Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 1.9 TDI, AVANT] Słabo ciągnie na niskich obrotach :(

ODPOWIEDZ
bioforge
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 14
Rejestracja: 14 gru 2008, 15:23
Lokalizacja: Zabrze

[B4 1.9 TDI, AVANT] Słabo ciągnie na niskich obrotach :(

Post autor: bioforge » 10 paź 2010, 21:56

Witam!
Posiadam B4 Avanta z 1994r 1.9 Tdi w automacie. Autko ogólnie chodzi dobrze, po za dwoma problemami, aczkolwiek myślę że jeden jest spowodowany drugim. Mianowicie auto strasznie dużo pali tzn. 10l w mieście łyka jak nic, w trasie poniżej 6-6,5 litra nie potrafię zejść. Drugim problemem jest to że auto tak do 2000 obrotów to praktycznie się w ogóle nie zbiera np. by rozpędzić się do 50km/h nie przekraczając 2tyś obrotów to musiałbym co najmniej 30-40 sekund czekać :(, znowu jeśli przycisnę mu tak na te 2tyś od razu to będzie przyspieszał ale co wydaje mi się dziwne obroty jakby w ogóle nie rosły przy tym zabiegu tak do ok 60km/h tzn. trzyma cały czas te 2 tyś obrotów. Nie wiem czy dobrze kombinuje bo to jest automat ale wydaję mi się że zachowuje się tak jakby docisk sprzęgła już nie domagał ale czy w automacie takie cuś wogóle jest ? Na vagu parametry w normie, dawka 3.5mg wszystko sprawne, Egr zaślepiony, kat pusty. Myśle że problem leży w sprzęgle jeśli takie coś w automacie jest :) a duże spalanie wynika raczej z jazdy na wysokich obrotach. Prosiłbym o jakieś sugestie, rady bo moja wiedza jest znikoma w tym temacie. Pozdrawiam

AB4
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 389
Rejestracja: 16 kwie 2010, 20:03
Lokalizacja: Tychy

Post autor: AB4 » 10 paź 2010, 23:12

W automacie też jest sprzęgło,z tym że hydrokinetyczne,to czy parametry w normie to potwierdzą logi,nie ma dymienia?,jak z ciśnieniem doładowania?

UKI_XX
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1668
Rejestracja: 22 lip 2008, 07:50
Lokalizacja: Parczew

Post autor: UKI_XX » 11 paź 2010, 00:13

cały urok automatu, dopóki turbo się nie rozkręci to brakuje momentu do napędu kół (sporo zabiera skrzynia), zmień dawkę na 2.4-2.6mg i wtedy się przejedź <ok>

audion
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 110
Rejestracja: 28 lut 2010, 19:21
Lokalizacja: RZE

Post autor: audion » 11 paź 2010, 07:26

Kolego, a moze by tak logi dynamiczne zrobic?
A tak na poczatku, to sprawdz jak sie ma wezyk cisnienia ktory idzie od intercoolera do mapsensora, szczegolnie w okolicach akumulatora, bo jak u mnie byl dziurawy, to auto bylo ospale i ciezko wchodzilo powyzej 2000 obr, no ale ja mam manual, a to troche inna bajka ;)

UKI_XX
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1668
Rejestracja: 22 lip 2008, 07:50
Lokalizacja: Parczew

Post autor: UKI_XX » 11 paź 2010, 09:52

audion pisze:Kolego, a moze by tak logi dynamiczne zrobic?
A tak na poczatku, to sprawdz jak sie ma wezyk cisnienia ktory idzie od intercoolera do mapsensora, szczegolnie w okolicach akumulatora, bo jak u mnie byl dziurawy, to auto bylo ospale i ciezko wchodzilo powyzej 2000 obr, no ale ja mam manual, a to troche inna bajka ;)
u niego powyżej 2000obr jest "rakieta" a nie muł ;-) ale logi dyn. grup 003, 011 i 004 to podstawa żeby zrobić <ok> i statyczny BS 000 też się przyda ;-)

motocross
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5
Rejestracja: 05 sty 2011, 13:42
Lokalizacja: Zamość

Post autor: motocross » 09 sty 2011, 17:42

witam, moje audi z silnikiem 1z tak samo jedzie jak kolegów którzy wcześniej pisali, do 2tyś obrotów nie ma mocy, jest to rocznik 1992, dokładnie chyba maj, i spalanie tez mam dosyc duże, w granicach 7-8 litrów, jestem młodym kierowcą ale nie krece silnika powyzej 3tyś obrotów, kolega miał 2 takie zetorki z tego samego roku i taka sama sytuacja, spalanie tez duze, mówił ze to na tym sterowniku tak to auto jedzie, i mam pytanie czy wymiana sterownika z młodszego rocznika jest możliwa i czy wpłynie to na dynamike silnika, z góry dziekuje za wskazówki :-)

