Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[All TD] Pęknięte komory wirowe, czy wymienić?

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
trepek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5446
Rejestracja: 23 wrz 2008, 21:16
Imię: Grzegorz
Model: Inny
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.6 ABC+lpg
Lokalizacja: Olkusz

[All TD] Pęknięte komory wirowe, czy wymienić?

Post autor: trepek » 23 lut 2011, 19:24

Jak to jest z pękniętymi komoram wirowymi? Je się wymienia czy można z takimi jeździć?

Oto zdjęcia:

Obrazek
Obrazek
Obrazek

Oddałem głowicę do regeneracji i z tego co zrozumiałem przez rozmowę telefoniczną to nie wymienili mi komór wirowych.

jetta1911
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 179
Rejestracja: 27 wrz 2009, 11:13
Lokalizacja: Duczki

Post autor: jetta1911 » 23 lut 2011, 19:46

może nie poszło to jeszcze w pół ale jeśli masz zamiar tym jeszcze trochę pojeździć to naprawa komory by się przydała :-)

olapiotr
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 358
Rejestracja: 04 sie 2009, 01:02
Lokalizacja: Łódź

Post autor: olapiotr » 23 lut 2011, 21:57

Ja maiałem jedną wykruszoną, zauważyłem 1.5 roku temu przy wymianie uszczelki. Jeździłem prawie rok do zakupu drugiej głowicy. Żadnego problemu z zapalaniem nawet w największe mrozy nie było. <ok>

Awatar użytkownika
trepek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5446
Rejestracja: 23 wrz 2008, 21:16
Imię: Grzegorz
Model: Inny
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.6 ABC+lpg
Lokalizacja: Olkusz

Post autor: trepek » 23 lut 2011, 22:17

olapiotr pisze:Ja maiałem jedną wykruszoną, zauważyłem 1.5 roku temu przy wymianie uszczelki. Jeździłem prawie rok do zakupu drugiej głowicy. Żadnego problemu z zapalaniem nawet w największe mrozy nie było. <ok>
Co rozumiesz pod pojęciem wykruszona?

CY to jaki to silnik, 1.9D?

Awatar użytkownika
pawelrybak15
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4321
Rejestracja: 27 sty 2007, 21:15
Lokalizacja: Miasto
Kontakt:

Post autor: pawelrybak15 » 23 lut 2011, 22:41

Kolego, CY to kolejna odmiana 1,6 Turbo D, z tym że CY występował w Audi 80/90 B2, oraz w VW Passat B2 :-) Jest to coś jeszcze starszego od RA :-)

Awatar użytkownika
trepek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5446
Rejestracja: 23 wrz 2008, 21:16
Imię: Grzegorz
Model: Inny
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.6 ABC+lpg
Lokalizacja: Olkusz

Post autor: trepek » 23 lut 2011, 22:43

pawelrybak15 pisze:Jest to coś jeszcze starszego od RA
Prehistoria ;-)

UKI_XX
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1668
Rejestracja: 22 lip 2008, 07:50
Lokalizacja: Parczew

Post autor: UKI_XX » 23 lut 2011, 23:08

na upartego możesz nawiercić cienkim wiertłem (śr. rzędu 1mm) koniec tego pęknięcia i wtedy pęknięcie przestanie się powiększać ale to nie będzie takie proste

Awatar użytkownika
pawelrybak15
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4321
Rejestracja: 27 sty 2007, 21:15
Lokalizacja: Miasto
Kontakt:

Post autor: pawelrybak15 » 23 lut 2011, 23:47

Ja bym to wymienił, bo jak wypadną to narobią niezłego bałaganu :evil:

olapiotr
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 358
Rejestracja: 04 sie 2009, 01:02
Lokalizacja: Łódź

Post autor: olapiotr » 24 lut 2011, 10:19

trepek, CY to 1.6 td z vw. A wykruszona tzn. ćwiartki komory nie było.

Awatar użytkownika
trepek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5446
Rejestracja: 23 wrz 2008, 21:16
Imię: Grzegorz
Model: Inny
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.6 ABC+lpg
Lokalizacja: Olkusz

Post autor: trepek » 24 lut 2011, 14:08

Jak dostanę głowicę to pojadę z nią do pewnego starszego pana, który, w latach swojej młodości, zajmował się tylko (już) starymi dieslami. Zobaczę co on mi powie.

Awatar użytkownika
Fighter001
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 580
Rejestracja: 22 lip 2008, 19:23
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Fighter001 » 24 lut 2011, 18:37

Kolego temat przerabialem nie dawno wiec powiem tak. Bedziesz mial silnik w seri nie wymieniaj i ustaw kat wtrysku dobrze bo to przez to popekaly. Jak bedziesz krecil wymien bo ci wydmucha uszczelke pod glowica. Przyklad: mialem seryjna uszczelke doladowanie 1,5 bara i zly kat wtrysku efekt rozerwane forkomory i wywalona uszczelka do tego stopnia ze cisnienie porozrywalo gniazda zaworow. Drugi przyklad: nowa glowica metalowa uszczelka cisnienie 1.3bara zly kat wtrysku i rozerwanne 2 forkomory no i wydmuchanie uszczelki. Jak chcesz miec spokoj to wymien koszt nie duzy w porownaniu do remontu glowicy. Namiary na komory juz ci kiedys chyba dawalem.

Awatar użytkownika
trepek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5446
Rejestracja: 23 wrz 2008, 21:16
Imię: Grzegorz
Model: Inny
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.6 ABC+lpg
Lokalizacja: Olkusz

Post autor: trepek » 24 lut 2011, 19:57

Dawałeś.
Po splanowaniu głowicy pęknięcia prawie całkowicie znikły. Nad kątem wtrysku muszę popracować ;-) Czujnik zegarowy by się przydał.

Awatar użytkownika
Fighter001
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 580
Rejestracja: 22 lip 2008, 19:23
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Fighter001 » 24 lut 2011, 20:06

Jesli pekniecia nie wychodza poza komore spalania to sa dopuszczalne. U mnie wyszly i bylo K. O uszczelki. Jak dorobic koncowke do zegara tez wrzucilem na forum. A jutro jade ustawic kat wtrysku bo zegara jeszcze nie mam a nie bede zwlekal bo remonty glowicy to droga impreza :mrgreen:

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TD”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl