Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 TDI 1Z] Obieg płynu a ogrzewanie!?

ODPOWIEDZ
benekk25
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 91
Rejestracja: 07 gru 2009, 20:41
Lokalizacja: Busko-Zdr.--Jaworzno

[B4 TDI 1Z] Obieg płynu a ogrzewanie!?

Post autor: benekk25 » 23 lut 2011, 18:09

Witam wszystkich!mam pytanie odnośnie obiegu płynu a ogrzewaniem!a mianowicie-odpalam rano niunie jade jakies 5km i zaczyna się pomału grzać w kabinie,temperatura na zegarze 50C i nie rosnie dopiero po przejechaniu jakiś 10km przy ciężkiej nodze zaczyna rosnąć szybko tak do ok.80-90C i więcej sie nie chce nagrzać nawet na postoju!w kabinie grzeje mocno lecz po otwarciu maski dolny przewód od chłodnicy jest zimny chłodnica tez jest zimna tylko przy górnym przewodzie jest ciepła!przewody od nagrzewnicy obydwa gorące płyn w zbirniczku tak jakby sie wogule nie ruszał!a przewody są miękkie i gdy go scisne to wogóle nie puchnie tak jakby pompa wody wogule sie nie kręciła!prosze o wypowiedz!

Awatar użytkownika
slaby
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 162
Rejestracja: 19 lip 2010, 18:39
Lokalizacja: Dzierżoniów

Post autor: slaby » 23 lut 2011, 18:22

do zbiornika wyrównawczego płyn idzie dopiero w dużym obiegu tak jak i do chłodnicy. może termostat nie otwiera. zimno jest... może nie daje rad tak nagrzać, chociaż to dziwne by było. A czujniki temp masz ori?? może źle pokazuje wskaźnik?? a termostat jest zapsutyi stąd te dysproporcje

Awatar użytkownika
hudy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4865
Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
Imię: Robert
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Alwernia
Kontakt:

Post autor: hudy » 24 lut 2011, 16:00

jak by ci się pompa wody7 nie kręciła to byś pewnie tych 5km nawet nie przejechał nie mówiąc już o jeździe na wyższych obrotach.tylko by się zadymiło z pod maski ;-) trochę dziwne że temperatura nie idzie w górę lub przynajmniej że termostat nie otwiera obiegu.ja tez mam prawie cały czas dolny wąż zimny jednak co jakiś czas termostat puszcza na duży obieg i po chwili się zamyka.druga sprawa to co to oznacza że się nagrzewa do ok 80-90 stopni?? jeśli masz ok 90 na zegarze to dobrze masz i może termostat akurat jeszcze nie puścił na duży obieg.a jeśli masz ok 80 to może czujnik lub wskaźnik źle wskazują...
aha jeszcze jedno.zauważyłem nie tylko u mnie ze termostat nie puszcza na duży obieg jeśli mam włączone ogrzewanie w środku na 3 lub 4 bieg a przy większych mrozach nawet na 2 biegu nie puszcza.po prostu nagrzewnica w tym momencie działa jak chłodnica płynu a wiatrak wpuszczając zimne powietrze ja ochładza...

benekk25
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 91
Rejestracja: 07 gru 2009, 20:41
Lokalizacja: Busko-Zdr.--Jaworzno

Post autor: benekk25 » 24 lut 2011, 19:16

ze wskaznikiem to sam niewiem jak jest bo od kąd posiadam audiczke a to juz prawie 3 latka to max temperature na wskazniku pokazywał 70C i tak było zawsze ale wkoncu rozkręciłem zegary i przestawiłem tak aby pokazywał 90C wydawało mi sie ze moze zle ustawiony był bo spalanie w trasie (lato) nie przekraczało 6,5l.przy predkosci 120-140!teraz pali troche wiecej bo gdzies 8l (zima) lecz do pracy mam zaledwie 3km i wogóle to zadko sie zdaza zebym przejechał ciągiem wiecej niz 20 km!niewiem czy dobrze rozumiem cie--HUDY--czyli jest duzy i mały obieg?

gibaj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4080
Rejestracja: 18 lis 2009, 10:27
Imię: Krzysztof
Model: Audi A6
Nadwozie: Sedan
Lokalizacja: LBL
Kontakt:

Post autor: gibaj » 24 lut 2011, 20:39

tak jest duży i mały ;-) temostat otwarty=duży obieg\termostat zamknięty=mały obieg :mrgreen:

benekk25
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 91
Rejestracja: 07 gru 2009, 20:41
Lokalizacja: Busko-Zdr.--Jaworzno

Post autor: benekk25 » 24 lut 2011, 21:01

yhy w ten sposób ok dzięki wielkie!ps.jeszcze jedno mianowicie miałem kiedys taki przypadek ze bardzo się grzał i niewiedziałem dlaczego!zzatrzymałem się na poboczu otworzyłem maskę naciskając górny przewód poczułem ze w przewodzie na wlocie do chłodnicy są jakieś elemęy tak jakby półokrągłe jakby się coś rozwaliło z początku myslałem ze termstat lecz niemiałem ze sobą zadnych narzędzi nawet śrubowkręta odczekałem i pojechałem dalej!po jakiejś godzinnej jezdzie znowu otwieram maske naciskam na przewód a tam nic juz niema lecz gdy mocno kilka razy ponaciskam to słychac takie stuki gdzies w obiegu chyba w chłodnicy jakby coś plastikkowego sie obijało o jkaies scianki!co to może być?możliwe ze termostat sie rozsypał i dlatego takie cyrki mam z tym obiegiem?