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 09 sty 2011, 20:42

motocross pisze: moje audi z silnikiem 1z tak samo jedzie jak kolegów którzy wcześniej pisali, do 2tyś obrotów nie ma mocy, jest to rocznik 1992, dokładnie chyba maj, i spalanie tez mam dosyc duże, w granicach 7-8 litrów, jestem młodym kierowcą ale nie krece silnika powyzej 3tyś obrotów, kolega miał 2 takie zetorki z tego samego roku i taka sama sytuacja, spalanie tez duze, mówił ze to na tym sterowniku tak to auto jedzie, i mam pytanie czy wymiana sterownika z młodszego rocznika jest możliwa
Jest mozliwa,na osprzęt po lutym 94 r.ale nie na zasadzie zamiany ,bo po pierwsze nie pasują wtyczki od kompa ,po drugie przepływomierz boscha nie bedzie współpracował z nowym kompem ,po trzecie nastawnik potencjometryczny w pompie wtryskowej również .Wszystkie te rzeczy trzeba wymienić i odpowiednio podłączyć nową wtykę do kompa ze starą wiazką lub ewentualnie wymienić też wiązkę ,ale to wszystko nie tak hop-siup ,bo roboty kupa .Ale to nie sterownik jest tu przyczyną ,choć jest ubogi i niemrawy w diagnostyce ,to auto powinno w miarę jechać jak na swoje 90koni i 180Nm momentu .Jak nie jedzie to trzeba posprawdzać ciśnienie doładowania i przepływomierz ,choć ten ostatni wynalazek nie tak łatwo sprawdzić ,to zazwyczaj on jest przyczyną niemocy zetorów na boschu.Jego "zaawansowana" ;-) konstrukcja zawiera ruchome i trące elementy,a to nie wróży nic dobrego po tylu tatach.Ale mimo tych wszystkich utrudnień warto zainwestować ,bo zetor na przepływce pierburga to zaj.....ty sprzęt :mrgreen:

motocross
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5
Rejestracja: 05 sty 2011, 13:42
Lokalizacja: Zamość

Post autor: motocross » 11 sty 2011, 09:18

dzieki za odpowiedz, mam chec zrobic takiezmiany, jest to wprawdzie auto nie młode, wyposazenia tez nie posiada ale nic nie dorówna audi:D

jetta1911
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 179
Rejestracja: 27 wrz 2009, 11:13
Lokalizacja: Duczki

Post autor: jetta1911 » 11 sty 2011, 20:36

Kolego (MUNIOR) nie zgodzę się z tobą na temat tego że więksi bosch są dużo gorsze od tego drugiego.

ja mam swoją niunie sześć lat i to co zrobiłem to czujnik temperatury i turbo.
Co do części się zgodzę ale to tylko zetorek .

Kolego (motocross) podłącz zetorka pod kompa i posprawdzaj czujniki temperatury płynu i paliwa. <ok>

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 12 sty 2011, 11:30

jetta1911 pisze:Kolego (MUNIOR) nie zgodzę się z tobą na temat tego że więksi bosch są dużo gorsze od tego drugiego.

ja mam swoją niunie sześć lat i to co zrobiłem to czujnik temperatury i turbo.
Co do części się zgodzę ale to tylko zetorek .
:roll: napisz jeszcze raz o co ci chodzi ,bo nie idzie zrozumieć z czym się zgadzasz , a z czym nie :mrgreen:

paweł1982
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2
Rejestracja: 18 lut 2011, 22:53
Lokalizacja: Białystok

Post autor: paweł1982 » 19 lut 2011, 00:00

Ciekaw jestem co się dzieje kiedy rusza, czy silnik reaguje z opóźnieniem w stosunku do gazu, i czy auto powyżej 3000tysi przy gwałtownym wciśnięciu gazu :-? zaczyna pulsować. jeśli tak to na 1szym zapulsuje pewnie 4,200 na 2gim 3,800, na 3cim 3,200, a na 4tym 3,000rpm. a gdy załączy czwarty bieg przy 70km\h, wtedy przy rpm powinien mieć około2000. to powinno brakować momentu i auto pewnie zachowuje się jak maluch, i jak dasz gazu to redukuje na 3-bieg.Co wy na to ja myślę że to skrzynia się kończy, i czas na regenerację (przynajmniej zmiana tarczek)i zdiagnozowanie sterowania doładowania. :?: :-?

ODPOWIEDZ

Wróć do „Pompy wtryskowe i wtryskiwacze”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl