[B4 1Z] zawor N75
1Z przy sprawnym całym układzie powinien pompować około 1850mbar to jest cisnienie zadane przez komputer i takie powinno być :!: W AFN-e to cisnienie wynosi np 1950mbar. Biorąc pod uwage ciśnienie atmosferyczne to ta instrukcja podaje dobre dane. Po podłączeniu do komputera podawane jest ciśnienie całkowite w dolocie
Witam rowniez mam problem z zaworkiem n75 wymienilem na nowy podpielem sie w serwisie pod kts-a i wykryl mi 2 bledy ktorych nie mozna skasowac zaworu cisnienia doladowania n75 zwarcie do masy oraz czujnik temperatury powietrza dolotowego zwarcie do plusa przedzwonilem kable i nie widac zadnego uszkodzenia. zawor nie cyka jak odepne przewod cisnieniowy od gruszki to auto zbiera sie o wiele lepiej wszystkie przewody szczelne podcisnieniowe wymienilem.czy przyczyna moze byc sterownik silnika?co robic?
[B4 1Z] zawor N75
podjal sie ktos czyszczenia tego ustrojstwa i gdzie sie on znajduje, bo nigdzie nie moglem tego znalesc przy pomocy szukajki. a i co to jest za zawor przy obudowie filtra powietrza(wyczytalem ze steruje praca EGR na wolnych obrotach czy sie myle???
Pozdrawiam
Na drugi raz pisz poprawnie nazwane tematy!
Frano
Pozdrawiam
Na drugi raz pisz poprawnie nazwane tematy!
Frano
Ostatnio zmieniony 11 gru 2007, 09:08 przez myster, łącznie zmieniany 1 raz.
- Solskier
- Forum Audi 80
- Posty: 4315
- Rejestracja: 16 sie 2007, 11:25
- Imię: Sebastian
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2,2 AAN
- Lokalizacja: Kłodzko
- Kontakt:
Zazwyczaj N75 nie psuje sie, bo w praktyce tam nie ma co sie zepsuć. Jak już to od oleju moze skleic sie gumka, albo całkiem wysiadzie zawór. Możesz go ogpiąć i przemyć (przepłukać) benzyną ekstrakcyjną - co raczej wiele Ci nie da. Wogóle jaki masz z nim problem, po co chcesz go czyścić, czy coś sie dzieje wskazującego właśnie na ten zawór?
- Solskier
- Forum Audi 80
- Posty: 4315
- Rejestracja: 16 sie 2007, 11:25
- Imię: Sebastian
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2,2 AAN
- Lokalizacja: Kłodzko
- Kontakt:
Może problemme jest któryś weżyk a nie sam zawór, pozatym zawór można łatwo sprawdzić, dmuchasz w jedne koniec ten od dołu gdzie jest wtycznka to powietrze powinno iść bocznym wyjsciem (jak zawór działa ok) a jak jest coś nie tak to moze przepuszczać jeszcze góra, jak nie idzie powietrz górą to nie ma co grzebać przy nim.
- Solskier
- Forum Audi 80
- Posty: 4315
- Rejestracja: 16 sie 2007, 11:25
- Imię: Sebastian
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2,2 AAN
- Lokalizacja: Kłodzko
- Kontakt:
Cieżkie pytanie, na które nie znam odpowiedzi bo nigdy go nie rozbierałem, ale wydaje mi sie ze to działa tylko na zasadzie elektorozaworu. Jeśli puszcza górą to znaczy ze nie domyka go i z tąd napewno jest ten spadek mocy o którym piszesz, cza było by rozebrac jakiś staty n75 zeby tego wrazie czego nie popsuć i zoabczyć od środka, jutro moze uda dorwać mi sie zpsutego n75 to rozbiore i napisze. Możesz zrobić eksperyment zatkać go od góry tak aby nie puszczał i przejechać sie zobaczysz czy jest moc tak jak należy.... Co do zatkania propnuje kawałek weżyka z jednej strony wkrecona na super glue śrobka a druga strona do n75, to samo od guowego weża od przepływki. <ok>