Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 1.9TDI 1Z] Problem z przeładowaniem

pancurp10
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 133
Rejestracja: 31 mar 2010, 08:17
Lokalizacja: Legnica

[B4 1.9TDI 1Z] Problem z przeładowaniem

Post autor: pancurp10 » 14 lut 2011, 20:27

Bardzo proszę o pomoc ja już rozkładam ręce. Chodzi o to, że auto rozpędza się bardzo ładnie do 120km i odcina mi i dalej nie chce jechać, dopiero jak popuszczę pedał gazu i ponownie go wcisnę rozpędza się ponownie o 20km więcej i znów odcięcie, myślałem, że zaworek n75 jest walnięty ale jest dobry wymieniłem na dwa inne i ten sam efekt, wymieniłem przewody podciśnieniowe bo były popękane, przewody do n75 są właściwie podłaczone, sztanga od upustu spaliń chodzi prawidłowo a mimo to auto nie jedzie jak powinno. Błedy jakie odzytałem to:
Czujnik powietrza zasynanego- Stały
za wysokie ciśnienie w kolektorze dolotowym- ten błąd sporadycznie wskauje
Jeszcze mierzyłem za pomocą kompa wartość doładowania i ciśnienie doładowania wartość wyliczona powinna być jałowym 1150.80 milibar a wartość ciśnienia doładowania wartość chwilowa wynosi 1023.80milibar przy dodawaniu gazu wartość ta druga się zmienia ale prawie że w ogóle, czyli wychodzi że czujnik ciśnienia doładowania a on jest w ECU jeśli się nie mylę bo on steruje całym tym oprzyrządowaniem do n75, proszę o jakąś pomóc bo mi ręce opadają, a auto chcę zrobić by jeździło jak powinno.

Awatar użytkownika
kyjo
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 877
Rejestracja: 23 wrz 2007, 11:01
Lokalizacja: RKR

Post autor: kyjo » 14 lut 2011, 21:58

Logujesz auto w czasie jazdy pod obciążeniem

gibaj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4080
Rejestracja: 18 lis 2009, 10:27
Imię: Krzysztof
Model: Audi A6
Nadwozie: Sedan
Lokalizacja: LBL
Kontakt:

Re: [B4 1.9TDI 1Z] Problem z przeładowaniem

Post autor: gibaj » 14 lut 2011, 22:11

że zaworek n75 jest walnięty ale jest dobry wymieniłem na dwa inne i ten sam efekt, wymieniłem przewody podciśnieniowe bo były popękane, przewody do n75 są właściwie podłaczone,
a bajpasa robiłeś?a te n75 to nowe ?czy jakieś używki?

pancurp10
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 133
Rejestracja: 31 mar 2010, 08:17
Lokalizacja: Legnica

Post autor: pancurp10 » 15 lut 2011, 06:29

to nowe oryginalne zaworki i wiem ze sa sprawne

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 15 lut 2011, 11:29

pancurp10 pisze:o nowe oryginalne zaworki i wiem ze sa sprawne
Sprawne to one pewnie są ,tylko coś nie tak mogłeś podłaczyć ,albo miałeś żle od poczatku i dalej podłaczasz tak jak było, czyli żle .Powinno być tak :czerwony z turbiny do metalowego króćca od dołu n75 ,boczny od góry do gruchy WG ,górny do dolotu .Nie ma innej możliwość ,jak jest dobrze podłaczone i zawór sprawny to musi zbijać jak trzeba .A ciśnienie doładowania mierzymy nie na jałowym :roll: tylko w czasie jazdy ,3bieg ,jak jest gdzie sie bujnąć to i na 4- tym ,gaz w podłogę i nie powinno przekroczyć na vagu 1095 bara ,czyli faktycznie 0,95 bara .Chyba ze auto po chipsie to wtedy ciśnienie moze być na vagu ok. 2150 czyli 1,15 bara faktycznie .
Ostatnio zmieniony 15 lut 2011, 15:07 przez MUNIOR, łącznie zmieniany 1 raz.

gibaj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4080
Rejestracja: 18 lis 2009, 10:27
Imię: Krzysztof
Model: Audi A6
Nadwozie: Sedan
Lokalizacja: LBL
Kontakt:

Post autor: gibaj » 15 lut 2011, 12:56

masz zdjęcia jak ma być

Awatar użytkownika
Arteriusz
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1172
Rejestracja: 13 cze 2010, 21:57
Lokalizacja: Raciąż

Post autor: Arteriusz » 17 lut 2011, 07:34

ja jeżdże na bajpasie i sie przeładowanie zmniejszyło ale wystepuje przy 130, tak powinno być?? :?:

januszbin
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 407
Rejestracja: 21 wrz 2009, 11:27
Lokalizacja: LWL

Post autor: januszbin » 17 lut 2011, 08:08

przeładowanie przeładowaniem....ale 130 czy 140 km/h to trochę mało jak na ten sprzęt,jeździ on znacznie szybciej jak wszyscy wiemy....ja przyczyny poszukałbym w innym miejscu....wiadomo,że na samym powietrzu daleko nie pojedziemy może więc za mało jest paliwa ....zły,zapchany,uszkodzony filtr paliwa...a może dawka tak ustawiona,ale nie sugeruj się tym za bardzo...nie jestem mechanikiem...!

Awatar użytkownika
Arteriusz
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1172
Rejestracja: 13 cze 2010, 21:57
Lokalizacja: Raciąż

Post autor: Arteriusz » 17 lut 2011, 10:40

filtr ma moze 4miesiace, paliwa pół zbiornika, przewody cisnieniowe wymieniony, wszystko 5razy sprawdzałem, Iteca wyczysciłem, i dalej to samo, przepływka,umyta i wydmuchana,

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 17 lut 2011, 10:49

Arteriusz pisze:ja jeżdże na bajpasie i sie przeładowanie zmniejszyło ale wystepuje przy 130, tak powinno być?? :?:
Nie powinno tak być .Na bajpasie ciśnienie nie przekroczy 0,7 bara ,no chyba że ci się grucha WG zacina .
Arteriusz pisze:ale wystepuje przy 130,
Mierzyłeś ciśnienie doładowania? Niech ci ktoś kumaty podepnie vaga i po kilku minutowej przejażdżce bedzie wszystko wiadomo .Wymiana i czyszczenie elementów w ciemno, to nie najlepsza metoda na znalezienie przyczyny niemocy auta ;-) bo droga i czasochłonna :mrgreen:

Awatar użytkownika
Arteriusz
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1172
Rejestracja: 13 cze 2010, 21:57
Lokalizacja: Raciąż

Post autor: Arteriusz » 17 lut 2011, 13:12

nie miezyłem cisnienia, ale zyszczenie sie przydało, poza tym niemam znajomego kumatego co ma Vaga. wiec nie stwoze.

januszbin
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 407
Rejestracja: 21 wrz 2009, 11:27
Lokalizacja: LWL

Post autor: januszbin » 17 lut 2011, 14:26

pomiar ciśnienia to podstawa...skąd wiesz,że Ci przeładowuje....?
u mnie często zdarza się że mi dywanik gumowy podchodzi pod pedał gazu ,no i wtedy też więcej nie pójdzie... :mrgreen: moze i Ty tak masz ?

Awatar użytkownika
Arteriusz
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1172
Rejestracja: 13 cze 2010, 21:57
Lokalizacja: Raciąż

Post autor: Arteriusz » 17 lut 2011, 14:31

nie niemam wykładziny pod pedałem,

pancurp10
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 133
Rejestracja: 31 mar 2010, 08:17
Lokalizacja: Legnica

Post autor: pancurp10 » 20 lut 2011, 14:33

u mnie przekonywuje i objawia się np już 3 raz pękającym wężem od doładowania, a ten bajpas to podłączenie przewodu od muszli do sztangi dobrze rozumie? Tak też podłączałem i auto rozłancza przy 120 czyli tak samo jak wcześniej.

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 20 lut 2011, 18:51

pancurp10 pisze:a ten bajpas to podłączenie przewodu od muszli do sztangi dobrze rozumie?
Dobrze
pancurp10 pisze: Tak też podłączałem i auto rozłancza przy 120 czyli tak samo jak wcześniej.
Jak dzwignia od gruchy WG chodzi to praktycznie nie możliwe :shock: Podłacz manometr i się przejedż ,cudów nie ma ,przynajmniej w mechanice ;-) ,coś musisz mieć nie tak i raczej bardzo mało prawdopodobne że jest to wina kompa ,jak sugerujesz w pierwszym poście

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl