Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 1,9TDI 1Z] pomocy pare pytan swiezego dieslowca prosze

lluukkaasss
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 80
Rejestracja: 12 sie 2007, 14:18

[B4 1,9TDI 1Z] pomocy pare pytan swiezego dieslowca prosze

Post autor: lluukkaasss » 14 sie 2007, 23:27

witam i prosze o odpowiedzi i konkrety :]

1. dlaczego jak jade i nagle wlaczam LUZ to moje obroty spadaja n te 900 ale sa albo ciut wyzej albo ciut nizej, tak wrecz faluja ale jest to falownaie poz aobrotomierzem nie wyczuwalne... tez to slychac, jak jednak 10sekund auto sobie pochodiz an luzie wchodiz an te swoje odealne 900 i tak sobie moze pykac caly dzien, znowu wsiadam jade , dam na LUZ i znowu te 920, moze 950 obrotow parenascie sekudn i znowu spada na idealne 900

denerwuje mnie to bo jestem pedantyczny a doswiadczenia z TDi nie mam zadnego... tak wiec nie wiem,,duzo czytalem, jakis nastawnik pompy wtryskowej ??
gdzie i jak to zdiagnozowac?

moim zdnaiem po wrzuceniu luzu powinno opdrazu wbic sie na rowne 900 i sobie cykac.... i jest tak wiekoszosc razy ale niekieyd te oborty wlasnie lekko sie bujaja i mnie to strasznie denerwuje...

zeby nie bylo niejasnosci, oczytwiscie nie jest to wina tego ze wlacza sie wentylator albo inne elektroniczne cuda ktore maja wplyw na pobor pradu, wystepuje to w zasadzie zawsze...

2. KOLEJNA sprawa wymylem silnik i zauwazylem ze po ostrzejszej jezdzie z tych 3 cyckow a pokrywie zaworow zaczyna pojawiac sie olej ?? rozumiem ze uszczelka jets nizej wiec te cycki tez maja jakies oringi ? da sie to wymienic? drogie to ?

stad tez rozwiazal sie problem smrodu w mojej kabinie olejem .... smierdzi bo jak auto sie zagrzeje a spod tych cycow pojawia sie olej to poprostu zaczyna mi smierdziec od wlaczonego nawiewu, jak to zwalczyc?? silnik 1z TDI


3. czasme jak jad ei wrzuce piatke , czy czworke i mam niecale 2 tys obrotow to szarpie silnikiem, dzieje sie te ztak czasem jak mam i powyzje 2000 obrotow nie jets to mocne szarpanie a raczje drganie karoseri i jakby silnik sie leciutko ksztusil.... nastawnik ?????
Ostatnio zmieniony 20 sie 2007, 20:48 przez lluukkaasss, łącznie zmieniany 1 raz.

PIACHU
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 103
Rejestracja: 01 lip 2007, 23:02
Lokalizacja: węgorzewo

Post autor: PIACHU » 15 sie 2007, 00:12

postaram ci sie odpowiedzieć również w punktach.
1. jeżeli chodzi o falowanie wolnych obrotów to na 99% jest źle ustawiony nastawnik. musisz się podpiąć pod VAG-a i wszystko się wyjaśni.
2. jeżeli chodzi o wyciek oleju z pod śrub mocujących pokrywę zaworową to jest to prosta i nie droga czynność. zrobisz to sam. kup uszczelki w sklepie, górne i dolne razem 6 sztuk. zdejmij takie plastikowe kapturki z pokrywy, pod nimi masz 3 nakrętki na klucz 10 i odkręć je, nie pogub takich dużych podkładek,pod podkładkami masz 3 uszczelki, zdejmij pokrywę. na śrubach zobaczysz 3 uszczelki. zmień je. załóż pokrywę, załóż uszczelki górne,podkładki,nakrętki,zaślepki. i koniec! nie wspominam nawet że trzeba chociaż powcierać wszystko do sucha. osobiście wymieniłbym jeszcze uszczelkę pod pokrywą.
3. myślę że punkt 3 rozwiąże ci się po ustawieniu nastawnika. a jeżeli nie to jeszcze będziesz musiał wyczyścić nastawnik(sam tego nie zrobisz)
pozdrawiwm i życzę szerokości ____________________________piachu
PIACHU

daro26
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 288
Rejestracja: 16 mar 2007, 19:47
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: daro26 » 15 sie 2007, 12:25

lluukkaasss, u mnie tez po wyrzuceniu na luz wlasnie tak faluje jak depne delikatnie na hamulec i odpuszcze to czasami wraca do normy czyli 900.dalem pompe do uszczelnienia bo leciala troche to napisze czy po ustawieniu jej cos sie poprawilo. :-/
jeszcze jezdzi :-)

lluukkaasss
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 80
Rejestracja: 12 sie 2007, 14:18

Post autor: lluukkaasss » 15 sie 2007, 12:34

ok dzieki chlopaki, jutro wymieniam uszczelki a to falownaie to pewnie ten nastawnik wiec daj znac ci i jak

jasmin
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5
Rejestracja: 13 sie 2007, 23:45

Post autor: jasmin » 15 sie 2007, 22:15

w nawiazaniu do falowania to jak okaże się że masz wyczyścić nastawnik proponuje ci wycześcić całą pompe więcej kosztuje ale załatwia sprawe na dłuższy czas przerabiałem to pare lat temu po czyszczeniu nastawnika zrobiłem na nim około 30000 km i problem powrucił, teraz wyczyściłem pompe i od roku jest ok.

lluukkaasss
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 80
Rejestracja: 12 sie 2007, 14:18

Post autor: lluukkaasss » 15 sie 2007, 22:34

jakie to koszta w b 4 1z z 1992 roku ?

jasmin
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5
Rejestracja: 13 sie 2007, 23:45

Post autor: jasmin » 15 sie 2007, 23:50

w moim przypadku było to 900 zł warsztat może nie był najokazalszy ale facet miał na ścianach certyfikaty z ukończonych szkoleń i rozmawiał bardzo profesionalnie na temat układu zasilania, wymienił do tego filtr paliwa i dał gwarancje na usługe

lluukkaasss
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 80
Rejestracja: 12 sie 2007, 14:18

Post autor: lluukkaasss » 16 sie 2007, 19:58

za 900 zl to ja bym zregenerowal pompe od a do z na wsyztskich nowych podzespolach

za duzo Cie skasowal w zyciu bym sie na to nie zgodzil, za pelna regenracje pompy w golfie 2 TD zaplacilem 2 lata temu 400zl

a co do mojej usterki, regulacja + wymiana jednej uszczelki w pompie tej na samej gorze , zaplacilem 100zl :] robione bylo wszystko pod komputerami i mam ustawione idealne wartosci jakie byc powinny w tym silniczku :] bylem w autoryzowanych BOSH SERWIS

jasmin
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5
Rejestracja: 13 sie 2007, 23:45

Post autor: jasmin » 16 sie 2007, 21:01

wyszło jak wyszło nastawnik zrobiony, pompe wywalił z auta wyczyścił i ustawił ,zmontował i audika posówa dalej.miałem do wyboru kupić chodzonom w niweiadomyum stanie i bawić się w wymiane i ustawiać u fachowca za to siano to wolałem wybrać pierwsze rozwiązanie

Awatar użytkownika
radi88
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 475
Rejestracja: 12 kwie 2007, 15:29
Lokalizacja: Trójmiasto, Rumia

Post autor: radi88 » 16 sie 2007, 22:53

jasmin pisze:wyszło jak wyszło nastawnik zrobiony, pompe wywalił z auta wyczyścił i ustawił ,zmontował i audika posówa dalej.miałem do wyboru kupić chodzonom w niweiadomyum stanie i bawić się w wymiane i ustawiać u fachowca za to siano to wolałem wybrać pierwsze rozwiązanie
Całkowicie sie z Toba zgadzam, kolega to ze masz nastawnik do czyszczenia to pewne.
Audi 80 B4 1.9 TDi + wtryki AFN + ECU 16bit + chip, na Pierburgu dzięki Endriu210. Alutec 17" soczewki, USY na tyle, zawiecha -35mm

https://audi80.pl/audi-b4-19tdi-para ... htm#775557

przemik
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 608
Rejestracja: 10 sie 2007, 11:16
Lokalizacja: Konskie/Warszawa

Post autor: przemik » 17 sie 2007, 00:10

nastawnik jest do wyczyszczenia albo jest zuzyty.
Teraz kwestia czy masz nastawnik indukcyjny czy potencjometryczny ten drugi jest niezrozbieralny.
Znam warsztat w Nadarzynie k. W-wy gdzie jedziesz oddajesz swoj zakladają Ci drugi zregenerowany i dają 6 miech gwarancji za 350 PLN (ostatnia cena).

Objawami falowania obrotow moze byc tez zwalony czujni temp. ktory wysyla dane o temp do ECU.

pozdr
B3 Limo ...SB...
B5 Avant ...AFN... plus quattro
Była : B3 Limo SF
Była : B5 TDi Avant AFN
Była : B5 TDi Limo AFN
Była : B4 TDi Avant

Viper
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 71
Rejestracja: 10 cze 2007, 12:10
Lokalizacja: Siedlce

Post autor: Viper » 17 sie 2007, 14:59

Witam.
Przyłącze się do waszej rozmowy z zapytaniem. Czy możecie mi podać jakiś kontakt do tego gościa z Nadarzyna co zajmuje się nastawnikami i czy gość zna sie na tym? Nie chciałbym żeby coś mi sknocił.

przemik
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 608
Rejestracja: 10 sie 2007, 11:16
Lokalizacja: Konskie/Warszawa

Post autor: przemik » 19 sie 2007, 19:18

Diesel Servis - Nadarzyn ul. Graniczna - tyle udalo mi sie znalezc...
B3 Limo ...SB...
B5 Avant ...AFN... plus quattro
Była : B3 Limo SF
Była : B5 TDi Avant AFN
Była : B5 TDi Limo AFN
Była : B4 TDi Avant

Viper
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 71
Rejestracja: 10 cze 2007, 12:10
Lokalizacja: Siedlce

Post autor: Viper » 20 sie 2007, 00:49

Dzięki za pomoc.
Ustaliłem już resztę tj. ul. Graniczna 4, tel. 022 7298950

smigle
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 76
Rejestracja: 21 sie 2007, 12:39
Lokalizacja: Wilno

Post autor: smigle » 21 sie 2007, 15:17

Witam!
Moze wiecie gdzie moge naprawic nastawnik pompy wtryskowej w woj. podlaskim?

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga