Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[80 B4 ABT+LPG] Dziwny przełącznik gazu?

Wszystko co związane z LPG
Awatar użytkownika
patrykk007
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 166
Rejestracja: 28 sty 2011, 17:21
Lokalizacja: Złotoryja

[80 B4 ABT+LPG] Dziwny przełącznik gazu?

Post autor: patrykk007 » 28 lut 2011, 23:18

Witajcie. Mam taki oto przełącznik od gazu http://allegro.pl/628-kme-brc-centralka ... 69492.html Mam dwa problemy, które nie wiem czy da się zwalczyć więc może Wy coś wiecie na ten temat. Czy to normalne, że gdy przełącznik jest ustawiony na benzyna/gaz to po przekroczeniu ustawionego progu obrotów szarpie autem? Bo u mnie to normalnie jakby zgasł i na nowo zapalił. Ja przełączam na gaz manualnie bo to mi przeszkadza, ale w poprzednim aucie miałem tak, że gdy załapał temperaturę to sam się przełączał, ale na małych obrotach czyli na postoju albo podczas wciskania sprzęgła. A druga sprawa czy da się to jakoś ustawić właśnie żeby nie przełączał się od razu po przekroczeniu np. 2000 obrotów tylko po osiągnięciu temp. np. 40 stopni?
Ostatnio zmieniony 01 mar 2011, 23:09 przez patrykk007, łącznie zmieniany 1 raz.

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 28 lut 2011, 23:36

Nie bardzo rozumiem twojego pierwszego pytania...
Chodzi o to że jak jest w pozycji odpalania na benzynie z przełączaniem na gaz to gdy przejdzie na gaz szarpie? Przy jakiej temperaturze następuje to przełączanie?
patrykk007 pisze:A druga sprawa czy da się to jakoś ustawić właśnie żeby nie przełączał się od razu po przekroczeniu np. 2000 obrotów tylko po osiągnięciu temp. np. 40 stopni?
Nie da się zbyt prymitywny ten przełącznik. Co najwyżej może być możliwość zmiany obrotów przy których się przełącza

EDIT: sprawdziłem w instrukcji - jest możliwość ustawienia obrotów przełączania.

Tutaj działający link bo tamten mnie się nie otwierał: http://allegro.pl/show_item.php?item=1464169492

Awatar użytkownika
piter10
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 35
Rejestracja: 24 paź 2010, 13:10
Lokalizacja: Włocławek

Post autor: piter10 » 28 lut 2011, 23:42

Witam
u mnie tez szarpie lecz czasem przejdzie plynnie a co do ustawienia przelaczania sie na gaz gdy osiagnie wymagana temp. to spotkalem sie w samochodach w wtryskiem sekfencyjnym napewno leka przerubka albo i wymiana komputera od gazu lecz mozna ustawic aby przelaczal sie przy 3000obr.

Awatar użytkownika
patrykk007
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 166
Rejestracja: 28 sty 2011, 17:21
Lokalizacja: Złotoryja

Post autor: patrykk007 » 01 mar 2011, 07:25

Jakby u mnie przełączało przy 3000 to na bank by coś urwało. Jak ja ustawiłem już 1500 i tak lekko szarpie

Awatar użytkownika
DżiPi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 377
Rejestracja: 07 sty 2011, 15:06
Lokalizacja: Z Pączy....

Post autor: DżiPi » 01 mar 2011, 13:19

patrykk007 pisze:Jakby u mnie przełączało przy 3000 to na bank by coś urwało. Jak ja ustawiłem już 1500 i tak lekko szarpie
Zapewne szarpie jak silnik jest zimny.
A gdy ciepły jak się zachowuje?

Awatar użytkownika
patrykk007
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 166
Rejestracja: 28 sty 2011, 17:21
Lokalizacja: Złotoryja

Post autor: patrykk007 » 01 mar 2011, 15:30

Nie ma znaczenia czy zimny czy ciepły. Raz przełączyło chyba przy 2600-2700 to normalnie nie wiedziałem co się dzieje...

Awatar użytkownika
DżiPi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 377
Rejestracja: 07 sty 2011, 15:06
Lokalizacja: Z Pączy....

Post autor: DżiPi » 01 mar 2011, 16:38

Bodajże z boku tego przełącznika jest mały potencjometr-widoczny w <ok> dziurce
Pokręć nim i sprawdzaj przy jakich obrotach przełączy się na gaz.

Awatar użytkownika
majekk
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 203
Rejestracja: 06 cze 2010, 19:50
Lokalizacja: Zduńska Wola

Post autor: majekk » 01 mar 2011, 17:09

Mam taki sam przełącznik. U mnie tylko jak silnik będzie zimny to lekko szarpnie. Jak chwile pochodzi na benzynie i osiągnie odpowiednią temp. to szarpnięcia nie ma.


Jedź do gazownika niech Ci sprawdzi instalacje. Przy tym silniku i takiej instalacji nie może być żadnych problemów. Te silniki się z gazem bardzo lubią. Więc pewnie masz coś pokopane ;-)

Awatar użytkownika
patrykk007
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 166
Rejestracja: 28 sty 2011, 17:21
Lokalizacja: Złotoryja

Post autor: patrykk007 » 01 mar 2011, 20:17

Wiem, że mogę tam regulować obroty, ale ja chce żeby się przełączał dopiero w temp. np 40 stopni.

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 01 mar 2011, 22:12

To musiałbyś zmienić elektronikę od gazu na np. KME bingo m albo Stag 50.

EDIT

Teraz mnie oświeciło że można zastosować do twojego przełącznika coś takiego: http://archi.inosak.org/imgdb/item1397681695_1.html

Podłączyć w obwód sygnału obrotów (choć może się on przebić) albo przez przekaźnik w doprowadzenie plusa do przełącznika.
Istniej ryzyko że ktoś podłączył to tak że bez zasilania nie będzie podawał żadnego paliwa.

Awatar użytkownika
patrykk007
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 166
Rejestracja: 28 sty 2011, 17:21
Lokalizacja: Złotoryja

Post autor: patrykk007 » 01 mar 2011, 22:25

Raczej zmienię elektronikę... A to co pokazałeś to wyłącznik, a nie włącznik

Awatar użytkownika
HeavenQueen
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 526
Rejestracja: 14 sty 2009, 18:51
Lokalizacja: Trzebinia

Post autor: HeavenQueen » 01 mar 2011, 22:34

patrykk007 pisze:Raczej zmienię elektronikę... A to co pokazałeś to wyłącznik, a nie włącznik
A czy to jest jakiś problem? Wystarczy zastosować przekaźnik ze stykiem normalnie zwartym :)

Awatar użytkownika
patrykk007
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 166
Rejestracja: 28 sty 2011, 17:21
Lokalizacja: Złotoryja

Post autor: patrykk007 » 01 mar 2011, 22:46

W sumie racja, ale to bym musiał się bawić znowu. A orientujecie się ile może kosztować wymiana elektryki na taką właśnie z włącznikiem temperaturowym, ale i też ręcznym. Jest w ogóle coś takiego?

Awatar użytkownika
HeavenQueen
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 526
Rejestracja: 14 sty 2009, 18:51
Lokalizacja: Trzebinia

Post autor: HeavenQueen » 01 mar 2011, 22:55

Ogólnie to widzę że czytanie ze zrozumieniem leży :)
Piszesz ze tobie szarpie tylko w momencie automatycznego przełączania z Pb na LPG (powodowanie progiem przełączania od obrotów ale niezależnie jakie te obroty ustawisz) natomiast gdy przełączasz ręcznie z Pb na LPG to przechodzi płynnie bez szarpnięcia, tak?
Czy dzieje się tak również gdy już silnik rozgrzejesz?

Awatar użytkownika
patrykk007
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 166
Rejestracja: 28 sty 2011, 17:21
Lokalizacja: Złotoryja

Post autor: patrykk007 » 01 mar 2011, 22:57

Chodzi o to, że jak sam przełączam z Pb to tam rozgrzewam dajmy do tych 50 stopni to wtedy podczas przełączania biegów wyciskam sprzęgło i wtedy przełączam na LPG. W poprzednim aucie miałem tak, że jak rozgrzał mi się silnik to właśnie podczas wyciskania sprzęgła lub na biegu jałowym przełączał się

ODPOWIEDZ

Wróć do „Zasilanie LPG”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl