Witam,
Mój silnik to 1Z 90km 94rok przepływka Pierburg.
Mojemu autu na dzień dzisiejszy nic nie dolega poza tym ze bierze olej - 3l/10000km i ma wycieki oleju spod głowicy ale nie tragiczne, aha i nie działa mi abs - podejrzewam ze czujnik na tylnym prawym kole walnięty bo kiedyś mi tam kumpel majstrował i od tamtej pory nie działają absy. Poza tym chodzi równo, pali dobrze w ciepłym i na mrozie, mocy mu nie brak, ciągnie tak do 150km potem to już słabo ale idzie. Zrobiłem mu logi I PROSZĘ O WNIKLIWA ANALIZĘ LOGÓW. Chce go doprowadzić do bardzo dobrego stanu technicznego i pojeździć nim parę lat jeszcze dlatego proszę powiedzcie mi co ewentualnie mógłbym tu poprawić i na co uwagę zwrócić.
Do diagnozy używam VAG-COM Version: Release 311.2-N
Czasem (nie często i bez żadnych specjalnych okoliczności bez jednoczesnych zmian w pracy silnika) wyskakuje mi taki błąd:
00550 - Start of Injection Regulation
17-10 - Control Difference - Intermittent
Nie powoduje on żadnej awarii i problemów z silnikiem po prostu wyświetla mi go na vagu tylko.
1] czym to może być spowodowane ? jak to sprawdzić ?
zawsze mi wyskakuje też taki błąd :
00741 - Brake Pedal Monitoring
27-00 - Implausible Signal
2] przy tym błędzie migają mi świece żarowe i przestają jak wcisnę hamulec na sekundę, poza tym nic się nie dzieje z autem przy tym błędzie - czy to może mieć związek z zepsutym czujnikiem abs ? czy to tylko czujnik hamulca do wymiany ? (światła stop działają)
OTO MOJE LOGI:
STATYCZNE Meas. Blocks:
Grupy: 000 - http://vaglog.rtnet.pl/c08retti_36193.html
Grupy: 001,003,004 -http://vaglog.rtnet.pl/c08retti_36192.html
Grupy: 007,013,014 - http://vaglog.rtnet.pl/c08retti_36191.html
STATYCZNE Basic Settings:
Grupy: 000 - http://vaglog.rtnet.pl/c08retti_36195.html
Grupy: 003 - http://vaglog.rtnet.pl/c08retti_36194.html
Grupy: 004 - http://vaglog.rtnet.pl/c08retti_36197.html
Grupy: 011 - http://vaglog.rtnet.pl/c08retti_36196.html
STATYCZNE RESZTA:
Basic Settings:
Grupy: 001,002,005 - http://vaglog.rtnet.pl/c08retti_36211.html
Grupy: 006,007,008 - http://vaglog.rtnet.pl/c08retti_36214.html
Grupy: 009,010,012 - http://vaglog.rtnet.pl/c08retti_36215.html
Grupy: 013,015 - http://vaglog.rtnet.pl/c08retti_36216.html
Meas. Blocks:
Grupy: 011,012,015 - http://vaglog.rtnet.pl/c08retti_36212.html
Grupy: 008,009,010 - http://vaglog.rtnet.pl/c08retti_36213.html
Grupy: 002,005,006 - http://vaglog.rtnet.pl/c08retti_36217.html
DYNAMICZNE Meas. Blocks:
Grupy: 003 - http://vaglog.rtnet.pl/c08retti_36203.html
Grupy: 000,001 - http://vaglog.rtnet.pl/c08retti_36204.html
Grupy: 008,011 - http://vaglog.rtnet.pl/c08retti_36205.html
Grupy: 001 - http://vaglog.rtnet.pl/c08retti_36206.html
Grupy: 011 - http://vaglog.rtnet.pl/c08retti_36207.html
Grupy: 004 - http://vaglog.rtnet.pl/c08retti_36208.html
Grupy: 008 - http://vaglog.rtnet.pl/c08retti_36209.html
Grupy: 010,001 - http://vaglog.rtnet.pl/c08retti_36210.html
3] W instrukcji logowanie jest coś takiego podane
Statyczne logowanie Basic Settings:
-blok 003 logować ok. 50s [zawór recyrkulacji spalin [EGR] będzie się cyklicznie otwierać i zamykać] - robimy po wcześniejszym prze-gazowaniu auta
-blok 004 logować ok. 50s [pompa będzie się cyklicznie przestawiać]. Nie logujemy w PD (Rozpocząć logowanie w chwili ustawienia 2 wartości w tym bloku na LATE)...robiłem tak ale przy egr i pompier (003 i 004) nic mi się cyklicznie nie zmienia, nic się nie przestawia ani wartości się nie zmieniają...nie pojawia się żadne "egr off i on" lub pompa "late lub early"... czemu tak czy robię coś złe ? czy to tylko tak na tym typie silniku ze coś jest zje... ? proszę o szczegółowe wyjaśnienie bo bardzo mnie to ciekawi.
4] STAT MB Grupy: 001,003,004 -http://vaglog.rtnet.pl/c08retti_36192.html tutaj mnie zastanawia kąt początku wtrysku, czy jest prawidłowy ? jakie wartości tu powinny być ? może mi ktoś podać przedział tych wartości od do dla każdego kanału ? i co to jest ostatni kanał "cold start" ? co z egr ? czy działa prawidłowo ? nie powinien być otwarty całkowicie a nie jak jest w 51%?
5] STAT MB Grupy: 007,013,014 - http://vaglog.rtnet.pl/c08retti_36191.html tutaj dawki regulacyjne bardzo odbiegają od normy, co to znaczy ? ze wtryski padle pierścienie czy może uszczelka ? jak sprawdzić ?
6] DYNAMICZNY MB Grupy: 008 - http://vaglog.rtnet.pl/c08retti_36209.html tutaj ciekawi mnie kanał 4 Ograniczenia dawki paliwa na podstawie zasysanej masy powietrza (eliminowanie dymienia). Powinno być [38 do 43 mb/skok] a jest 33 co to może znaczyć "jeżeli wartość poz. 4 jest najniższa - G70 mierzy nieprawidłowo." u mnie jest najniższe...? czy to wina przeplywki lub egr czy to nie znaczny odskok od normy ?
7] DYNAMICZNY MB Grupy: 010,001 - http://vaglog.rtnet.pl/c08retti_36210.html tutaj ciekawi mnie poz 1 Masa zasysanego powietrza. Powinna być [750 do 850 mg/skok] a jest 721,5 czy zwracać na to uwagę, czy to wina przeplywki lyb n75 lub czegoś innego ?
8] DYNAMICZNY MB Grupy: 011 - http://vaglog.rtnet.pl/c08retti_36207.html jak turbo tu wygląda ? sprawne czy coś może podpada ? nie przeładowuje czasem ? nie za wcześnie nie doładowuje i nie za późno ? mowie o niskich i wysokich obrotach ....
TO SA MOJE SPOSTRZEŻENIA ALE MOJA WIEDZA JEST MAŁA NA TEN TEMAT WIEC PROSZĘ WAS O RADY, Z GÓRY DZIĘKUJE
[1Z 90km log] logi do analizy diagnostyki PROSZE O ANALIZE
[1Z 90km log] logi do analizy diagnostyki PROSZE O ANALIZE
Ostatnio zmieniony 23 lut 2011, 18:34 przez c08retti, łącznie zmieniany 1 raz.
- goldi j51
- Forum Audi 80
- Posty: 3625
- Rejestracja: 01 kwie 2007, 19:01
- Imię: Robert
- Model: Audi A6
- Nadwozie: Sedan
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontakt:
Kąt wtrysku ok
Przepływomierz do czyszczenie lub wymiany kiedy ostatnio zmieniałeś filtr powietrza :?:
Korekcja na wtryskach nie ciekawa lub sekcja w pompie wtryskowej siada podmień pierwszy wtryskiwacz z drugim i zrób grupe 13 jeszcze raz zobaczymy co sie zmieni wtryski podają za dużo paliwa drugi i czwarty cylinder
Błąd 741 posprawdzaj wszystkie żarówki wyjmij czujnik wyczyść i dalej zobaczymy powodem tego błędu może być słaby akumulator na razie tyle niech sie jeszcze wypowiedzą spece od diagnostyki Podmień przepływkę i zloguj grupę 10 i 11 dynamiczne
Przepływomierz do czyszczenie lub wymiany kiedy ostatnio zmieniałeś filtr powietrza :?:
Korekcja na wtryskach nie ciekawa lub sekcja w pompie wtryskowej siada podmień pierwszy wtryskiwacz z drugim i zrób grupe 13 jeszcze raz zobaczymy co sie zmieni wtryski podają za dużo paliwa drugi i czwarty cylinder
Błąd 741 posprawdzaj wszystkie żarówki wyjmij czujnik wyczyść i dalej zobaczymy powodem tego błędu może być słaby akumulator na razie tyle niech sie jeszcze wypowiedzą spece od diagnostyki Podmień przepływkę i zloguj grupę 10 i 11 dynamiczne
Według mnie to po 1wsze coś z kątem wtrysku do ustawienia-szfankujący wtrysk-zawór kąta wtrysku to do sprawdzenia na początek,co do przepływomierza tak jak kolega napisał do sprawdzenia filtr powietrza i przepływka najlepiej podmień na inna pewną(ja stawiam ze do wymiany)co do korekt na wtryskiwaczach troszkę faluje napięcie na nastawniku warto by do niego luknąć często taki objaw to zabrudzony nastawnik ale najpierw kąt doprowadzić trza do ładu te korekty zostawił bym na sam koniec,potem zloguj najlepiej na 4 bieg na obwodowej pod górkę grupy 3,8,11 naraz
przepływomierz zostaw w spokoju, lepiej zajrzyj do kolektora ssącego bo może być trochę zamulony, a poza tym nie loguj na raz kilku grup bo tym sposobem zwiększasz czas pomiaru z ok 0.4s na ok 2s i tym samym tracisz większą część informacji
jak kiedyś miałem korekty rzędu -0.04 to teraz po tym jak załatwiłem wtryski korekty mam rzędu -2...+1.5, na regenerowanych wtryskach ASV (ciśnienia ustawione idealnie i rozpylanie super) korekty miałem rzędu -0.5..+3, po włożeniu drugiej pompy korekty nie uległy zmianie
w 1Z nie ma sekcji (to nie pompa od C-360) tylko jest tłokorozdzielacz, a przyczyną takich korekt mogą być kiepskie wtryski, problem z nastawnikiem albo słaba kompresja lub nie wiadomo co jeszczelub sekcja w pompie wtryskowej siada
jak kiedyś miałem korekty rzędu -0.04 to teraz po tym jak załatwiłem wtryski korekty mam rzędu -2...+1.5, na regenerowanych wtryskach ASV (ciśnienia ustawione idealnie i rozpylanie super) korekty miałem rzędu -0.5..+3, po włożeniu drugiej pompy korekty nie uległy zmianie