[B3 1.6TD] wywala plyn od chlodnicy
[B3 1.6TD] wywala plyn od chlodnicy
Audi 1.6 TD 89rok
Witam, problem polega na tym ze:
-Plyn chlodzenia jest przezroczysty, po przejechaniu paru kilometrow staje sie on mętny, pierwsza mysl ze uszczelka jest peknieta i dymek leci do ukladu chlodzenia przez co sie zapowietrza i przy okazji wywala troszke wody, jednak otwieram korek gazuje a tu ani bąbelka nie pusci
-Wywala płyn przez korek o czym pisalem wyzej, czemu wywala? uklad sie zapowietrzył tlyko przez co? albo wlasnie przez ten dym z glowicy albo ten samochod nie odpowietrza sie sam i ktos kto nalał plynu nie umial go odpowietrzyc, odpowietrza sie sam czy nie?
-z nawiewu przy cieplym silniku grzeje tylko na szybe i na nogi wlasciwie to tylko"chucha" z reszty leci zimne powietrze.
Obawiam sie najgorszego, albo uszczelka pod glowica albo głowica, Teraz mam pytanie czy jesli bylaby to głowica to jakie koszty sa z tym zwiazane ile kosztuje nowa glowica, czy wgl ten zamiennik da rade i troche na nim pojezdze... Poprosze o kosztorys na oko I peknietej glowicy i peknietej uszczelki pod glowica wraz z robocizna i materialami. Dziekuje prosze o odpowiedzi!
Witam, problem polega na tym ze:
-Plyn chlodzenia jest przezroczysty, po przejechaniu paru kilometrow staje sie on mętny, pierwsza mysl ze uszczelka jest peknieta i dymek leci do ukladu chlodzenia przez co sie zapowietrza i przy okazji wywala troszke wody, jednak otwieram korek gazuje a tu ani bąbelka nie pusci
-Wywala płyn przez korek o czym pisalem wyzej, czemu wywala? uklad sie zapowietrzył tlyko przez co? albo wlasnie przez ten dym z glowicy albo ten samochod nie odpowietrza sie sam i ktos kto nalał plynu nie umial go odpowietrzyc, odpowietrza sie sam czy nie?
-z nawiewu przy cieplym silniku grzeje tylko na szybe i na nogi wlasciwie to tylko"chucha" z reszty leci zimne powietrze.
Obawiam sie najgorszego, albo uszczelka pod glowica albo głowica, Teraz mam pytanie czy jesli bylaby to głowica to jakie koszty sa z tym zwiazane ile kosztuje nowa glowica, czy wgl ten zamiennik da rade i troche na nim pojezdze... Poprosze o kosztorys na oko I peknietej glowicy i peknietej uszczelki pod glowica wraz z robocizna i materialami. Dziekuje prosze o odpowiedzi!
- trepek
- Forum Audi 80
- Posty: 5446
- Rejestracja: 23 wrz 2008, 21:16
- Imię: Grzegorz
- Model: Inny
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.6 ABC+lpg
- Lokalizacja: Olkusz
Robocizna? Bierzesz klucze i odkręcasz! :mrgreen: Przecież to prostsze od cepa.
Układ sam się odpowietrza.
Słyszysz na rozgrzanym silniku ulatujące powietrze przez korek? Ja nie to zmień korek.
Mętnienie wpłynu może być spowodowane osadami w układzie chłodzenia. Grzać słabo może z powodu przytkanej nagrzewnicy (mętnienie płynu coś o tym mówi, bo z czystego układu chłodzenia płyn nie zrobi się brudny, zatory mogą być wszędzie).
Zrobienie głowicy w zależności od tego co jej nie domaga to 200-600zł.
Uszczelka, z autopsji polecam metalową od AAZ, to 100zł.
A jak chcesz zupełnie nowa głowicę to 800-1000zł. Nie wiem czy robią zamienniki głowic, odlew głowicy to nie takie hop-siup, no chyba że Chinole i to podrabiają.
