[B4 1,9TDI 1Z] pomocy pare pytan swiezego dieslowca prosze
-
- Forum Audi 80
- Posty: 80
- Rejestracja: 12 sie 2007, 14:18
[B4 1,9TDI 1Z] pomocy pare pytan swiezego dieslowca prosze
witam i prosze o odpowiedzi i konkrety :]
1. dlaczego jak jade i nagle wlaczam LUZ to moje obroty spadaja n te 900 ale sa albo ciut wyzej albo ciut nizej, tak wrecz faluja ale jest to falownaie poz aobrotomierzem nie wyczuwalne... tez to slychac, jak jednak 10sekund auto sobie pochodiz an luzie wchodiz an te swoje odealne 900 i tak sobie moze pykac caly dzien, znowu wsiadam jade , dam na LUZ i znowu te 920, moze 950 obrotow parenascie sekudn i znowu spada na idealne 900
denerwuje mnie to bo jestem pedantyczny a doswiadczenia z TDi nie mam zadnego... tak wiec nie wiem,,duzo czytalem, jakis nastawnik pompy wtryskowej ??
gdzie i jak to zdiagnozowac?
moim zdnaiem po wrzuceniu luzu powinno opdrazu wbic sie na rowne 900 i sobie cykac.... i jest tak wiekoszosc razy ale niekieyd te oborty wlasnie lekko sie bujaja i mnie to strasznie denerwuje...
zeby nie bylo niejasnosci, oczytwiscie nie jest to wina tego ze wlacza sie wentylator albo inne elektroniczne cuda ktore maja wplyw na pobor pradu, wystepuje to w zasadzie zawsze...
2. KOLEJNA sprawa wymylem silnik i zauwazylem ze po ostrzejszej jezdzie z tych 3 cyckow a pokrywie zaworow zaczyna pojawiac sie olej ?? rozumiem ze uszczelka jets nizej wiec te cycki tez maja jakies oringi ? da sie to wymienic? drogie to ?
stad tez rozwiazal sie problem smrodu w mojej kabinie olejem .... smierdzi bo jak auto sie zagrzeje a spod tych cycow pojawia sie olej to poprostu zaczyna mi smierdziec od wlaczonego nawiewu, jak to zwalczyc?? silnik 1z TDI
3. czasme jak jad ei wrzuce piatke , czy czworke i mam niecale 2 tys obrotow to szarpie silnikiem, dzieje sie te ztak czasem jak mam i powyzje 2000 obrotow nie jets to mocne szarpanie a raczje drganie karoseri i jakby silnik sie leciutko ksztusil.... nastawnik ?????
1. dlaczego jak jade i nagle wlaczam LUZ to moje obroty spadaja n te 900 ale sa albo ciut wyzej albo ciut nizej, tak wrecz faluja ale jest to falownaie poz aobrotomierzem nie wyczuwalne... tez to slychac, jak jednak 10sekund auto sobie pochodiz an luzie wchodiz an te swoje odealne 900 i tak sobie moze pykac caly dzien, znowu wsiadam jade , dam na LUZ i znowu te 920, moze 950 obrotow parenascie sekudn i znowu spada na idealne 900
denerwuje mnie to bo jestem pedantyczny a doswiadczenia z TDi nie mam zadnego... tak wiec nie wiem,,duzo czytalem, jakis nastawnik pompy wtryskowej ??
gdzie i jak to zdiagnozowac?
moim zdnaiem po wrzuceniu luzu powinno opdrazu wbic sie na rowne 900 i sobie cykac.... i jest tak wiekoszosc razy ale niekieyd te oborty wlasnie lekko sie bujaja i mnie to strasznie denerwuje...
zeby nie bylo niejasnosci, oczytwiscie nie jest to wina tego ze wlacza sie wentylator albo inne elektroniczne cuda ktore maja wplyw na pobor pradu, wystepuje to w zasadzie zawsze...
2. KOLEJNA sprawa wymylem silnik i zauwazylem ze po ostrzejszej jezdzie z tych 3 cyckow a pokrywie zaworow zaczyna pojawiac sie olej ?? rozumiem ze uszczelka jets nizej wiec te cycki tez maja jakies oringi ? da sie to wymienic? drogie to ?
stad tez rozwiazal sie problem smrodu w mojej kabinie olejem .... smierdzi bo jak auto sie zagrzeje a spod tych cycow pojawia sie olej to poprostu zaczyna mi smierdziec od wlaczonego nawiewu, jak to zwalczyc?? silnik 1z TDI
3. czasme jak jad ei wrzuce piatke , czy czworke i mam niecale 2 tys obrotow to szarpie silnikiem, dzieje sie te ztak czasem jak mam i powyzje 2000 obrotow nie jets to mocne szarpanie a raczje drganie karoseri i jakby silnik sie leciutko ksztusil.... nastawnik ?????
Ostatnio zmieniony 20 sie 2007, 20:48 przez lluukkaasss, łącznie zmieniany 1 raz.
postaram ci sie odpowiedzieć również w punktach.
1. jeżeli chodzi o falowanie wolnych obrotów to na 99% jest źle ustawiony nastawnik. musisz się podpiąć pod VAG-a i wszystko się wyjaśni.
