[B4 TDI 1Z] Obieg płynu a ogrzewanie!?
[B4 TDI 1Z] Obieg płynu a ogrzewanie!?
Witam wszystkich!mam pytanie odnośnie obiegu płynu a ogrzewaniem!a mianowicie-odpalam rano niunie jade jakies 5km i zaczyna się pomału grzać w kabinie,temperatura na zegarze 50C i nie rosnie dopiero po przejechaniu jakiś 10km przy ciężkiej nodze zaczyna rosnąć szybko tak do ok.80-90C i więcej sie nie chce nagrzać nawet na postoju!w kabinie grzeje mocno lecz po otwarciu maski dolny przewód od chłodnicy jest zimny chłodnica tez jest zimna tylko przy górnym przewodzie jest ciepła!przewody od nagrzewnicy obydwa gorące płyn w zbirniczku tak jakby sie wogule nie ruszał!a przewody są miękkie i gdy go scisne to wogóle nie puchnie tak jakby pompa wody wogule sie nie kręciła!prosze o wypowiedz!
- hudy
- Forum Audi 80
- Posty: 4865
- Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
- Imię: Robert
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 ABT
- Lokalizacja: Alwernia
- Kontakt:
jak by ci się pompa wody7 nie kręciła to byś pewnie tych 5km nawet nie przejechał nie mówiąc już o jeździe na wyższych obrotach.tylko by się zadymiło z pod maski trochę dziwne że temperatura nie idzie w górę lub przynajmniej że termostat nie otwiera obiegu.ja tez mam prawie cały czas dolny wąż zimny jednak co jakiś czas termostat puszcza na duży obieg i po chwili się zamyka.druga sprawa to co to oznacza że się nagrzewa do ok 80-90 stopni?? jeśli masz ok 90 na zegarze to dobrze masz i może termostat akurat jeszcze nie puścił na duży obieg.a jeśli masz ok 80 to może czujnik lub wskaźnik źle wskazują...
aha jeszcze jedno.zauważyłem nie tylko u mnie ze termostat nie puszcza na duży obieg jeśli mam włączone ogrzewanie w środku na 3 lub 4 bieg a przy większych mrozach nawet na 2 biegu nie puszcza.po prostu nagrzewnica w tym momencie działa jak chłodnica płynu a wiatrak wpuszczając zimne powietrze ja ochładza...
aha jeszcze jedno.zauważyłem nie tylko u mnie ze termostat nie puszcza na duży obieg jeśli mam włączone ogrzewanie w środku na 3 lub 4 bieg a przy większych mrozach nawet na 2 biegu nie puszcza.po prostu nagrzewnica w tym momencie działa jak chłodnica płynu a wiatrak wpuszczając zimne powietrze ja ochładza...
ze wskaznikiem to sam niewiem jak jest bo od kąd posiadam audiczke a to juz prawie 3 latka to max temperature na wskazniku pokazywał 70C i tak było zawsze ale wkoncu rozkręciłem zegary i przestawiłem tak aby pokazywał 90C wydawało mi sie ze moze zle ustawiony był bo spalanie w trasie (lato) nie przekraczało 6,5l.przy predkosci 120-140!teraz pali troche wiecej bo gdzies 8l (zima) lecz do pracy mam zaledwie 3km i wogóle to zadko sie zdaza zebym przejechał ciągiem wiecej niz 20 km!niewiem czy dobrze rozumiem cie--HUDY--czyli jest duzy i mały obieg?
yhy w ten sposób ok dzięki wielkie!ps.jeszcze jedno mianowicie miałem kiedys taki przypadek ze bardzo się grzał i niewiedziałem dlaczego!zzatrzymałem się na poboczu otworzyłem maskę naciskając górny przewód poczułem ze w przewodzie na wlocie do chłodnicy są jakieś elemęy tak jakby półokrągłe jakby się coś rozwaliło z początku myslałem ze termstat lecz niemiałem ze sobą zadnych narzędzi nawet śrubowkręta odczekałem i pojechałem dalej!po jakiejś godzinnej jezdzie znowu otwieram maske naciskam na przewód a tam nic juz niema lecz gdy mocno kilka razy ponaciskam to słychac takie stuki gdzies w obiegu chyba w chłodnicy jakby coś plastikkowego sie obijało o jkaies scianki!co to może być?możliwe ze termostat sie rozsypał i dlatego takie cyrki mam z tym obiegiem?
- hudy
- Forum Audi 80
- Posty: 4865
- Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
- Imię: Robert
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 ABT
- Lokalizacja: Alwernia
- Kontakt:
tak.mały obieg jest na silniku i na nagrzewnicy a duży,po otwarciu termostatu,przepuszcza płyn przez chłodnicę i przez zbiorniczek wyrównawczy.jeśli miałeś cały czas 70 stopni to pewnie termostat się zbyt wcześnie otwierał i nie dogrzewał silnika na małym obiegu.zastanawia mnie jedna rzecz.jak przestawiłeś wskaźnik by pokazywał 90?? czyli jeśli dobrze rozumiem pokazywał ci 70 stopni,rozkręciłeś zegary i przestawiłeś by pokazywał 90 stopni?? to teraz jak pokazuje ci 80 to w rzeczywistości jest ok 50 stopni bo go przestawiłeś... ja bym na twoim miejscu pomyślał o termostacie no i z powrotem przestawił ten wskaźnik bo jak wymienisz termostat i będzie ci się otwierał przy ok 90 to na wskaźniku będziesz miał 110 stopni... jak dojeżdżasz 3km to na pewno będziesz miał większe spalanie zwłaszcza w zimę.silnik niedogrzany więcej pali.ale coś mi się wydaje że masz niedogrzany silnik i przez to trochę więcej pali.mój samochód teraz w zimę pali trochę ok 6 litrów.jak zatankuje za 50zł to zrobię 180km i to głownie na krótkich odcinkach do 8km więc 8 litrów to trochę jest...benekk25 pisze:czyli jest duzy i mały obieg?
[ Dodano: 2011-02-24, 21:16 ]
termostat raczej ci się nie rozwalił bo nie jest z plastiku i tam nie ma co się rozwalić.ale może to był kawałek plastikowego króćca do którego jest przykręcony wąż przy chłodnicy lub przy silniku.nic innego nie przychodzi mi do głowy.benekk25 pisze:o to może być?możliwe ze termostat sie rozsypał i dlatego takie cyrki mam z tym obiegiem?
wskażnik przestawiłem normalnie jak rozkęciłem zegary jest taka opcja chyba ze nie miałes z tym stycznosci ale da sie bez problemu!a jeszcze jedna rzecz to taka ze zegary które posiadam to nie są chyba z tego auta choć taki przyjechał z niemiec bo ma na obrotomierzu 7tyś. czyli jak benzyniak a co do tych elemętów które zatykały dojscie do chłodnicy to dalej niewiem co to mogło być i ciężko bedzie sie dowiedzieć bo one poszły gdzieś w obieg prawdopodobnie w chłodnice!!!ale co to było???kto to wie???
-
- Forum Audi 80
- Posty: 19
- Rejestracja: 10 lut 2011, 18:24