Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B3 1.6TD] wywala plyn od chlodnicy

enussss
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 128
Rejestracja: 18 lut 2011, 20:47

[B3 1.6TD] wywala plyn od chlodnicy

Post autor: enussss » 18 lut 2011, 21:08

Audi 1.6 TD 89rok


Witam, problem polega na tym ze:
-Plyn chlodzenia jest przezroczysty, po przejechaniu paru kilometrow staje sie on mętny, pierwsza mysl ze uszczelka jest peknieta i dymek leci do ukladu chlodzenia przez co sie zapowietrza i przy okazji wywala troszke wody, jednak otwieram korek gazuje a tu ani bąbelka nie pusci
-Wywala płyn przez korek o czym pisalem wyzej, czemu wywala? uklad sie zapowietrzył tlyko przez co? albo wlasnie przez ten dym z glowicy albo ten samochod nie odpowietrza sie sam i ktos kto nalał plynu nie umial go odpowietrzyc, odpowietrza sie sam czy nie?
-z nawiewu przy cieplym silniku grzeje tylko na szybe i na nogi wlasciwie to tylko"chucha" z reszty leci zimne powietrze.
Obawiam sie najgorszego, albo uszczelka pod glowica albo głowica, Teraz mam pytanie czy jesli bylaby to głowica to jakie koszty sa z tym zwiazane ile kosztuje nowa glowica, czy wgl ten zamiennik da rade i troche na nim pojezdze... Poprosze o kosztorys na oko I peknietej glowicy i peknietej uszczelki pod glowica wraz z robocizna i materialami. Dziekuje prosze o odpowiedzi!

Awatar użytkownika
trepek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5446
Rejestracja: 23 wrz 2008, 21:16
Imię: Grzegorz
Model: Inny
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.6 ABC+lpg
Lokalizacja: Olkusz

Post autor: trepek » 18 lut 2011, 22:07

Robocizna? Bierzesz klucze i odkręcasz! :mrgreen: Przecież to prostsze od cepa.

Układ sam się odpowietrza.

Słyszysz na rozgrzanym silniku ulatujące powietrze przez korek? Ja nie to zmień korek.
Mętnienie wpłynu może być spowodowane osadami w układzie chłodzenia. Grzać słabo może z powodu przytkanej nagrzewnicy (mętnienie płynu coś o tym mówi, bo z czystego układu chłodzenia płyn nie zrobi się brudny, zatory mogą być wszędzie).

Zrobienie głowicy w zależności od tego co jej nie domaga to 200-600zł.
Uszczelka, z autopsji polecam metalową od AAZ, to 100zł.

A jak chcesz zupełnie nowa głowicę to 800-1000zł. Nie wiem czy robią zamienniki głowic, odlew głowicy to nie takie hop-siup, no chyba że Chinole i to podrabiają.

enussss
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 128
Rejestracja: 18 lut 2011, 20:47

Post autor: enussss » 18 lut 2011, 22:34

nie wiem czy to wazne ale jeszcze jadac 20 km tylko raz widzialem wskazowke na 90 stopni, oczywiscie jazda bardzo ekonomiczna zadnych przygazowan. przy juz normalniej jezdzie mniej ekonomicznej normalnie bylo 90 stopni. jutro sprawdze korek, mam nadzieje ze to tylko dlatego wywala mi wode w sumie nie duzo bo to sa male ililosci ale moj tata mowi ze uklad jest zapowietrzony bo wywala przez glowice

Awatar użytkownika
trepek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5446
Rejestracja: 23 wrz 2008, 21:16
Imię: Grzegorz
Model: Inny
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.6 ABC+lpg
Lokalizacja: Olkusz

Post autor: trepek » 18 lut 2011, 22:52

enussss pisze:ale moj tata mowi
Z szacunkiem dla Twojego ojczula ale wiesz z jaką siłą jest dokręcona głowica i co by się musiało w niej dziać by przez zapowietrzenie płyn z niej wywalało?