Układ sam się odpowietrza.
Słyszysz na rozgrzanym silniku ulatujące powietrze przez korek? Ja nie to zmień korek.
Mętnienie wpłynu może być spowodowane osadami w układzie chłodzenia. Grzać słabo może z powodu przytkanej nagrzewnicy (mętnienie płynu coś o tym mówi, bo z czystego układu chłodzenia płyn nie zrobi się brudny, zatory mogą być wszędzie).
Zrobienie głowicy w zależności od tego co jej nie domaga to 200-600zł.
Uszczelka, z autopsji polecam metalową od AAZ, to 100zł.
A jak chcesz zupełnie nowa głowicę to 800-1000zł. Nie wiem czy robią zamienniki głowic, odlew głowicy to nie takie hop-siup, no chyba że Chinole i to podrabiają.
nie wiem czy to wazne ale jeszcze jadac 20 km tylko raz widzialem wskazowke na 90 stopni, oczywiscie jazda bardzo ekonomiczna zadnych przygazowan. przy juz normalniej jezdzie mniej ekonomicznej normalnie bylo 90 stopni. jutro sprawdze korek, mam nadzieje ze to tylko dlatego wywala mi wode w sumie nie duzo bo to sa male ililosci ale moj tata mowi ze uklad jest zapowietrzony bo wywala przez glowice
enussss, sprawdź co możesz sam i bez paniki Kolego
posłuchaj trepka co do "przezroczystości" płynu, w ogóle go posłuchaj bo dobrze prawi Ile Ci tego płynu wyrzuca przez korek i jaki masz jego stan w zbiorniczku, to że pod korkiem jest wilgotno to raczej norma jak korek upuszcza ciśnienie z układu
co do nawiewu to tylko nagrzewnica i klapki/cięgna do klapek/panel sterujący cięgnami
co do nagrzewania to może i termostat za wcześnie puszcza, ale jazda ekonomiczna nie pomaga dieslowi w nagrzewaniu się
posłuchaj trepka co do "przezroczystości" płynu, w ogóle go posłuchaj bo dobrze prawi Ile Ci tego płynu wyrzuca przez korek i jaki masz jego stan w zbiorniczku, to że pod korkiem jest wilgotno to raczej norma jak korek upuszcza ciśnienie z układu
co do nawiewu to tylko nagrzewnica i klapki/cięgna do klapek/panel sterujący cięgnami
co do nagrzewania to może i termostat za wcześnie puszcza, ale jazda ekonomiczna nie pomaga dieslowi w nagrzewaniu się
- Motostacja pl
- Forum Audi 80
- Posty: 6966
- Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
- Imię: Motostacja PL
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Hehe. Dokładnie. Jak tylko usłyszą magiczne słowo "uszczelka" to wymienią ci ją bez sprawdzania faktycznej usterki. Ostatnio czytałem na forum (już nie pamiętam czy naszym) że komuś grzało się auto, to znaczy wskazówka na liczniku pokazywała 100 stopni. Diagnoza mechanika - uszczelka. Koszty naprawy u mechanika zamknęły się w kwocie 1000zł a problem nie został rozwiązany. Winny był czujnik temperatury za 20zł który źle wskazywał. To tylko taka moja przestroga przed zbyt pochopnym odprowadzaniem auta do mechanika, szczególnie do takiego do którego nie znasz i nie masz do niego zaufania.gibaj pisze:zdurniałeś? żeby cię z kasy oskubali?i wymienili pół silnika ? :mrgreen:. obym tylko nie musial dawac go do warsztatu
Wracając do twojego problemu. Gdybyś miał walniętą uszczelkę czy tam głowicę to czułbyś prawdopodobnie spaliny ze zbiorniczka.
Ja na twoim miejscu w pierwszej kolejności zlałbym cały płyn i zobaczył co zleci razem z nim. Jeśli nie wymieniałeś tego płynu przez długi czas to zalałbym nowy. Polecam Dynagel 2000 - mam ten płyn i bardzo fajnie się sprawuje.
Warto zwrócić też uwagę na ten korek o którym wcześniej pisali koledzy. Przez walnięty korek różne cuda się dzieją. Nie jedna głowica poszła do niepotrzebnej naprawy właśnie przez korek. Dodam tylko że nie warto tu oszczędzać bo zamienniki często działają jeszcze gorzej. Pamiętam jak swego czasu na forum pełno było historii gdzie ludzie wymieniali po 3 korki i dopiero na korku z ASO wszystko było ok.
nie wiem kiedy plyn byl kupowany, bo to moj pierwszy samochod i kupilem go jakis tydzien temu wlasnie tatus mowil ze nie ma zadnych objawow peknietej uszczelki pod glowica,a mimo wszystko wywala ten plyn przez korek:/ moze jest go z duzo? jest na tym zbiorniczku wyznaczona jakas skala ile tego plynu powinno byc?
- Motostacja pl
- Forum Audi 80
- Posty: 6966
- Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
- Imię: Motostacja PL
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Są kreski maks i mini. Nie słyszałem jeszcze aby komuś płyn wywalał bo jest go za dużo. No chyba że faktycznie nalany byłby ponad maks. No ale to byś chyba widział że jest go za dużo. Z tego co pamiętam maks jest na wysokości łączenia zbiorniczka.enussss pisze:moze jest go z duzo? jest na tym zbiorniczku wyznaczona jakas skala ile tego plynu powinno byc?
- Motostacja pl
- Forum Audi 80
- Posty: 6966
- Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
- Imię: Motostacja PL
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Generalnie układ powinien sam się odpowietrzyć po otwarciu termostatu, ale w praktyce są z tym czasem problemy o czym było już trochę na forum. Wtedy można pomóc sobie luzując jeden z węży idących do nagrzewnicy.enussss pisze:a na jakiej zasadzie dziala odpowietrzanie? odpowiada za to jakis mechanizm? przepraszam za te glupie pytania ale jestem laikiem w motoryzacji...
- trepek
- Forum Audi 80
- Posty: 5446
- Rejestracja: 23 wrz 2008, 21:16
- Imię: Grzegorz
- Model: Inny
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.6 ABC+lpg
- Lokalizacja: Olkusz
Płynu dolewasz do kreski MIN, po zagrzaniu silnika poziom płynu nie może przekroczyć MAX, jak przekracza to coś nie tak jest.Labiel pisze:Są kreski maks i mini. Nie słyszałem jeszcze aby komuś płyn wywalał bo jest go za dużo. No chyba że faktycznie nalany byłby ponad maks. No ale to byś chyba widział że jest go za dużo. Z tego co pamiętam maks jest na wysokości łączenia zbiorniczka.enussss pisze:moze jest go z duzo? jest na tym zbiorniczku wyznaczona jakas skala ile tego plynu powinno byc?
Dziękować Poprostu autopsja.posłuchaj trepka co do "przezroczystości" płynu, w ogóle go posłuchaj bo dobrze prawi
- Motostacja pl
- Forum Audi 80
- Posty: 6966
- Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
- Imię: Motostacja PL
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Tu panują różne opinie. To znaczy jedni twierdzą że poziom płynu po rozgrzaniu podnosi się bo płyn zwiększa swoją objętość itp. Między mini a maks jest z dobre pół litra i moim zdaniem takie wahania poziomu płynu przy działającym układzie są niemożliwe. Miałem A80 i mam A4. Czy płyn miał temperaturę -10 czy plus 90 poziom płynu miałem i mam zawsze praktycznie taki sam. Jakieś może mini wahania są, ale nie widoczne gołym okiem. Chyba że ma to związek z samym płynem jakiego używamy. W A80 miałem K2, w A4 mam Dynagel 2000 i poziom płynu zawsze stoi w miejscu.trepek pisze:Płynu dolewasz do kreski MIN, po zagrzaniu silnika poziom płynu nie może przekroczyć MAX, jak przekracza to coś nie tak jest.