Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 1Z] zawor N75

tryni81
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 203
Rejestracja: 13 sie 2007, 11:46

Post autor: tryni81 » 15 sie 2007, 12:55

Faktycznie troche zawyżyłem ale nie dużo
Wedug auto daty wyglonda to tak
1.5-1.65 bara dla samochodów do 2.94
1.55-1.75 bara dla samochodów od 2.94
pomiar na 3 biegu przy 80 km/h

daro26
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 288
Rejestracja: 16 mar 2007, 19:47
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: daro26 » 15 sie 2007, 13:08

rozwieje watpliwosci Obrazek

WOJTEK26
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4041
Rejestracja: 01 lut 2007, 08:15
Lokalizacja: Jelenia G

Post autor: WOJTEK26 » 15 sie 2007, 18:40

1Z przy sprawnym całym układzie powinien pompować około 1850mbar to jest cisnienie zadane przez komputer i takie powinno być :!: W AFN-e to cisnienie wynosi np 1950mbar. Biorąc pod uwage ciśnienie atmosferyczne to ta instrukcja podaje dobre dane. Po podłączeniu do komputera podawane jest ciśnienie całkowite w dolocie

swietliks
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2
Rejestracja: 10 kwie 2007, 19:45

Post autor: swietliks » 19 sie 2007, 12:25

Witam rowniez mam problem z zaworkiem n75 wymienilem na nowy podpielem sie w serwisie pod kts-a i wykryl mi 2 bledy ktorych nie mozna skasowac zaworu cisnienia doladowania n75 zwarcie do masy oraz czujnik temperatury powietrza dolotowego zwarcie do plusa przedzwonilem kable i nie widac zadnego uszkodzenia. zawor nie cyka jak odepne przewod cisnieniowy od gruszki to auto zbiera sie o wiele lepiej wszystkie przewody szczelne podcisnieniowe wymienilem.czy przyczyna moze byc sterownik silnika?co robic?

myster
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 390
Rejestracja: 07 paź 2007, 11:43
Lokalizacja: mragowo

[B4 1Z] zawor N75

Post autor: myster » 10 gru 2007, 20:18

podjal sie ktos czyszczenia tego ustrojstwa i gdzie sie on znajduje, bo nigdzie nie moglem tego znalesc przy pomocy szukajki. a i co to jest za zawor przy obudowie filtra powietrza(wyczytalem ze steruje praca EGR na wolnych obrotach czy sie myle???

Pozdrawiam

Na drugi raz pisz poprawnie nazwane tematy!
Frano
Ostatnio zmieniony 11 gru 2007, 09:08 przez myster, łącznie zmieniany 1 raz.

GJ
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 50
Rejestracja: 21 lut 2007, 23:16
Lokalizacja: Sokółka

Post autor: GJ » 10 gru 2007, 20:32

Kolego z którego roku masz samochód? Bo do 94 roku N75 znajdował sie właśnie przy filtrze powietrza, natomiast w nowszych rocznikach przeniesiono go w okolice obudowy paska rozrządu.Niech mnie ktoś poprawi jeśli sie mylę. Pozdrawiam.

myster
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 390
Rejestracja: 07 paź 2007, 11:43
Lokalizacja: mragowo

Post autor: myster » 10 gru 2007, 20:39

rok auta 94 i juz na przeplywce pierbunga czy jak to sie pisze....

GJ
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 50
Rejestracja: 21 lut 2007, 23:16
Lokalizacja: Sokółka

Post autor: GJ » 11 gru 2007, 10:48

rok auta 94 i juz na przeplywce pierbunga czy jak to sie pisze....
Szukaj koło obudowy paska rozrządu.

WOJTEK26
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4041
Rejestracja: 01 lut 2007, 08:15
Lokalizacja: Jelenia G

Post autor: WOJTEK26 » 11 gru 2007, 10:49

N-75 jest przymocowany przy turbinie koło obudowy paska rozrządu na dole,między turbo a scianka grodziowa

myster
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 390
Rejestracja: 07 paź 2007, 11:43
Lokalizacja: mragowo

Post autor: myster » 11 gru 2007, 11:04

dzienki znalazlem a co do czyszczenia to ktos czyscil te ustroistwo

Awatar użytkownika
Solskier
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4315
Rejestracja: 16 sie 2007, 11:25
Imię: Sebastian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2,2 AAN
Lokalizacja: Kłodzko
Kontakt:

Post autor: Solskier » 11 gru 2007, 12:41

Zazwyczaj N75 nie psuje sie, bo w praktyce tam nie ma co sie zepsuć. Jak już to od oleju moze skleic sie gumka, albo całkiem wysiadzie zawór. Możesz go ogpiąć i przemyć (przepłukać) benzyną ekstrakcyjną - co raczej wiele Ci nie da. Wogóle jaki masz z nim problem, po co chcesz go czyścić, czy coś sie dzieje wskazującego właśnie na ten zawór?

myster
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 390
Rejestracja: 07 paź 2007, 11:43
Lokalizacja: mragowo

Post autor: myster » 11 gru 2007, 12:50

w tych zaworach czesto peka sprezynka,zaciera sie tloczek, mozna znalesc na forum golfa te przypadki, i podobno czysczenie pomaga lepiej od kupna nowego zaworu czasami warto sprobowac,jakos ostatnio zaczal lipnie przyspieszac

Awatar użytkownika
Solskier
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4315
Rejestracja: 16 sie 2007, 11:25
Imię: Sebastian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2,2 AAN
Lokalizacja: Kłodzko
Kontakt:

Post autor: Solskier » 11 gru 2007, 13:11

Może problemme jest któryś weżyk a nie sam zawór, pozatym zawór można łatwo sprawdzić, dmuchasz w jedne koniec ten od dołu gdzie jest wtycznka to powietrze powinno iść bocznym wyjsciem (jak zawór działa ok) a jak jest coś nie tak to moze przepuszczać jeszcze góra, jak nie idzie powietrz górą to nie ma co grzebać przy nim.

myster
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 390
Rejestracja: 07 paź 2007, 11:43
Lokalizacja: mragowo

Post autor: myster » 11 gru 2007, 17:59

zrobilem tak jak napisales i sie okazalo ze delikatnie puszcza gora powietrze wyczyscilem i jest elegacnko. a powiedz w tym n75 w srodku jest jakas sprezynka, bo umnie tloczek lata sobie gora dol bez zadnych oporow

Awatar użytkownika
Solskier
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4315
Rejestracja: 16 sie 2007, 11:25
Imię: Sebastian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2,2 AAN
Lokalizacja: Kłodzko
Kontakt:

Post autor: Solskier » 11 gru 2007, 18:28

Cieżkie pytanie, na które nie znam odpowiedzi bo nigdy go nie rozbierałem, ale wydaje mi sie ze to działa tylko na zasadzie elektorozaworu. Jeśli puszcza górą to znaczy ze nie domyka go i z tąd napewno jest ten spadek mocy o którym piszesz, cza było by rozebrac jakiś staty n75 zeby tego wrazie czego nie popsuć i zoabczyć od środka, jutro moze uda dorwać mi sie zpsutego n75 to rozbiore i napisze. Możesz zrobić eksperyment zatkać go od góry tak aby nie puszczał i przejechać sie zobaczysz czy jest moc tak jak należy.... Co do zatkania propnuje kawałek weżyka z jednej strony wkrecona na super glue śrobka a druga strona do n75, to samo od guowego weża od przepływki. <ok>

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl