Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[80 B4] Końcówka drązka kierowniczego

Awatar użytkownika
Wojtek1985
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 76
Rejestracja: 30 lis 2008, 19:43
Lokalizacja: LTM

[80 B4] Końcówka drązka kierowniczego

Post autor: Wojtek1985 » 17 lut 2011, 00:26

Mam koledzy pytanie dotyczące końcówki drążka. Grzebałem ostatnio przy aucie i odkręcając nakrętkę z końcówki przy Mcphersonie wszystko poszło gładko, gorzej było później bo próbując zakręcić, niestety nie udało mi się, bo nie wiem jakim cudem gwint się popie.... i nie miałem wyjścia bo nakrętka nie chciała ani się dokręcić ani odkręcić, więc uciąłem kawałek gwintu i zakręciłem. Tylko teraz czy ten gwint nie jest powiedzmy za krótki, bo normalnie to wystaje kawałek poza nakrętkę a u mnie jest teraz równo z nakrętką...będzie się to powiedzmy trzymać, czy lepiej zmienić końcówkę, która mimo wszystko jest ok bo niedawno była zmieniana.
Ostatnio zmieniony 17 lut 2011, 18:50 przez Wojtek1985, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Patrique
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1399
Rejestracja: 27 paź 2009, 13:08
Imię: Patryk
Model: Audi A4
Nadwozie: Avant
Silnik:
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: Patrique » 17 lut 2011, 00:58

Jak kupiłem swoją niunię to jedna z końcówek drążka kierowniczego była dość dziwnie przykręcona (foto) coś tak jakby kontra dwóch nakrętek. Jeździłem z tym "patentem" jakiś czas i było ok. Jednak niech się jeszcze wypowiedzą na ten temat inni ;-)

Awatar użytkownika
andi77
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2114
Rejestracja: 03 lip 2010, 16:35
Lokalizacja: Lubelskie (LWL)

Post autor: andi77 » 17 lut 2011, 07:02

Patrique, Pewnie był zerwany gwint i ktoś zrobił kontrę z drugiej nakrętki. W oryginale jest jedna samokontrująca.

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 17 lut 2011, 12:50

Jeśli gwint jest równo z nakrętką to jeszcze nie tak źle, nic nie powinno się stać, ale ja wolałbym dmuchać na zimno i wymienić ten drążek.

Awatar użytkownika
Kolczat
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7532
Rejestracja: 07 kwie 2009, 23:11
Imię: Marcin
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG+lpg
Lokalizacja: Lędziny
Kontakt:

Post autor: Kolczat » 17 lut 2011, 15:30

ja bym nie wymienial koncowki, wg mnie wszystko bedzie ok

Awatar użytkownika
Wojtek1985
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 76
Rejestracja: 30 lis 2008, 19:43
Lokalizacja: LTM

Post autor: Wojtek1985 » 17 lut 2011, 16:48

Ok, dzięki koledzy. Mi osobiście też wydaje się, że wszystko powinno być ok, ale wolałem się upewnić. Narazie chyba zostawię i będę kontrolował, czy coś się dzieje.

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 17 lut 2011, 17:24

Wojtek1985 pisze:Narazie chyba zostawię i będę kontrolował, czy coś się dzieje.
Chciałem ci właśnie powiedzieć abyś co jakiś czas skontrolowała czy śruba się nie odkręca.

Awatar użytkownika
Patrique
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1399
Rejestracja: 27 paź 2009, 13:08
Imię: Patryk
Model: Audi A4
Nadwozie: Avant
Silnik:
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: Patrique » 17 lut 2011, 17:45

Choć prawda jest niestety taka, że jak coś by się miało odkręcić to właśnie w najmniej oczekiwanym momencie np. w trakcie jazdy, a nie podejrzewam, że ktoś będzie się zatrzymywał jadąc z Katowic do Gdyni co 200km, żeby looknąć na końcówkę drążka.
Powiem tak :idea: jeśli nie jesteś pewien tego elementu to go wymień. Ile taka gałka kosztuje? ...30zł? Nie zapominajcie, że życie się ma tylko jedno i nie warto ryzykować.
Tym bardziej, że nie ma nic gorszego jak nagłe rozłączenie się elementu zawieszenia.

Awatar użytkownika
Wojtek1985
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 76
Rejestracja: 30 lis 2008, 19:43
Lokalizacja: LTM

Post autor: Wojtek1985 » 17 lut 2011, 18:56

Patrique pisze:Choć prawda jest niestety taka, że jak coś by się miało odkręcić to właśnie w najmniej oczekiwanym momencie np. w trakcie jazdy, a nie podejrzewam, że ktoś będzie się zatrzymywał jadąc z Katowic do Gdyni co 200km, żeby looknąć na końcówkę drążka.
Nie sposób się nie zgodzić z Tobą, tylko każdy chyba ma problem z wyciągnięciem końcówki z Mcphersona przy zmianie itp. więc jeśli już miałaby się odkręcić to powiedzmy od razu, bo później jak się "zapiecze" to jest dosyć ciężko. Dlatego wydaje mi się, że powinno być ok.

Awatar użytkownika
skoti
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2579
Rejestracja: 13 sty 2009, 12:46
Lokalizacja: PL(FMI)

Post autor: skoti » 18 lut 2011, 17:24

Odkręć nakrętkę daj klej do gwintów i nakręć nową i nic nie powinno się dziać

Awatar użytkownika
andi77
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2114
Rejestracja: 03 lip 2010, 16:35
Lokalizacja: Lubelskie (LWL)

Post autor: andi77 » 18 lut 2011, 21:38

Wojtek1985, Wystarczy użyć ściągacza i zejdzie bez problemu.

Awatar użytkownika
Kolczat
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7532
Rejestracja: 07 kwie 2009, 23:11
Imię: Marcin
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG+lpg
Lokalizacja: Lędziny
Kontakt:

Post autor: Kolczat » 19 lut 2011, 07:34

andi77, moglbys chociaz przeczytac z 5 postow to bys sie upewnil o czym piszemy...

Awatar użytkownika
Wojtek1985
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 76
Rejestracja: 30 lis 2008, 19:43
Lokalizacja: LTM

Post autor: Wojtek1985 » 19 lut 2011, 13:27

skoti pisze:Odkręć nakrętkę daj klej do gwintów i nakręć nową i nic nie powinno się dziać
Nakrętkę zmieniłem od razu na drugą, a klej muszę najpierw kupić i wtedy zrobię jak mówisz. W każdym bądź razie dzięki wszystkim za pomoc.

antoni
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 698
Rejestracja: 30 gru 2007, 13:31

Post autor: antoni » 11 mar 2011, 15:46

Powrócę do tematu na chwilę .
Otóż od czasu kiedy przy wymianie końcówki drążka kierowniczego , nie wiadomo czego opadła na dół a nakrętka nie była jeszcze całkowicie odkręcona , też zakręcam drugą nakrętkę jako zabezpieczenie przed korozją .
Żeby dokończyć to odkręcanie , musiałem ją przecinać brzeszczotem bo w żadną stronę nie szła tylko się obracała w główce przegubu .

Może i tu ktoś przerabiał mordęgę odkręcania i się tak zabezpieczył ?

Awatar użytkownika
mati86
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1286
Rejestracja: 09 maja 2010, 12:26
Lokalizacja: Olkusz

Post autor: mati86 » 11 mar 2011, 18:36

antoni, jak ci się kręci to weź kleszczami morsa ją ściśnij i odkręcisz bez problemu.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Maglownice, końcówki drążków, geometria.”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl