[80 b4 1z] słabe cisnienie płynu chłodzącego
[80 b4 1z] słabe cisnienie płynu chłodzącego
Witam tak jak w temacie mam słabe cisnienie płynu chłodzącego miałem tez lipny termostat ale wymieniłem i temperatura jest ok 90stopni i trzyma, ale mam problem poniewaz nie mam ogrzewania weze od nagrzewnicy na wyjsciu i na wejsciu gorace weze od chłodnicy górny szybko łapie ciepło dolny jak pusci termostat tez ciepły, weze te są gorace wszytko ok tylko ze nie mają zadnego cisnienia uginam je normalnie całe co wydaje mi sie nie normalne, i wydaje mi sie ze dlatego nie mam odpowiedniego ogrzewania bo przez tak słabe cisnienie nagrzewnica nie grzeje po prostu, jak mam 90 stopni to ogrzewanie ledwo ciepłe a powinno byc gorace myslicie ze powodem słbego cisnienia moze byc wyrobiona pompa wody? i po prostu łopatki na wirniku nie dają dobrze przez co nie mam cisnienia?
jezeli sie nie przegrzewa to raczej nie, gdyby pompa byla slaba to by sie grzal jednym slowem by gotowal plyn i napewno by nie trzymal 90 stopni ,sciagnij na zapalonym silniku ten cienki przewod co idzie do zbiorniczka wyrownawczego jak plynie nim plyn to pompa powinnw byc ok moze nagrzewnica zapchana, tez nie mam cisnienia w ukladzie chlodzenia a grzeje
dzisiaj włąsnie wróciłem z trasy i przed dałem 4 opakowania kwasku cytrynowego zrobiłem 100km, i weze są twarde nie wiem czy tylko moze nie za twarde da sie je ugiąć ale nie tak zeby stykneły sie krawedziamy wewnetrzymi jak u was wygladają weże jak sa twarde?. aha mam ten odpowietrznik przy wejsciu do nagrzewnicy tylko nie weim jak go uzyc srubokretem nie szło na jaki to jest klucz?
- hudy
- Forum Audi 80
- Posty: 4865
- Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
- Imię: Robert
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 ABT
- Lokalizacja: Alwernia
- Kontakt:
u mnie węże uginają się trochę ale nie da się ich ściankami połączyć.co do tego odpowietrznika to ja na twoim miejscu num tego nie ruszał bo bądź pewny że jak go popuścisz a pewnie przez lata nie był ruszany to będzie później cieknął z niego płyn tak jak u mnie: https://audi80.pl/b4-19-tdi-1z-wycie ... t52150.htm jak uważasz że masz za niskie ciśnienie to sprawdź korek od zbiorniczka wyrównawczego może za słabo go dokręciłeś albo już jest spieprzony i upuszcza ciśnienie za bardzo.ale najpierw dokręć mocno korek a później odpowietrz układ... z tego o wiem to w układzie jest podobne ciśnienie jak w kole rowerowym więc nie powinieneś móc węży ścisnąć na max...
karczu, Przy braku ciśnienia w układzie chłodzenia silnik nagrzewał by się szybciej niż normalnie i łapał wyższą temperaturę. Przy słabo działającym ogrzewaniu pomimo gorącego silnika... proponuję zainteresować się obrębem nagrzewnicy. Problem może tkwić w urwanych ogranicznikach linek sterujących, bądź ,,rozpięciu" tuneli grzewczych.
chłoppaki sprawa sie wyyjasniła mam nadzieje ze na zawsze dowalilem kwasku i ogrzewanie juz mam:), kupiłem nowy korek zbiorniczka w koszalinie w firmie flota w koszalinie za 5zł 50gr, i weze odrazu są normalne, a z kwaskiem pojezdze jeszcze troche teraz jak jade to słysze takie plem plem jak nagrzewnica puszcza.
- hudy
- Forum Audi 80
- Posty: 4865
- Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
- Imię: Robert
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 ABT
- Lokalizacja: Alwernia
- Kontakt:
chodzi mu o to o czym wcześniej ja wspomniałem.to ze wlałeś kwasku nic jeszcze nie znaczy.rozpuściłeś osad ale czy wypłukałeś układ?? pewnie nie.i teraz może nastąpić taka sytuacja że ten cały syf znów się gdzieś zbije w jednym miejscu i zrobi ci taki zator że albo ci układ rozwali albo zagotujesz silnik albo będziesz musiał szukać gdzie on jest i wtedy go usunąć jak się będzie oczywiście dało...