Awatar użytkownika
hudy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4865
Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
Imię: Robert
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Alwernia
Kontakt:

Post autor: hudy » 24 lut 2011, 21:13

benekk25 pisze:czyli jest duzy i mały obieg?
tak.mały obieg jest na silniku i na nagrzewnicy a duży,po otwarciu termostatu,przepuszcza płyn przez chłodnicę i przez zbiorniczek wyrównawczy.jeśli miałeś cały czas 70 stopni to pewnie termostat się zbyt wcześnie otwierał i nie dogrzewał silnika na małym obiegu.zastanawia mnie jedna rzecz.jak przestawiłeś wskaźnik by pokazywał 90?? czyli jeśli dobrze rozumiem pokazywał ci 70 stopni,rozkręciłeś zegary i przestawiłeś by pokazywał 90 stopni?? to teraz jak pokazuje ci 80 to w rzeczywistości jest ok 50 stopni bo go przestawiłeś... ja bym na twoim miejscu pomyślał o termostacie no i z powrotem przestawił ten wskaźnik bo jak wymienisz termostat i będzie ci się otwierał przy ok 90 to na wskaźniku będziesz miał 110 stopni... jak dojeżdżasz 3km to na pewno będziesz miał większe spalanie zwłaszcza w zimę.silnik niedogrzany więcej pali.ale coś mi się wydaje że masz niedogrzany silnik i przez to trochę więcej pali.mój samochód teraz w zimę pali trochę ok 6 litrów.jak zatankuje za 50zł to zrobię 180km i to głownie na krótkich odcinkach do 8km więc 8 litrów to trochę jest...

[ Dodano: 2011-02-24, 21:16 ]
benekk25 pisze:o to może być?możliwe ze termostat sie rozsypał i dlatego takie cyrki mam z tym obiegiem?
termostat raczej ci się nie rozwalił bo nie jest z plastiku i tam nie ma co się rozwalić.ale może to był kawałek plastikowego króćca do którego jest przykręcony wąż przy chłodnicy lub przy silniku.nic innego nie przychodzi mi do głowy.

benekk25
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 91
Rejestracja: 07 gru 2009, 20:41
Lokalizacja: Busko-Zdr.--Jaworzno

Post autor: benekk25 » 24 lut 2011, 21:23

wskażnik przestawiłem normalnie jak rozkęciłem zegary jest taka opcja chyba ze nie miałes z tym stycznosci ale da sie bez problemu!a jeszcze jedna rzecz to taka ze zegary które posiadam to nie są chyba z tego auta choć taki przyjechał z niemiec bo ma na obrotomierzu 7tyś. czyli jak benzyniak a co do tych elemętów które zatykały dojscie do chłodnicy to dalej niewiem co to mogło być i ciężko bedzie sie dowiedzieć bo one poszły gdzieś w obieg prawdopodobnie w chłodnice!!!ale co to było???kto to wie???

gibaj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4080
Rejestracja: 18 lis 2009, 10:27
Imię: Krzysztof
Model: Audi A6
Nadwozie: Sedan
Lokalizacja: LBL
Kontakt:

Post autor: gibaj » 24 lut 2011, 21:26

może kawałki pompy wodnej? :roll: jak była założona jakaś z plastikowymi łopatkami bo są takie to może i to?lepiej powiedz jaki masz ten klucz ?do przytrzymania zaworów :mrgreen:

Awatar użytkownika
hudy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4865
Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
Imię: Robert
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Alwernia
Kontakt:

Post autor: hudy » 24 lut 2011, 21:55

jak coś wpadło do chłodnicy to pewnie tam pozostało.obiegu na pewno nic nie zatkało.zegary pewnie ktoś wymieniał ale wskaźnik na pewno wskazuje tak samo nie ważne jakie zegary...

benekk25
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 91
Rejestracja: 07 gru 2009, 20:41
Lokalizacja: Busko-Zdr.--Jaworzno

Post autor: benekk25 » 25 lut 2011, 14:55

tak dokładnie rozumiem ale niewiadomo czy ktoś już kiedyś nie przestawiał bo np. za dużo pokazywał!!??

tsmoluch
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 87
Rejestracja: 11 lut 2011, 16:34
Lokalizacja: SWD

Post autor: tsmoluch » 27 lut 2011, 15:01

kolego podstawa to miernik temp. (styrometr) ustaw nim zegar i wtedy zobaczysz czy termostat jest ok przy jakiej temp ci sie otwiera bo jak zegar juz był regulowany to sie nie dowiesz jaka masz temperature a jesli auto sie nie grzeje to niema sie co martwic :)P.s. ja mam niestaty na odwrót pozdro

pawel32kr
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3
Rejestracja: 18 lis 2012, 19:21

Post autor: pawel32kr » 22 lis 2012, 17:22

Witam szanownych kolegów. Mam problem z temperatura pokazuje 100c przy predkosci 140/150 chłodnica jest gorąca w górnej części a spód zimny. Gdy włączę ogrzewanie to temperatura spada i chłodnica cała robi się gorąca. Nie wiem co jest przyczyna tej temperatury proszę o pomoc. Pozdrawiam

dami118
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 33
Rejestracja: 12 mar 2010, 21:08
Lokalizacja: Dąbrowa Tarnowska

Post autor: dami118 » 23 lis 2012, 19:07

Ja stawiam że chłodnica jet zakamieniała.

tobiasboon
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 19
Rejestracja: 10 lut 2011, 18:24

Post autor: tobiasboon » 13 gru 2012, 12:34

Tez sprawdzilbym chlodnice. Pozdrawiam

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl