Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4] cztery złamane wahacze

snow_87
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2
Rejestracja: 18 lut 2011, 17:32
Lokalizacja: Dzierżoniów

[B4] cztery złamane wahacze

Post autor: snow_87 » 18 lut 2011, 18:00

Witam
Posiadam Audi 80 B4 i mam problem z łamiącymi się wahaczami. W tym samochodzie już dwa razy w ubiegłym roku mi się złamał. Brat miał wcześniej audi 80 1.9 TDi i też dwa razy miał tą samą sytuację.
Na szczęście nie było to przy dużych prędkościach, ale aż się boje co może się zdarzyć, gdy jedzie się powyżej 200km/h. Wahacz, który się ostatnio połamał był zmieniany. W sumie to robione było całe zawieszenia łącznie z amortyzatorami. Nie chciałbym sprzedawać samochodu, bo ostatnio robiłem w nim trochę rzeczy i chciałem nim jeszcze trochę pojeździć.
Możliwe że to przez koła letnie z oponami 225/45/R17 ale raczej ich nie zmienie, bo o wiele pewniej mi się jeździ na tych kołach i opony były kupione w zeszłym sezonie, więc mi ich szkoda i nie jestem gotowy na kupienie innych felg i nowych opon.
Istnieje jakiś sposób, żeby temu zaradzić uszkodzeniom tych wahaczy? Z tego co wyczytałem to Audi S2 i niektóre 80 z silnikiem 2.8 mają żeliwne wahacze i tutaj mam pytanie-czy będą one pasowały do mojego samochodu?
Z góry dzięki za odpowiedzi
Ostatnio zmieniony 18 lut 2011, 20:20 przez snow_87, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
hudy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4865
Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
Imię: Robert
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Alwernia
Kontakt:

Post autor: hudy » 18 lut 2011, 19:01

dziwna spraw.a te wahacze to jakie kupowałeś jakieś porządne czy te najtańsze za parę dyszek?? na pewno na szybsze zużycie zawieszenia będą miały większe i szersze opony gdy producent zaleca inne ale czy aż takie zużycie jak u ciebie to wątpię...

Dziki
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 996
Rejestracja: 18 sty 2007, 16:32
Lokalizacja: LBI

Post autor: Dziki » 18 lut 2011, 19:47

nie wiem co za szmel miałeś na aucie :shock:
ale wachacze oryginalne po dachowaniu u mnie nieznacznie sie powyginały <ok>
pozatym przydała by się fotka tego złamanego wachacza, może uda się określić słaby punkt lub co ma za duzy nacisk na dane miejsce.
Ostatnio zmieniony 18 lut 2011, 20:30 przez Dziki, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
goldi j51
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3625
Rejestracja: 01 kwie 2007, 19:01
Imię: Robert
Model: Audi A6
Nadwozie: Sedan
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: goldi j51 » 18 lut 2011, 19:50

_uwaga

snow_87
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2
Rejestracja: 18 lut 2011, 17:32
Lokalizacja: Dzierżoniów

Post autor: snow_87 » 18 lut 2011, 20:31

Dziki pisze:nie wiem co za szmel miałeś na aucie :shock:
ale wachacze oryginalne po dachowaniu u mnie nieznacznie sie powyginały <ok>
zastosuj tagi w tytule ;-) jak nie chcesz podpaść władzy...
pozatym przydała by się fotka tego złamanego wachacza, może uda się określić słaby punkt lub co ma za duzy nacisk na dane miejsce.
w poprzednim B4 po dachowaniu (podwójnym przetoczeniu i wylądowaniu na kołach) wahaczom też nic się nie stało i gdyby nie dach i szybki bez problemu można było jechać;)
Nie wiem jaki wahacz został ostatnio założony:/
Jeżeli chodzi o wahacze to jestem na tym punkcie przewrażliwiony i co jakiś czas je sprawdzam. Ostatnim razem sprawdzałem je przed trasą, przejechałem 500km i na następny dzień wahacz strzelił.
Niestety nie mam ani uszkodzonych wahaczy ani fotek. O ile dobrze pamiętam u brata strzelały przy tylnej tulei i tutaj jest to samo.

Awatar użytkownika
andi77
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2114
Rejestracja: 03 lip 2010, 16:35
Lokalizacja: Lubelskie (LWL)

Post autor: andi77 » 18 lut 2011, 20:39

snow_87, Pewnie jakieś badziewie z tajwanu. Ori wachacze się nie łamią... chyba że kolega z premedytacją przejeżdża przez krawężniki :lol:
https://Audi80.pl jest i będzie! Bywam m.in. na: Forum Audi A6.

Awatar użytkownika
tomekk666
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1508
Rejestracja: 12 kwie 2009, 11:46
Lokalizacja: Iława

Post autor: tomekk666 » 18 lut 2011, 20:53

Posiadam B4 dość długo i nie było nigdy takich problemow, dodam, że wahacze sa dalej oryginalne ;-) Może w przyszłości opisane przez założyciela tematu auta miały porządny wypadek co naruszyło konstrukcję i dlatego dzieje się coś takiego :roll:

Awatar użytkownika
FranoF1
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2983
Rejestracja: 10 sty 2007, 10:37
Lokalizacja: Schönbach
Kontakt:

Post autor: FranoF1 » 18 lut 2011, 20:58

Wystarczyło obspawać "wzmocnić" blaszane wahacze i miałbyś spokój.

Awatar użytkownika
andi77
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2114
Rejestracja: 03 lip 2010, 16:35
Lokalizacja: Lubelskie (LWL)

Post autor: andi77 » 18 lut 2011, 21:15

Gdy siadają tulejki, to tylko je wymieniać... a nie całe wachacze z Tajwanu. Ori wachacz nie ma prawa się złamać przy normalnej eksploatacji <ok>
https://Audi80.pl jest i będzie! Bywam m.in. na: Forum Audi A6.

Awatar użytkownika
hudy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4865
Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
Imię: Robert
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Alwernia
Kontakt:

Post autor: hudy » 19 lut 2011, 09:52

oryginalny czy nie i tak nie ma prawa się złamać.większość wahaczy czy to bardzo znanych firm czy tych mniej znanych są zrobione z tych samych materiałów.tylko te najtańsze są jakieś inne.jakiś czas temu wymieniałem wahacze u siebie bo oryginalne wyrobiły się w miejscach gdzie wchodzą tulejki i można je było ręką włożyć.no i wziąłem pod lupę kilka wahaczy u znajomego w sklepie i wszystkie wyglądały tak samo solidnie ale tylko jeden,nie pamiętam firmy,ważył niecałe pół kilo mniej niż reszta.więc ciekawe z czego był wykonany i na jak długo wytrzyma...

Awatar użytkownika
Przemo80b3
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1069
Rejestracja: 11 paź 2009, 13:43
Lokalizacja: Białystok/Podlaskie

Post autor: Przemo80b3 » 19 lut 2011, 19:46

hudy pisze:więc ciekawe z czego był wykonany i na jak długo wytrzyma...
Przecież są różne stopy stali i jeśli kupimy tani wahacz to może się okazać, że jest w nim ''za mało stali w stali'' poprostu jest słabszy i może być bardziej podatny na złamania. Oryginalny wahacz by się od tak nie złamał ;-)

Awatar użytkownika
hudy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4865
Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
Imię: Robert
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Alwernia
Kontakt:

Post autor: hudy » 20 lut 2011, 00:56

co znaczy za mało stali w stali?? albo jest stalowy albo nie.widocznie był z jakiegoś innego stopu,może z aluminium kto wie... wiem tylko tyle że kupiłem wahacze z firmy FK Germany, niby mało znana firma ale przejeździłem już na nich prawie 18tys i ani tulejki sie nie posypały ani wahacze nie padają więc nie jest źle.a wahacz ważył tle samo co oryginał...

Awatar użytkownika
pandamix
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 782
Rejestracja: 16 kwie 2008, 20:01
Lokalizacja: Parczew/Lubelskie

Post autor: pandamix » 20 lut 2011, 01:05

''za mało stali w stali'' nie raz słyszałem te sformułowanie na warsztatach w szkole,lżejszy nie znaczy gorszy...FK to nie ta sama firma co grile robi?
Zdjęcie w avatarze to przeszłość tak jak i cały temat

Kliknij żeby zobaczyć moje czerwone toczydło

Awatar użytkownika
hudy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4865
Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
Imię: Robert
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Alwernia
Kontakt:

Post autor: hudy » 20 lut 2011, 01:19

ja też nie raz słyszałem to sformułowanie ale w sumie nikt tego tak do końca nie sprostował o co chodzi... wiem tylko że Fk robi części zawieszenia ale czy inne części to nie wiem.wiem tylko tyle że np wahacz kosztował mnie 120zł sztuka i jak na razie jest wszystko ok a zaliczyłem już tej zimy takie dziury że sam się dziwię że zawieszenie wytrzymało...przed kupnem czytałem trochę o tej firmie i na większości forach wypowiadali się pozytywnie...

PanGie
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 44
Rejestracja: 22 cze 2010, 08:16

Post autor: PanGie » 20 lut 2011, 09:34

Witam kolego no w s2 rs2 i 2.8 występowały mocniejsze wahacze jednolite odlewane pasują do każdej 80 ale tuleje w niej są większe i są to takie same jak na tył do quattro czasem w sklepach tego nie wiedzą i próbują wcisnąć zwykłe więc polecam zakup takich.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Wahacze, zwrotnice”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga