Mój silnik to 1Z 90km 94rok przepływka Pierburg.
Mojemu autu na dzień dzisiejszy nic nie dolega poza tym ze bierze olej - 3l/10000km i ma wycieki oleju spod głowicy ale nie tragiczne, aha i nie działa mi abs - podejrzewam ze czujnik na tylnym prawym kole walnięty bo kiedyś mi tam kumpel majstrował i od tamtej pory nie działają absy. Poza tym chodzi równo, pali dobrze w ciepłym i na mrozie, mocy mu nie brak, ciągnie tak do 150km potem to już słabo ale idzie. Zrobiłem mu logi I PROSZĘ O WNIKLIWA ANALIZĘ LOGÓW. Chce go doprowadzić do bardzo dobrego stanu technicznego i pojeździć nim parę lat jeszcze dlatego proszę powiedzcie mi co ewentualnie mógłbym tu poprawić i na co uwagę zwrócić.
Do diagnozy używam VAG-COM Version: Release 311.2-N
Czasem (nie często i bez żadnych specjalnych okoliczności bez jednoczesnych zmian w pracy silnika) wyskakuje mi taki błąd:
00550 - Start of Injection Regulation
17-10 - Control Difference - Intermittent
Nie powoduje on żadnej awarii i problemów z silnikiem po prostu wyświetla mi go na vagu tylko.
1] czym to może być spowodowane ? jak to sprawdzić ?
zawsze mi wyskakuje też taki błąd :
00741 - Brake Pedal Monitoring
27-00 - Implausible Signal
2] przy tym błędzie migają mi świece żarowe i przestają jak wcisnę hamulec na sekundę, poza tym nic się nie dzieje z autem przy tym błędzie - czy to może mieć związek z zepsutym czujnikiem abs ? czy to tylko czujnik hamulca do wymiany ? (światła stop działają)
OTO MOJE LOGI:
STATYCZNE Meas. Blocks:
Grupy: 000 - http://vaglog.rtnet.pl/c08retti_36193.html
Grupy: 001,003,004 -http://vaglog.rtnet.pl/c08retti_36192.html
Grupy: 007,013,014 - http://vaglog.rtnet.pl/c08retti_36191.html
STATYCZNE Basic Settings:
Grupy: 000 - http://vaglog.rtnet.pl/c08retti_36195.html
Grupy: 003 - http://vaglog.rtnet.pl/c08retti_36194.html
Grupy: 004 - http://vaglog.rtnet.pl/c08retti_36197.html
Grupy: 011 - http://vaglog.rtnet.pl/c08retti_36196.html
STATYCZNE RESZTA:
Basic Settings:
Grupy: 001,002,005 - http://vaglog.rtnet.pl/c08retti_36211.html
Grupy: 006,007,008 - http://vaglog.rtnet.pl/c08retti_36214.html
Grupy: 009,010,012 - http://vaglog.rtnet.pl/c08retti_36215.html
Grupy: 013,015 - http://vaglog.rtnet.pl/c08retti_36216.html
Meas. Blocks:
Grupy: 011,012,015 - http://vaglog.rtnet.pl/c08retti_36212.html
Grupy: 008,009,010 - http://vaglog.rtnet.pl/c08retti_36213.html
Grupy: 002,005,006 - http://vaglog.rtnet.pl/c08retti_36217.html
DYNAMICZNE Meas. Blocks:
Grupy: 003 - http://vaglog.rtnet.pl/c08retti_36203.html
Grupy: 000,001 - http://vaglog.rtnet.pl/c08retti_36204.html
Grupy: 008,011 - http://vaglog.rtnet.pl/c08retti_36205.html
Grupy: 001 - http://vaglog.rtnet.pl/c08retti_36206.html
Grupy: 011 - http://vaglog.rtnet.pl/c08retti_36207.html
Grupy: 004 - http://vaglog.rtnet.pl/c08retti_36208.html
Grupy: 008 - http://vaglog.rtnet.pl/c08retti_36209.html
Grupy: 010,001 - http://vaglog.rtnet.pl/c08retti_36210.html
3] W instrukcji logowanie jest coś takiego podane
Statyczne logowanie Basic Settings:
-blok 003 logować ok. 50s [zawór recyrkulacji spalin [EGR] będzie się cyklicznie otwierać i zamykać] - robimy po wcześniejszym prze-gazowaniu auta
-blok 004 logować ok. 50s [pompa będzie się cyklicznie przestawiać]. Nie logujemy w PD (Rozpocząć logowanie w chwili ustawienia 2 wartości w tym bloku na LATE)...robiłem tak ale przy egr i pompier (003 i 004) nic mi się cyklicznie nie zmienia, nic się nie przestawia ani wartości się nie zmieniają...nie pojawia się żadne "egr off i on" lub pompa "late lub early"... czemu tak czy robię coś złe ? czy to tylko tak na tym typie silniku ze coś jest zje... ? proszę o szczegółowe wyjaśnienie bo bardzo mnie to ciekawi.
4] STAT MB Grupy: 001,003,004 -http://vaglog.rtnet.pl/c08retti_36192.html tutaj mnie zastanawia kąt początku wtrysku, czy jest prawidłowy ? jakie wartości tu powinny być ? może mi ktoś podać przedział tych wartości od do dla każdego kanału ? i co to jest ostatni kanał "cold start" ? co z egr ? czy działa prawidłowo ? nie powinien być otwarty całkowicie a nie jak jest w 51%?
5] STAT MB Grupy: 007,013,014 - http://vaglog.rtnet.pl/c08retti_36191.html tutaj dawki regulacyjne bardzo odbiegają od normy, co to znaczy ? ze wtryski padle pierścienie czy może uszczelka ? jak sprawdzić ?
6] DYNAMICZNY MB Grupy: 008 - http://vaglog.rtnet.pl/c08retti_36209.html tutaj ciekawi mnie kanał 4 Ograniczenia dawki paliwa na podstawie zasysanej masy powietrza (eliminowanie dymienia). Powinno być [38 do 43 mb/skok] a jest 33 co to może znaczyć "jeżeli wartość poz. 4 jest najniższa - G70 mierzy nieprawidłowo." u mnie jest najniższe...? czy to wina przeplywki lub egr czy to nie znaczny odskok od normy ?
7] DYNAMICZNY MB Grupy: 010,001 - http://vaglog.rtnet.pl/c08retti_36210.html tutaj ciekawi mnie poz 1 Masa zasysanego powietrza. Powinna być [750 do 850 mg/skok] a jest 721,5 czy zwracać na to uwagę, czy to wina przeplywki lyb n75 lub czegoś innego ?
8] DYNAMICZNY MB Grupy: 011 - http://vaglog.rtnet.pl/c08retti_36207.html jak turbo tu wygląda ? sprawne czy coś może podpada ? nie przeładowuje czasem ? nie za wcześnie nie doładowuje i nie za późno ? mowie o niskich i wysokich obrotach ....
TO SA MOJE SPOSTRZEŻENIA ALE MOJA WIEDZA JEST MAŁA NA TEN TEMAT WIEC PROSZĘ WAS O RADY, Z GÓRY DZIĘKUJE
