[80 B4 2.3 NG] Katalizator
- Patrique
- Forum Audi 80
- Posty: 1399
- Rejestracja: 27 paź 2009, 13:08
- Imię: Patryk
- Model: Audi A4
- Nadwozie: Avant
- Silnik:
- Lokalizacja: Sosnowiec
Ja natomiast myślę, że wycinka katalizatora nie jest dobrym pomysłem. Różnica w zapachu jest naprawdę mocno odczuwalna. Jednak mnie trapi ostatnio teza podwyższonego spalania, właśnie przez wadliwe działanie sondy lambda. Otóż optymalna temperatura dla niej to 600`C i właśnie na podstawie odczytu temperatury mieszanka jest mniej lub bardziej wzbogacana. I tutaj nasuwa się pytanie czy nie można jakoś oszukiwać kompa, żeby mieszanka powiedzmy zawsze była na tym samym poziomie? Chodzi mi o uzyskanie jak najmniejszego spalania. Bo z krokowcem możemy tak zrobić. Wszystko jest zależne od wartości rezystancji podanej na wtyczkę czujnika temperatury. Podając taką rezystancję jaka jest na czujniku przy 90`C powodujemy spadek obrotów na 900obr/min. Czyli wyłączenie ssania. Czy nie można by zrobić tego samego z lambdą?
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
Jeśli sonda jest tuż przy kolektorze to brak katalizatora nie powinien wpływać negatywnie na jej pracę. Ponoć w np. w ABK da się wkręcić sondę zamiast rurki do kontroli spalin.
Z ciekawostek ostatnio widziałem takie urządzenie które ma zniwelować negatywny wpływ braku katalizatora. Szczególnie gorszą elastyczność i moc silnika przy niskich obrotach.
W tym urządzenie można z zewnątrz przekręcać tą "podkładkę" aby zmienić ilość odbijanych spalin i dostroić aby uzyskać najlepszy efekt.
Z ciekawostek ostatnio widziałem takie urządzenie które ma zniwelować negatywny wpływ braku katalizatora. Szczególnie gorszą elastyczność i moc silnika przy niskich obrotach.
W tym urządzenie można z zewnątrz przekręcać tą "podkładkę" aby zmienić ilość odbijanych spalin i dostroić aby uzyskać najlepszy efekt.
Mi się wręcz rozsypał końcowy . Czy wie ktoś gdzie można tanio kupić końcowy ?? Może być przelot , poprostu zbliża mi sie przegląd i muszę ogarnąć . A jeśli zrobię samą rurę zamiast końcowego i poprowadze od środkowego to przyczepią się na przeglądzie ? Czy to podlega pod tą ustawę , w której jest że przed 95 rokiem wyprodukowany to nie dotyczy ?
nie radze wywalać kata bedzie Ci sonda wariować i bedzie wiecej palic,jak masz sonde w kacie to nie rób tego,sonda musi miec temp 600 stopni zeby prawidłowo pracowac,ja wywaliłem cały srodek z kata i to byl bład musiałem nowego kata wstawic oczywiscie zamiennik bo orginal bardzo duzo kosztuje,mam b3 2.0 na mechanicznym wtrysku,mocno smierdziało spalinami i duzo wiecej mi palila.Albo dobry używany lub nowy zamiennik.
W zamienniku musiałem robic otwór na sonde i wspawac ja teraz smiga bez zarzutu.
W zamienniku musiałem robic otwór na sonde i wspawac ja teraz smiga bez zarzutu.