[B4] cztery złamane wahacze
[B4] cztery złamane wahacze
Witam
Posiadam Audi 80 B4 i mam problem z łamiącymi się wahaczami. W tym samochodzie już dwa razy w ubiegłym roku mi się złamał. Brat miał wcześniej audi 80 1.9 TDi i też dwa razy miał tą samą sytuację.
Na szczęście nie było to przy dużych prędkościach, ale aż się boje co może się zdarzyć, gdy jedzie się powyżej 200km/h. Wahacz, który się ostatnio połamał był zmieniany. W sumie to robione było całe zawieszenia łącznie z amortyzatorami. Nie chciałbym sprzedawać samochodu, bo ostatnio robiłem w nim trochę rzeczy i chciałem nim jeszcze trochę pojeździć.
Możliwe że to przez koła letnie z oponami 225/45/R17 ale raczej ich nie zmienie, bo o wiele pewniej mi się jeździ na tych kołach i opony były kupione w zeszłym sezonie, więc mi ich szkoda i nie jestem gotowy na kupienie innych felg i nowych opon.
Istnieje jakiś sposób, żeby temu zaradzić uszkodzeniom tych wahaczy? Z tego co wyczytałem to Audi S2 i niektóre 80 z silnikiem 2.8 mają żeliwne wahacze i tutaj mam pytanie-czy będą one pasowały do mojego samochodu?
Z góry dzięki za odpowiedzi
Posiadam Audi 80 B4 i mam problem z łamiącymi się wahaczami. W tym samochodzie już dwa razy w ubiegłym roku mi się złamał. Brat miał wcześniej audi 80 1.9 TDi i też dwa razy miał tą samą sytuację.
Na szczęście nie było to przy dużych prędkościach, ale aż się boje co może się zdarzyć, gdy jedzie się powyżej 200km/h. Wahacz, który się ostatnio połamał był zmieniany. W sumie to robione było całe zawieszenia łącznie z amortyzatorami. Nie chciałbym sprzedawać samochodu, bo ostatnio robiłem w nim trochę rzeczy i chciałem nim jeszcze trochę pojeździć.
Możliwe że to przez koła letnie z oponami 225/45/R17 ale raczej ich nie zmienie, bo o wiele pewniej mi się jeździ na tych kołach i opony były kupione w zeszłym sezonie, więc mi ich szkoda i nie jestem gotowy na kupienie innych felg i nowych opon.
Istnieje jakiś sposób, żeby temu zaradzić uszkodzeniom tych wahaczy? Z tego co wyczytałem to Audi S2 i niektóre 80 z silnikiem 2.8 mają żeliwne wahacze i tutaj mam pytanie-czy będą one pasowały do mojego samochodu?
Z góry dzięki za odpowiedzi
Ostatnio zmieniony 18 lut 2011, 20:20 przez snow_87, łącznie zmieniany 1 raz.
nie wiem co za szmel miałeś na aucie :shock:
ale wachacze oryginalne po dachowaniu u mnie nieznacznie sie powyginały <ok>
pozatym przydała by się fotka tego złamanego wachacza, może uda się określić słaby punkt lub co ma za duzy nacisk na dane miejsce.
ale wachacze oryginalne po dachowaniu u mnie nieznacznie sie powyginały <ok>
pozatym przydała by się fotka tego złamanego wachacza, może uda się określić słaby punkt lub co ma za duzy nacisk na dane miejsce.
Ostatnio zmieniony 18 lut 2011, 20:30 przez Dziki, łącznie zmieniany 1 raz.
w poprzednim B4 po dachowaniu (podwójnym przetoczeniu i wylądowaniu na kołach) wahaczom też nic się nie stało i gdyby nie dach i szybki bez problemu można było jechać;)Dziki pisze:nie wiem co za szmel miałeś na aucie :shock:
ale wachacze oryginalne po dachowaniu u mnie nieznacznie sie powyginały <ok>
zastosuj tagi w tytule jak nie chcesz podpaść władzy...
pozatym przydała by się fotka tego złamanego wachacza, może uda się określić słaby punkt lub co ma za duzy nacisk na dane miejsce.
Nie wiem jaki wahacz został ostatnio założony:/
Jeżeli chodzi o wahacze to jestem na tym punkcie przewrażliwiony i co jakiś czas je sprawdzam. Ostatnim razem sprawdzałem je przed trasą, przejechałem 500km i na następny dzień wahacz strzelił.
Niestety nie mam ani uszkodzonych wahaczy ani fotek. O ile dobrze pamiętam u brata strzelały przy tylnej tulei i tutaj jest to samo.
- hudy
- Forum Audi 80
- Posty: 4865
- Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
- Imię: Robert
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 ABT
- Lokalizacja: Alwernia
- Kontakt:
oryginalny czy nie i tak nie ma prawa się złamać.większość wahaczy czy to bardzo znanych firm czy tych mniej znanych są zrobione z tych samych materiałów.tylko te najtańsze są jakieś inne.jakiś czas temu wymieniałem wahacze u siebie bo oryginalne wyrobiły się w miejscach gdzie wchodzą tulejki i można je było ręką włożyć.no i wziąłem pod lupę kilka wahaczy u znajomego w sklepie i wszystkie wyglądały tak samo solidnie ale tylko jeden,nie pamiętam firmy,ważył niecałe pół kilo mniej niż reszta.więc ciekawe z czego był wykonany i na jak długo wytrzyma...
- Przemo80b3
- Forum Audi 80
- Posty: 1069
- Rejestracja: 11 paź 2009, 13:43
- Lokalizacja: Białystok/Podlaskie
- hudy
- Forum Audi 80
- Posty: 4865
- Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
- Imię: Robert
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 ABT
- Lokalizacja: Alwernia
- Kontakt:
co znaczy za mało stali w stali?? albo jest stalowy albo nie.widocznie był z jakiegoś innego stopu,może z aluminium kto wie... wiem tylko tyle że kupiłem wahacze z firmy FK Germany, niby mało znana firma ale przejeździłem już na nich prawie 18tys i ani tulejki sie nie posypały ani wahacze nie padają więc nie jest źle.a wahacz ważył tle samo co oryginał...
- hudy
- Forum Audi 80
- Posty: 4865
- Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
- Imię: Robert
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 ABT
- Lokalizacja: Alwernia
- Kontakt:
ja też nie raz słyszałem to sformułowanie ale w sumie nikt tego tak do końca nie sprostował o co chodzi... wiem tylko że Fk robi części zawieszenia ale czy inne części to nie wiem.wiem tylko tyle że np wahacz kosztował mnie 120zł sztuka i jak na razie jest wszystko ok a zaliczyłem już tej zimy takie dziury że sam się dziwię że zawieszenie wytrzymało...przed kupnem czytałem trochę o tej firmie i na większości forach wypowiadali się pozytywnie...