Witam wszystkich!
Mam mały problem z moją audawą i nie wiem jaka może być tego przyczyna. Opiszę krótko objawy:
1) rano gdy zapalam silnik z wciśniętym sprzęgłem na biegu czuć że całym samochodem szarpie i aż się wyrywa żeby odjechać, kiedy się zagrzeje takie objawy raz są a raz znikają.
2) zauważyłem że jak jadę na niskim biegu (1,2) (np. w mieście kiedy widzę że zapaliło się przede mną czerwone światło -hamuję) i wciskam sprzęgło na tych niskich biegach samochód jeszcze przez parę sekund jedzie 'na biegu' i dopiero później go rozłącza (silnik od skrzyni)
Ogólnie wydaje mi się że sprzęgło się nie ślizga, nie bierze też dramatycznie przy samym końcu więc wydawałoby się że wszystko jest ok ale nie do końca...
Czytałem na forum o układzie pompa sprzęgła-wysprzęglik i to mi najbardziej pasuje pod te objawy. Z układu nie ucieka płyn a sprzęgło odpowietrzałem (przy wysprzęgliku)
Jak myślicie co to może być? Czy jest jakiś sposób żeby sprawdzić sprawność pompy sprzęgła lub wysprzęglika?
Nie chcę po prostu wymieniać wszystkiego po kolei i metodą prób i błędów dojść do przyczyny takiego stanu więc proszę szanownych kolegów o pomoc i wyrażenie swojego zdania na ten temat
Pozdro
[B4 1.9TDI 1Z] Problem ze sprzęgłem-nie wysprzęgla do końca
- pawelrybak15
- Forum Audi 80
- Posty: 4321
- Rejestracja: 27 sty 2007, 21:15
- Lokalizacja: Miasto
- Kontakt:
Dzięki kolego za poradę :->
a co masz na myśli pisząc że usterka może być niebezpieczna? Co się może stać oprócz tego że całkiem zginie sprzęgło?
Jak sądzisz, warto od razu zmienić i pompę i ten wysprzęglik za jednym zamachem czy wymienić sam wysprzęglik i zobaczyć co się będzie działo?
Znalazłem tutaj tą część:
http://www.czesci.4cars.pl/samochodowe/ ... zeglik.php
Zastanawiam się nad tym 'febi bilstein' bo wiem że to znana firma która robi części do zawieszenia a badziewia też nie będę wsadzał żeby ją za 2msc znowu operować - te cztery kółka na grilu jednak do czegoś zobowiązują
Będę samochód robił na weekendzie to napiszę później jakie są rezultaty.
Pozdro
a co masz na myśli pisząc że usterka może być niebezpieczna? Co się może stać oprócz tego że całkiem zginie sprzęgło?
Jak sądzisz, warto od razu zmienić i pompę i ten wysprzęglik za jednym zamachem czy wymienić sam wysprzęglik i zobaczyć co się będzie działo?
Znalazłem tutaj tą część:
http://www.czesci.4cars.pl/samochodowe/ ... zeglik.php
Zastanawiam się nad tym 'febi bilstein' bo wiem że to znana firma która robi części do zawieszenia a badziewia też nie będę wsadzał żeby ją za 2msc znowu operować - te cztery kółka na grilu jednak do czegoś zobowiązują
Będę samochód robił na weekendzie to napiszę później jakie są rezultaty.
Pozdro
- pawelrybak15
- Forum Audi 80
- Posty: 4321
- Rejestracja: 27 sty 2007, 21:15
- Lokalizacja: Miasto
- Kontakt:
Febi Bilstein raczej będzie OK, ale może w tym jednak wypadku warto zakupić ori ?
Ja mam już 2 lata wysprzęglik firmy SANCO, albo SAMCO (jakoś tak w każdym bądź razie) i póki co chodzi bez zarzutu, ale jak padnie to wleci ori. Wymień sam wysprzęglik i zobacz co się będzie działo A usterka jest bardzo niebezpieczna, bo jak padnie sprzęgło nagle to może być bardzo nieciekawie.
Ja mam już 2 lata wysprzęglik firmy SANCO, albo SAMCO (jakoś tak w każdym bądź razie) i póki co chodzi bez zarzutu, ale jak padnie to wleci ori. Wymień sam wysprzęglik i zobacz co się będzie działo A usterka jest bardzo niebezpieczna, bo jak padnie sprzęgło nagle to może być bardzo nieciekawie.
Witam wszystkich ponownie!
U mnie jednak wymiana wysprzęglika nie przyniosła oczekiwanych efektów... :-|
Biorę się więc teraz za wymianę pompy sprzęgła.
Czy ktoś wymieniał u siebie tą pompę? jak się tam dostać? Pompka jest z tego co wiem tam gdzieś przy pedale sprzęgła ale czy można ją wyjąć będąc wewnątrz samochodu czy trzeba jakoś inaczej do tego podchodzić? Na pompce jest jakiś odpowietrznik, czy po jej wymianie trzeba odpowietrzyć sprzęgło przy wysprzęgliku?
Jakby mi ktoś napisał krótką instrukcję jak wymienić tą część byłbym bardzo dźwięczny :mrgreen:
U mnie jednak wymiana wysprzęglika nie przyniosła oczekiwanych efektów... :-|
Biorę się więc teraz za wymianę pompy sprzęgła.
Czy ktoś wymieniał u siebie tą pompę? jak się tam dostać? Pompka jest z tego co wiem tam gdzieś przy pedale sprzęgła ale czy można ją wyjąć będąc wewnątrz samochodu czy trzeba jakoś inaczej do tego podchodzić? Na pompce jest jakiś odpowietrznik, czy po jej wymianie trzeba odpowietrzyć sprzęgło przy wysprzęgliku?
Jakby mi ktoś napisał krótką instrukcję jak wymienić tą część byłbym bardzo dźwięczny :mrgreen: