[2.0 ACE 80/90/CoupeB4] temperatura silnika
[2.0 ACE 80/90/CoupeB4] temperatura silnika
Witam posiadam audi B4 coupe z silnikiem 2.0 16V ACE, mam problem z temperaturą silnika gdy auto jedzie temperatura wynosi 90 stopni natomiast gdy się zatrzymam w krótkim czasie rośnie do 100 stopni po czym włączam na max ogrzewanie aby zbić temperaturę, wentylatory działają włączają się gdy wskazówka lekko przekroczy 100 stopni, termostat wymieniłem układ odpowietrzyłem, będę czyścił układ specjalnym środkiem i zobaczę jaki to da efekt. Zwracam się z prośbą do osób które mają ten sam silnik ACE aby napisały jaką temperaturę mają gdy auto stoi np. w korku lub podczas jazdy, oczywiście rady co może być przyczyną takie stanu będą mile widziane.
- piotrek 250279
- Forum Audi 80
- Posty: 358
- Rejestracja: 19 lut 2010, 18:00
- Lokalizacja: brzesko
- Motostacja pl
- Forum Audi 80
- Posty: 6966
- Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
- Imię: Motostacja PL
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
- Lukaszbroz
- Forum Audi 80
- Posty: 611
- Rejestracja: 22 kwie 2010, 09:40
- Lokalizacja: Milejewo
Miałem ten silnik i była to naprawdę dynamiczna jednostka.
Grzanie się o którym piszesz u mnie również występowało ale już pod koniec żywota silnika i nie miałem okazji zbadać tego problemu. Po awarii podejrzewałem ze siły oporu jakie pojawiały się podczas zacierania korbowodu uruchamiały dodatkowe rezerwy regulacyjne układu aby ustabilizować bieg jałowy. Silnik mając większe opory dostawał więcej paliwa co mogło skutkować wzrostem temperatury. Podobnie ma się sprawa jak załączymy klimę wtedy wiatraki się uruchamiają od razu.
Takie są moje spostrzeżenia. Może trafne albo nie ale dają do myślenia. Masz Coupe wiec zapewne masz zegar ciśnienia w środkowej konsolecie. Jak Ciśnienie na wolnych jest 2.0 bara to poważnie podszedłbym do problemu.
Dla porównania Moje stare PM na wolnych miało 3,5 Bara a na zimnym poza skalą.
Grzanie się o którym piszesz u mnie również występowało ale już pod koniec żywota silnika i nie miałem okazji zbadać tego problemu. Po awarii podejrzewałem ze siły oporu jakie pojawiały się podczas zacierania korbowodu uruchamiały dodatkowe rezerwy regulacyjne układu aby ustabilizować bieg jałowy. Silnik mając większe opory dostawał więcej paliwa co mogło skutkować wzrostem temperatury. Podobnie ma się sprawa jak załączymy klimę wtedy wiatraki się uruchamiają od razu.
Takie są moje spostrzeżenia. Może trafne albo nie ale dają do myślenia. Masz Coupe wiec zapewne masz zegar ciśnienia w środkowej konsolecie. Jak Ciśnienie na wolnych jest 2.0 bara to poważnie podszedłbym do problemu.
Dla porównania Moje stare PM na wolnych miało 3,5 Bara a na zimnym poza skalą.
- piotrek 250279
- Forum Audi 80
- Posty: 358
- Rejestracja: 19 lut 2010, 18:00
- Lokalizacja: brzesko
- Lukaszbroz
- Forum Audi 80
- Posty: 611
- Rejestracja: 22 kwie 2010, 09:40
- Lokalizacja: Milejewo
- Lukaszbroz
- Forum Audi 80
- Posty: 611
- Rejestracja: 22 kwie 2010, 09:40
- Lokalizacja: Milejewo
Wystarczy zobaczyć na ciśnienia załączenia czujników w Audi na odwrocie przy gwincie. Wartość ta wynosi około 1.8 bara +- jakieś grosze także mając 2 bary w układzie jesteśmy prawie na granicy załączenia czujnika i migania lampki.
Poza tym czujnik znajduje się blisko pompy czyli pokazuje tak jakby ciśnienie jakie wytwarza pompa minus opory i spadek ciśnienia w filtrze. Teraz wystarczy sobie wyobrazić jakie ciśnienie jest w najdalej położonym elemencie smarowanym. Podejrzewam ze z 0,4 bara a wymagane jest min 1 bar ciśnienia w układzie.
Kwestia dość sporna ale często omijana przy dyskusji na temat pracy. Raczej nikt nie podważy zdania ze zacierające się układy nie stawiają oporu.
[ Dodano: 2011-02-18, 08:18 ]
Temp oleju na moim wskaźniku nie wychodziła poza 70 stopni (silnik miał 90stopni).
mam gdzieś jeszcze chyba fote którą zrobiłem w czasie drogi tam widać. Co ciekawe lekkie dodanie gazu kierowało wskazówkę na poziom 5bar.
Poza tym czujnik znajduje się blisko pompy czyli pokazuje tak jakby ciśnienie jakie wytwarza pompa minus opory i spadek ciśnienia w filtrze. Teraz wystarczy sobie wyobrazić jakie ciśnienie jest w najdalej położonym elemencie smarowanym. Podejrzewam ze z 0,4 bara a wymagane jest min 1 bar ciśnienia w układzie.
Kwestia dość sporna ale często omijana przy dyskusji na temat pracy. Raczej nikt nie podważy zdania ze zacierające się układy nie stawiają oporu.
[ Dodano: 2011-02-18, 08:18 ]
Temp oleju na moim wskaźniku nie wychodziła poza 70 stopni (silnik miał 90stopni).
mam gdzieś jeszcze chyba fote którą zrobiłem w czasie drogi tam widać. Co ciekawe lekkie dodanie gazu kierowało wskazówkę na poziom 5bar.
- barto-team
- Forum Audi 80
- Posty: 1620
- Rejestracja: 16 sie 2008, 21:21
- Lokalizacja: Wisła
- Kontakt:
ja mam coupe z tym samym silnikiem i jak jezdze caly czas to mam minimalnie ponizej 90 stopni temperature. hmm w lecie jest raczej na poziomie 90 stopni równych. Co do stania w korkach to raczej mi nigdy temperatura nie wyszła powyżej tej jednej kreski nad 90 stopni. ale dość często gęsto w lato idzie klima więc tempartura też nie wyskoczy mi większa niż 90 stopni. A co do ciśnienia oleju to na zimnym silniku mam 5barów a na ciepłym mam równe 2 bary.
- Lukaszbroz
- Forum Audi 80
- Posty: 611
- Rejestracja: 22 kwie 2010, 09:40
- Lokalizacja: Milejewo
W manualach piszą że 2.0 bara to ciśnienie graniczne. Jeśli u Ciebie występuje niskie ciśnienie a temp jest w miarę na poprawnym poziomie to zmieniłbym tylko olej na przynajmniej 10W40. Jeśli lejesz do niego 15W40 to tylko katujesz ten silnik i głowice.barto-team pisze:ja mam coupe z tym samym silnikiem i jak jezdze caly czas to mam minimalnie ponizej 90 stopni temperature. hmm w lecie jest raczej na poziomie 90 stopni równych. Co do stania w korkach to raczej mi nigdy temperatura nie wyszła powyżej tej jednej kreski nad 90 stopni. ale dość często gęsto w lato idzie klima więc tempartura też nie wyskoczy mi większa niż 90 stopni. A co do ciśnienia oleju to na zimnym silniku mam 5barów a na ciepłym mam równe 2 bary.
- piotrek 250279
- Forum Audi 80
- Posty: 358
- Rejestracja: 19 lut 2010, 18:00
- Lokalizacja: brzesko
moze wskazania na zegarach sa bledne,a z silnikiem jest ok wszystko.No naprzyklad te wentylatory ktore wlaczaja sie na prawie 100 stopni,moze one prawidlowo sie wlaczaja tylko zegar wskazuje non stop o 5 stopni wiecej.Niepamietam juz czy czytalem to na forum czy jakis mechanik mi mowil ze z tymi wskazaniami temperatury to jest roznie.A sprawdz przy jakiej temperaturze wedlug twojego wskaznika zaczyna dolni waz od chlodnicy robic sie cieply, tz kiedy termostat sie otworzy