2. jeżeli chodzi o wyciek oleju z pod śrub mocujących pokrywę zaworową to jest to prosta i nie droga czynność. zrobisz to sam. kup uszczelki w sklepie, górne i dolne razem 6 sztuk. zdejmij takie plastikowe kapturki z pokrywy, pod nimi masz 3 nakrętki na klucz 10 i odkręć je, nie pogub takich dużych podkładek,pod podkładkami masz 3 uszczelki, zdejmij pokrywę. na śrubach zobaczysz 3 uszczelki. zmień je. załóż pokrywę, załóż uszczelki górne,podkładki,nakrętki,zaślepki. i koniec! nie wspominam nawet że trzeba chociaż powcierać wszystko do sucha. osobiście wymieniłbym jeszcze uszczelkę pod pokrywą.
3. myślę że punkt 3 rozwiąże ci się po ustawieniu nastawnika. a jeżeli nie to jeszcze będziesz musiał wyczyścić nastawnik(sam tego nie zrobisz)
pozdrawiwm i życzę szerokości ____________________________piachu
1. jeżeli chodzi o falowanie wolnych obrotów to na 99% jest źle ustawiony nastawnik. musisz się podpiąć pod VAG-a i wszystko się wyjaśni.
2. jeżeli chodzi o wyciek oleju z pod śrub mocujących pokrywę zaworową to jest to prosta i nie droga czynność. zrobisz to sam. kup uszczelki w sklepie, górne i dolne razem 6 sztuk. zdejmij takie plastikowe kapturki z pokrywy, pod nimi masz 3 nakrętki na klucz 10 i odkręć je, nie pogub takich dużych podkładek,pod podkładkami masz 3 uszczelki, zdejmij pokrywę. na śrubach zobaczysz 3 uszczelki. zmień je. załóż pokrywę, załóż uszczelki górne,podkładki,nakrętki,zaślepki. i koniec! nie wspominam nawet że trzeba chociaż powcierać wszystko do sucha. osobiście wymieniłbym jeszcze uszczelkę pod pokrywą.
3. myślę że punkt 3 rozwiąże ci się po ustawieniu nastawnika. a jeżeli nie to jeszcze będziesz musiał wyczyścić nastawnik(sam tego nie zrobisz)
pozdrawiwm i życzę szerokości ____________________________piachu
-
- Forum Audi 80
- Posty: 80
- Rejestracja: 12 sie 2007, 14:18
w nawiazaniu do falowania to jak okaże się że masz wyczyścić nastawnik proponuje ci wycześcić całą pompe więcej kosztuje ale załatwia sprawe na dłuższy czas przerabiałem to pare lat temu po czyszczeniu nastawnika zrobiłem na nim około 30000 km i problem powrucił, teraz wyczyściłem pompe i od roku jest ok.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 80
- Rejestracja: 12 sie 2007, 14:18
-
- Forum Audi 80
- Posty: 80
- Rejestracja: 12 sie 2007, 14:18
za 900 zl to ja bym zregenerowal pompe od a do z na wsyztskich nowych podzespolach
za duzo Cie skasowal w zyciu bym sie na to nie zgodzil, za pelna regenracje pompy w golfie 2 TD zaplacilem 2 lata temu 400zl
a co do mojej usterki, regulacja + wymiana jednej uszczelki w pompie tej na samej gorze , zaplacilem 100zl :] robione bylo wszystko pod komputerami i mam ustawione idealne wartosci jakie byc powinny w tym silniczku :] bylem w autoryzowanych BOSH SERWIS
za duzo Cie skasowal w zyciu bym sie na to nie zgodzil, za pelna regenracje pompy w golfie 2 TD zaplacilem 2 lata temu 400zl
a co do mojej usterki, regulacja + wymiana jednej uszczelki w pompie tej na samej gorze , zaplacilem 100zl :] robione bylo wszystko pod komputerami i mam ustawione idealne wartosci jakie byc powinny w tym silniczku :] bylem w autoryzowanych BOSH SERWIS
Całkowicie sie z Toba zgadzam, kolega to ze masz nastawnik do czyszczenia to pewne.jasmin pisze:wyszło jak wyszło nastawnik zrobiony, pompe wywalił z auta wyczyścił i ustawił ,zmontował i audika posówa dalej.miałem do wyboru kupić chodzonom w niweiadomyum stanie i bawić się w wymiane i ustawiać u fachowca za to siano to wolałem wybrać pierwsze rozwiązanie
nastawnik jest do wyczyszczenia albo jest zuzyty.
Teraz kwestia czy masz nastawnik indukcyjny czy potencjometryczny ten drugi jest niezrozbieralny.
Znam warsztat w Nadarzynie k. W-wy gdzie jedziesz oddajesz swoj zakladają Ci drugi zregenerowany i dają 6 miech gwarancji za 350 PLN (ostatnia cena).
Objawami falowania obrotow moze byc tez zwalony czujni temp. ktory wysyla dane o temp do ECU.
pozdr
Teraz kwestia czy masz nastawnik indukcyjny czy potencjometryczny ten drugi jest niezrozbieralny.
Znam warsztat w Nadarzynie k. W-wy gdzie jedziesz oddajesz swoj zakladają Ci drugi zregenerowany i dają 6 miech gwarancji za 350 PLN (ostatnia cena).
Objawami falowania obrotow moze byc tez zwalony czujni temp. ktory wysyla dane o temp do ECU.
pozdr