I jednego nie rozumiem, to wywala płyn przez głowicę czy korek?

enussss
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 128
Rejestracja: 18 lut 2011, 20:47

Post autor: enussss » 18 lut 2011, 23:03

wywala plyn przez korek, zle napisalem, uklad jest zapowietrzony bo wywala spaliny przez pekniecie w głowicy albo uszczelke i tutaj kurde dziwy bo w zbiorniczku przy gazowaniu brak jakichkolwiek bąbelkow, to slowa mojego ojca.

Awatar użytkownika
BorysTDI
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 759
Rejestracja: 21 gru 2009, 13:51
Lokalizacja: Hrubieszów

Post autor: BorysTDI » 18 lut 2011, 23:08

enussss, sprawdź co możesz sam i bez paniki Kolego :-)

posłuchaj trepka co do "przezroczystości" płynu, w ogóle go posłuchaj bo dobrze prawi :-) Ile Ci tego płynu wyrzuca przez korek i jaki masz jego stan w zbiorniczku, to że pod korkiem jest wilgotno to raczej norma jak korek upuszcza ciśnienie z układu :-)

co do nawiewu to tylko nagrzewnica i klapki/cięgna do klapek/panel sterujący cięgnami

co do nagrzewania to może i termostat za wcześnie puszcza, ale jazda ekonomiczna nie pomaga dieslowi w nagrzewaniu się ;-)

enussss
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 128
Rejestracja: 18 lut 2011, 20:47

Post autor: enussss » 18 lut 2011, 23:17

mam nadzieje ze to ciegna. wylewa sie... ja wiem z 2/5 lub 1/3 szklanki cos kolo tego wiecej raczej nie. Oby rzeczywiscie wina stała po stronie tego korka. obym tylko nie musial dawac go do warsztatu:(

gibaj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4080
Rejestracja: 18 lis 2009, 10:27
Imię: Krzysztof
Model: Audi A6
Nadwozie: Sedan
Lokalizacja: LBL
Kontakt:

Post autor: gibaj » 18 lut 2011, 23:19

. obym tylko nie musial dawac go do warsztatu
zdurniałeś? żeby cię z kasy oskubali?i wymienili pół silnika ? :mrgreen:

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 19 lut 2011, 09:31

gibaj pisze:
. obym tylko nie musial dawac go do warsztatu
zdurniałeś? żeby cię z kasy oskubali?i wymienili pół silnika ? :mrgreen:
Hehe. Dokładnie. Jak tylko usłyszą magiczne słowo "uszczelka" to wymienią ci ją bez sprawdzania faktycznej usterki. Ostatnio czytałem na forum (już nie pamiętam czy naszym) że komuś grzało się auto, to znaczy wskazówka na liczniku pokazywała 100 stopni. Diagnoza mechanika - uszczelka. Koszty naprawy u mechanika zamknęły się w kwocie 1000zł a problem nie został rozwiązany. Winny był czujnik temperatury za 20zł który źle wskazywał. To tylko taka moja przestroga przed zbyt pochopnym odprowadzaniem auta do mechanika, szczególnie do takiego do którego nie znasz i nie masz do niego zaufania.

Wracając do twojego problemu. Gdybyś miał walniętą uszczelkę czy tam głowicę to czułbyś prawdopodobnie spaliny ze zbiorniczka.

Ja na twoim miejscu w pierwszej kolejności zlałbym cały płyn i zobaczył co zleci razem z nim. Jeśli nie wymieniałeś tego płynu przez długi czas to zalałbym nowy. Polecam Dynagel 2000 - mam ten płyn i bardzo fajnie się sprawuje.

Warto zwrócić też uwagę na ten korek o którym wcześniej pisali koledzy. Przez walnięty korek różne cuda się dzieją. Nie jedna głowica poszła do niepotrzebnej naprawy właśnie przez korek. Dodam tylko że nie warto tu oszczędzać bo zamienniki często działają jeszcze gorzej. Pamiętam jak swego czasu na forum pełno było historii gdzie ludzie wymieniali po 3 korki i dopiero na korku z ASO wszystko było ok.

enussss
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 128
Rejestracja: 18 lut 2011, 20:47

Post autor: enussss » 19 lut 2011, 09:43

nie wiem kiedy plyn byl kupowany, bo to moj pierwszy samochod i kupilem go jakis tydzien temu wlasnie tatus mowil ze nie ma zadnych objawow peknietej uszczelki pod glowica,a mimo wszystko wywala ten plyn przez korek:/ moze jest go z duzo? jest na tym zbiorniczku wyznaczona jakas skala ile tego plynu powinno byc?

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 19 lut 2011, 09:45

enussss pisze:moze jest go z duzo? jest na tym zbiorniczku wyznaczona jakas skala ile tego plynu powinno byc?
Są kreski maks i mini. Nie słyszałem jeszcze aby komuś płyn wywalał bo jest go za dużo. No chyba że faktycznie nalany byłby ponad maks. No ale to byś chyba widział że jest go za dużo. Z tego co pamiętam maks jest na wysokości łączenia zbiorniczka.

enussss
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 128
Rejestracja: 18 lut 2011, 20:47

Post autor: enussss » 19 lut 2011, 10:08

a na jakiej zasadzie dziala odpowietrzanie? odpowiada za to jakis mechanizm? przepraszam za te glupie pytania ale jestem laikiem w motoryzacji...

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 19 lut 2011, 10:13

enussss pisze:a na jakiej zasadzie dziala odpowietrzanie? odpowiada za to jakis mechanizm? przepraszam za te glupie pytania ale jestem laikiem w motoryzacji...
Generalnie układ powinien sam się odpowietrzyć po otwarciu termostatu, ale w praktyce są z tym czasem problemy o czym było już trochę na forum. Wtedy można pomóc sobie luzując jeden z węży idących do nagrzewnicy.

Awatar użytkownika
trepek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5446
Rejestracja: 23 wrz 2008, 21:16
Imię: Grzegorz
Model: Inny
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.6 ABC+lpg
Lokalizacja: Olkusz

Post autor: trepek » 19 lut 2011, 11:39

Labiel pisze:
enussss pisze:moze jest go z duzo? jest na tym zbiorniczku wyznaczona jakas skala ile tego plynu powinno byc?
Są kreski maks i mini. Nie słyszałem jeszcze aby komuś płyn wywalał bo jest go za dużo. No chyba że faktycznie nalany byłby ponad maks. No ale to byś chyba widział że jest go za dużo. Z tego co pamiętam maks jest na wysokości łączenia zbiorniczka.
Płynu dolewasz do kreski MIN, po zagrzaniu silnika poziom płynu nie może przekroczyć MAX, jak przekracza to coś nie tak jest.
posłuchaj trepka co do "przezroczystości" płynu, w ogóle go posłuchaj bo dobrze prawi
Dziękować <piwo> Poprostu autopsja.

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 19 lut 2011, 11:45

trepek pisze:Płynu dolewasz do kreski MIN, po zagrzaniu silnika poziom płynu nie może przekroczyć MAX, jak przekracza to coś nie tak jest.
Tu panują różne opinie. To znaczy jedni twierdzą że poziom płynu po rozgrzaniu podnosi się bo płyn zwiększa swoją objętość itp. Między mini a maks jest z dobre pół litra i moim zdaniem takie wahania poziomu płynu przy działającym układzie są niemożliwe. Miałem A80 i mam A4. Czy płyn miał temperaturę -10 czy plus 90 poziom płynu miałem i mam zawsze praktycznie taki sam. Jakieś może mini wahania są, ale nie widoczne gołym okiem. Chyba że ma to związek z samym płynem jakiego używamy. W A80 miałem K2, w A4 mam Dynagel 2000 i poziom płynu zawsze stoi w miejscu.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TD”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl