Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[80 b4 1z] słabe cisnienie płynu chłodzącego

karczu
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 46
Rejestracja: 19 gru 2010, 15:51

[80 b4 1z] słabe cisnienie płynu chłodzącego

Post autor: karczu » 27 lut 2011, 16:03

Witam tak jak w temacie mam słabe cisnienie płynu chłodzącego miałem tez lipny termostat ale wymieniłem i temperatura jest ok 90stopni i trzyma, ale mam problem poniewaz nie mam ogrzewania weze od nagrzewnicy na wyjsciu i na wejsciu gorace weze od chłodnicy górny szybko łapie ciepło dolny jak pusci termostat tez ciepły, weze te są gorace wszytko ok tylko ze nie mają zadnego cisnienia uginam je normalnie całe co wydaje mi sie nie normalne, i wydaje mi sie ze dlatego nie mam odpowiedniego ogrzewania bo przez tak słabe cisnienie nagrzewnica nie grzeje po prostu, jak mam 90 stopni to ogrzewanie ledwo ciepłe a powinno byc gorace myslicie ze powodem słbego cisnienia moze byc wyrobiona pompa wody? i po prostu łopatki na wirniku nie dają dobrze przez co nie mam cisnienia?

lukaszlkk
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 14
Rejestracja: 16 kwie 2010, 07:48
Lokalizacja: wloclawek

Post autor: lukaszlkk » 27 lut 2011, 16:37

jezeli sie nie przegrzewa to raczej nie, gdyby pompa byla slaba to by sie grzal jednym slowem by gotowal plyn i napewno by nie trzymal 90 stopni ,sciagnij na zapalonym silniku ten cienki przewod co idzie do zbiorniczka wyrownawczego jak plynie nim plyn to pompa powinnw byc ok moze nagrzewnica zapchana, tez nie mam cisnienia w ukladzie chlodzenia a grzeje

tsmoluch
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 87
Rejestracja: 11 lut 2011, 16:34
Lokalizacja: SWD

Post autor: tsmoluch » 27 lut 2011, 17:23

ja mysle ze masz zle odpowietrzony układ bo jak jezdziłes na płynie to nagrzewnica powinna byc ok nie wiem czy masz w twoim tdi odpowietrznik nagrzewnicy to taki mały korek na przewodzie u gory co ida do nagrzewnicy...

karczu
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 46
Rejestracja: 19 gru 2010, 15:51

Post autor: karczu » 28 lut 2011, 00:10

dzisiaj włąsnie wróciłem z trasy i przed dałem 4 opakowania kwasku cytrynowego zrobiłem 100km, i weze są twarde nie wiem czy tylko moze nie za twarde da sie je ugiąć ale nie tak zeby stykneły sie krawedziamy wewnetrzymi jak u was wygladają weże jak sa twarde?. aha mam ten odpowietrznik przy wejsciu do nagrzewnicy tylko nie weim jak go uzyc srubokretem nie szło na jaki to jest klucz?

Awatar użytkownika
hudy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4865
Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
Imię: Robert
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Alwernia
Kontakt:

Post autor: hudy » 28 lut 2011, 16:00

u mnie węże uginają się trochę ale nie da się ich ściankami połączyć.co do tego odpowietrznika to ja na twoim miejscu num tego nie ruszał bo bądź pewny że jak go popuścisz a pewnie przez lata nie był ruszany to będzie później cieknął z niego płyn tak jak u mnie: https://audi80.pl/b4-19-tdi-1z-wycie ... t52150.htm jak uważasz że masz za niskie ciśnienie to sprawdź korek od zbiorniczka wyrównawczego może za słabo go dokręciłeś albo już jest spieprzony i upuszcza ciśnienie za bardzo.ale najpierw dokręć mocno korek a później odpowietrz układ... z tego o wiem to w układzie jest podobne ciśnienie jak w kole rowerowym więc nie powinieneś móc węży ścisnąć na max...

