Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[80 B4 2.3 NG] Katalizator

Wszystko co tyczy się silników rzędowych pięciocylindrowych.
grzesiu88
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 116
Rejestracja: 22 mar 2009, 20:39
Lokalizacja: Białystok

Post autor: grzesiu88 » 19 wrz 2010, 18:52

A jak sprawa się ma do B3 1.8S PM na LPG? Czy sonda będzie prawidłowo działać? Jak za spalaniem po tym zabiegu?

Awatar użytkownika
Patrique
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1399
Rejestracja: 27 paź 2009, 13:08
Imię: Patryk
Model: Audi A4
Nadwozie: Avant
Silnik:
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: Patrique » 26 gru 2010, 20:15

Ja natomiast myślę, że wycinka katalizatora nie jest dobrym pomysłem. Różnica w zapachu jest naprawdę mocno odczuwalna. Jednak mnie trapi ostatnio teza podwyższonego spalania, właśnie przez wadliwe działanie sondy lambda. Otóż optymalna temperatura dla niej to 600`C i właśnie na podstawie odczytu temperatury mieszanka jest mniej lub bardziej wzbogacana. I tutaj nasuwa się pytanie czy nie można jakoś oszukiwać kompa, żeby mieszanka powiedzmy zawsze była na tym samym poziomie? Chodzi mi o uzyskanie jak najmniejszego spalania. Bo z krokowcem możemy tak zrobić. Wszystko jest zależne od wartości rezystancji podanej na wtyczkę czujnika temperatury. Podając taką rezystancję jaka jest na czujniku przy 90`C powodujemy spadek obrotów na 900obr/min. Czyli wyłączenie ssania. Czy nie można by zrobić tego samego z lambdą?

Awatar użytkownika
Multifonika
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Motostacja
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Multifonika » 26 gru 2010, 22:31

Jeśli sonda jest tuż przy kolektorze to brak katalizatora nie powinien wpływać negatywnie na jej pracę. Ponoć w np. w ABK da się wkręcić sondę zamiast rurki do kontroli spalin.

Z ciekawostek ostatnio widziałem takie urządzenie które ma zniwelować negatywny wpływ braku katalizatora. Szczególnie gorszą elastyczność i moc silnika przy niskich obrotach.
W tym urządzenie można z zewnątrz przekręcać tą "podkładkę" aby zmienić ilość odbijanych spalin i dostroić aby uzyskać najlepszy efekt.

macions
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6
Rejestracja: 27 lut 2011, 02:16

Post autor: macions » 28 lut 2011, 10:29

Mi się wręcz rozsypał końcowy . Czy wie ktoś gdzie można tanio kupić końcowy ?? Może być przelot , poprostu zbliża mi sie przegląd i muszę ogarnąć . A jeśli zrobię samą rurę zamiast końcowego i poprowadze od środkowego to przyczepią się na przeglądzie ? Czy to podlega pod tą ustawę , w której jest że przed 95 rokiem wyprodukowany to nie dotyczy ?

jarek_84
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3
Rejestracja: 13 mar 2010, 13:13
Lokalizacja: Hrubieszów

Post autor: jarek_84 » 09 mar 2011, 10:51

nie radze wywalać kata bedzie Ci sonda wariować i bedzie wiecej palic,jak masz sonde w kacie to nie rób tego,sonda musi miec temp 600 stopni zeby prawidłowo pracowac,ja wywaliłem cały srodek z kata i to byl bład musiałem nowego kata wstawic oczywiscie zamiennik bo orginal bardzo duzo kosztuje,mam b3 2.0 na mechanicznym wtrysku,mocno smierdziało spalinami i duzo wiecej mi palila.Albo dobry używany lub nowy zamiennik.
W zamienniku musiałem robic otwór na sonde i wspawac ja teraz smiga bez zarzutu.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki pięciocylindrowe.”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga