[B4 1.9TDI 1Z] Problem z przeładowaniem
[B4 1.9TDI 1Z] Problem z przeładowaniem
Bardzo proszę o pomoc ja już rozkładam ręce. Chodzi o to, że auto rozpędza się bardzo ładnie do 120km i odcina mi i dalej nie chce jechać, dopiero jak popuszczę pedał gazu i ponownie go wcisnę rozpędza się ponownie o 20km więcej i znów odcięcie, myślałem, że zaworek n75 jest walnięty ale jest dobry wymieniłem na dwa inne i ten sam efekt, wymieniłem przewody podciśnieniowe bo były popękane, przewody do n75 są właściwie podłaczone, sztanga od upustu spaliń chodzi prawidłowo a mimo to auto nie jedzie jak powinno. Błedy jakie odzytałem to:
Czujnik powietrza zasynanego- Stały
za wysokie ciśnienie w kolektorze dolotowym- ten błąd sporadycznie wskauje
Jeszcze mierzyłem za pomocą kompa wartość doładowania i ciśnienie doładowania wartość wyliczona powinna być jałowym 1150.80 milibar a wartość ciśnienia doładowania wartość chwilowa wynosi 1023.80milibar przy dodawaniu gazu wartość ta druga się zmienia ale prawie że w ogóle, czyli wychodzi że czujnik ciśnienia doładowania a on jest w ECU jeśli się nie mylę bo on steruje całym tym oprzyrządowaniem do n75, proszę o jakąś pomóc bo mi ręce opadają, a auto chcę zrobić by jeździło jak powinno.
Czujnik powietrza zasynanego- Stały
za wysokie ciśnienie w kolektorze dolotowym- ten błąd sporadycznie wskauje
Jeszcze mierzyłem za pomocą kompa wartość doładowania i ciśnienie doładowania wartość wyliczona powinna być jałowym 1150.80 milibar a wartość ciśnienia doładowania wartość chwilowa wynosi 1023.80milibar przy dodawaniu gazu wartość ta druga się zmienia ale prawie że w ogóle, czyli wychodzi że czujnik ciśnienia doładowania a on jest w ECU jeśli się nie mylę bo on steruje całym tym oprzyrządowaniem do n75, proszę o jakąś pomóc bo mi ręce opadają, a auto chcę zrobić by jeździło jak powinno.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 4080
- Rejestracja: 18 lis 2009, 10:27
- Imię: Krzysztof
- Model: Audi A6
- Nadwozie: Sedan
- Lokalizacja: LBL
- Kontakt:
Re: [B4 1.9TDI 1Z] Problem z przeładowaniem
a bajpasa robiłeś?a te n75 to nowe ?czy jakieś używki?że zaworek n75 jest walnięty ale jest dobry wymieniłem na dwa inne i ten sam efekt, wymieniłem przewody podciśnieniowe bo były popękane, przewody do n75 są właściwie podłaczone,
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
Sprawne to one pewnie są ,tylko coś nie tak mogłeś podłaczyć ,albo miałeś żle od poczatku i dalej podłaczasz tak jak było, czyli żle .Powinno być tak :czerwony z turbiny do metalowego króćca od dołu n75 ,boczny od góry do gruchy WG ,górny do dolotu .Nie ma innej możliwość ,jak jest dobrze podłaczone i zawór sprawny to musi zbijać jak trzeba .A ciśnienie doładowania mierzymy nie na jałowym :roll: tylko w czasie jazdy ,3bieg ,jak jest gdzie sie bujnąć to i na 4- tym ,gaz w podłogę i nie powinno przekroczyć na vagu 1095 bara ,czyli faktycznie 0,95 bara .Chyba ze auto po chipsie to wtedy ciśnienie moze być na vagu ok. 2150 czyli 1,15 bara faktycznie .pancurp10 pisze:o nowe oryginalne zaworki i wiem ze sa sprawne
Ostatnio zmieniony 15 lut 2011, 15:07 przez MUNIOR, łącznie zmieniany 1 raz.
przeładowanie przeładowaniem....ale 130 czy 140 km/h to trochę mało jak na ten sprzęt,jeździ on znacznie szybciej jak wszyscy wiemy....ja przyczyny poszukałbym w innym miejscu....wiadomo,że na samym powietrzu daleko nie pojedziemy może więc za mało jest paliwa ....zły,zapchany,uszkodzony filtr paliwa...a może dawka tak ustawiona,ale nie sugeruj się tym za bardzo...nie jestem mechanikiem...!
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
Nie powinno tak być .Na bajpasie ciśnienie nie przekroczy 0,7 bara ,no chyba że ci się grucha WG zacina .Arteriusz pisze:ja jeżdże na bajpasie i sie przeładowanie zmniejszyło ale wystepuje przy 130, tak powinno być?? :?:
Mierzyłeś ciśnienie doładowania? Niech ci ktoś kumaty podepnie vaga i po kilku minutowej przejażdżce bedzie wszystko wiadomo .Wymiana i czyszczenie elementów w ciemno, to nie najlepsza metoda na znalezienie przyczyny niemocy auta bo droga i czasochłonna :mrgreen:Arteriusz pisze:ale wystepuje przy 130,
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
Dobrzepancurp10 pisze:a ten bajpas to podłączenie przewodu od muszli do sztangi dobrze rozumie?
Jak dzwignia od gruchy WG chodzi to praktycznie nie możliwe :shock: Podłacz manometr i się przejedż ,cudów nie ma ,przynajmniej w mechanice ,coś musisz mieć nie tak i raczej bardzo mało prawdopodobne że jest to wina kompa ,jak sugerujesz w pierwszym pościepancurp10 pisze: Tak też podłączałem i auto rozłancza przy 120 czyli tak samo jak wcześniej.