Awatar użytkownika
andi77
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2114
Rejestracja: 03 lip 2010, 16:35
Lokalizacja: Lubelskie (LWL)

Post autor: andi77 » 28 lut 2011, 17:01

karczu, Przy braku ciśnienia w układzie chłodzenia silnik nagrzewał by się szybciej niż normalnie i łapał wyższą temperaturę. Przy słabo działającym ogrzewaniu pomimo gorącego silnika... proponuję zainteresować się obrębem nagrzewnicy. Problem może tkwić w urwanych ogranicznikach linek sterujących, bądź ,,rozpięciu" tuneli grzewczych.

karczu
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 46
Rejestracja: 19 gru 2010, 15:51

Post autor: karczu » 28 lut 2011, 17:05

chłoppaki sprawa sie wyyjasniła mam nadzieje ze na zawsze dowalilem kwasku i ogrzewanie juz mam:), kupiłem nowy korek zbiorniczka w koszalinie w firmie flota w koszalinie za 5zł 50gr, i weze odrazu są normalne, a z kwaskiem pojezdze jeszcze troche teraz jak jade to słysze takie plem plem jak nagrzewnica puszcza.

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 28 lut 2011, 23:32

karczu pisze:a z kwaskiem pojezdze jeszcze troche teraz jak jade to słysze takie plem plem jak nagrzewnica puszcza.
Jak ci pocieknie do środka ,to znaczy że kwasek zadziałał i całkiem puściła :mrgreen:

karczu
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 46
Rejestracja: 19 gru 2010, 15:51

Post autor: karczu » 01 mar 2011, 11:33

jak pocieknie to wymienie a moze sie uda i bede happy:):p

Awatar użytkownika
hudy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4865
Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
Imię: Robert
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Alwernia
Kontakt:

Post autor: hudy » 01 mar 2011, 13:27

teraz to lepiej przepłucz układ bo kwasek lub ocet rozpuszcza kamień ale jak przestaną działać to po pewnym czasie kamień znów się zbija.teraz jest rozpuszczony ale jak ci zatka układ to niczym tego nie odetkasz...

karczu
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 46
Rejestracja: 19 gru 2010, 15:51

Post autor: karczu » 04 mar 2011, 19:52

witam włąsnie wróciłem z garazu wymieniłem płyn z kwaskiem na nowy płyn efekt jestem w pozytywnym szoku mam ogrzewanko na zegarze prawie 89stopni a cipeło :) wystarczyło tylko troche kwaku polecam

tsmoluch
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 87
Rejestracja: 11 lut 2011, 16:34
Lokalizacja: SWD

Post autor: tsmoluch » 10 mar 2011, 20:36

predko sie nie ciesz tak co ci sie chłodnica nie zatka pojezdzisz zobaczysz pozdro

karczu
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 46
Rejestracja: 19 gru 2010, 15:51

Post autor: karczu » 11 mar 2011, 11:10

nie rozumiem o co ci chodzi moze mógłbys rozwinąć tą swoją złotą myśl?:)

Awatar użytkownika
hudy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4865
Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
Imię: Robert
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Alwernia
Kontakt:

Post autor: hudy » 11 mar 2011, 17:27

chodzi mu o to o czym wcześniej ja wspomniałem.to ze wlałeś kwasku nic jeszcze nie znaczy.rozpuściłeś osad ale czy wypłukałeś układ?? pewnie nie.i teraz może nastąpić taka sytuacja że ten cały syf znów się gdzieś zbije w jednym miejscu i zrobi ci taki zator że albo ci układ rozwali albo zagotujesz silnik albo będziesz musiał szukać gdzie on jest i wtedy go usunąć jak się będzie oczywiście dało...

karczu
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 46
Rejestracja: 19 gru 2010, 15:51

Post autor: karczu » 11 mar 2011, 23:51

no oczywiscie pisałem ze wypusciłem stry płyn z kwaskiem przepukałem wodą spusciłem i zalałem nowym płynem wiec w czym problem?

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl