim z tego samego źródła napięcie dostaja krokowiec, włącznik na przepustnicy, zaworek na filtrze węglowym i coś tam jeszcze).
Nie mam już siły. Nawet podpinałem potencjometry w miejsce czujnika temperatury, żeby zasymulować temperaturę -20st C, wtryskiwacz nawet kropelki nie puścił.
Proszę o pomoc, z góry dziękuję i pozdrawiam

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4735
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 08 lut 2011, 15:36

Jachu pisze:Ze schemató wynika (jeżeli się mylę to proszę poprawcie mnie), że wtryskiwacz rozruchowy dostaje + po kluczyku i sterowany jest poprez ECU masą. Razem z nim z tego samego źródła napięcie dostaja krokowiec, włącznik na przepustnicy, zaworek na filtrze węglowym i coś tam jeszcze).
Jest tak jak mówisz powinien dostawać plus z tego samego bezpiecznika co dla reszty rzeczy które wyliczyłeś.
Tylko już nie pamiętam czy ten plus jest z przekaźnika pompy paliwa (jest podawany gdy pompa pracuje) czy na stałe po włączeniu zapłonu.

Abbas
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 73
Rejestracja: 05 paź 2009, 21:50

Post autor: Abbas » 15 lut 2011, 18:26

Nie daje napiecia bo prad gdzies ginie najlepiej sprawdz multimetrem jakie napiecie jest na wtyczce .gdzies pewnie jakis przewód jest zasniedziały moze styki bezpieczników musisz to polukac sprwdz wtyczki wsuwki itp moze gdzies cos tam nie łaczy .Kiedys miałem podobny problem i sprawdziłem kazdy kabel kazda wsówke kostke bezpieczniki wszystko oczysczałem i dopiero montowałem no i pomogło

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki pięciocylindrowe.”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl