Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B3 1,8 PM] Wymiana silnika 1,8 na 2,0

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
robert571
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5
Rejestracja: 01 mar 2011, 05:59
Lokalizacja: Wrocław

[B3 1,8 PM] Wymiana silnika 1,8 na 2,0

Post autor: robert571 » 01 mar 2011, 06:10

Witam.
Chciałbym zasięgnąć waszej opinii czy warto zmieniać silnik z 1,8 na 2,0. Mój połyka już takie ilości oleju że szkoda gadać a mam dostęp do rozbitego audi 80 z całym, nieruszony przodem więc mogę z niej wyciągnąć wszystko co trzeba. Jaka jest wasza opinia na ten temat i ile mnie więcej jest to roboty. Dodam iż mam zamiar robić to sam.
Ostatnio zmieniony 12 mar 2011, 16:50 przez robert571, łącznie zmieniany 2 razy.

Awatar użytkownika
Przemo80b3
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1069
Rejestracja: 11 paź 2009, 13:43
Lokalizacja: Białystok/Podlaskie

Post autor: Przemo80b3 » 01 mar 2011, 06:30

Witam.
Zepewne silnik 2.0 pochodzi z B3 ? To jest mechaniczny wtrysk. Tak więc cała instalacja elektryczna silnika była by potrzebna z tej rozbitej Audi.
Roboty będzie sporo, ale jeśli masz chęci i wiedzę to dasz radę :mrgreen:
Ogólnie to mechaniczny wtrysk nie lubi gazu i jest mało mechaników, którzy potrafią go serwisować/regulować ;-)

Awatar użytkownika
Lukaszbroz
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 611
Rejestracja: 22 kwie 2010, 09:40
Lokalizacja: Milejewo

Post autor: Lukaszbroz » 01 mar 2011, 07:36

Lepiej by było gdyby silnik to był jakiś ABT mało roboty z mocowaniem a i układ zasilania bardzo przystępny. Z tego co zauwazyłem po zmianie silników to bloki na przestrzeni lat się w ogóle nie zmieniły (4cyl) także zakupując sam goły silnik tez da się coś wymodzić.


Określ jaki to silnik dokładnie

Awatar użytkownika
piotrek 250279
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 358
Rejestracja: 19 lut 2010, 18:00
Lokalizacja: brzesko

Post autor: piotrek 250279 » 01 mar 2011, 08:19

A jakby przelozyc kolektor ssacy od twojego pm?W pm jest gaznik czy wtrysk? Ja zrobilem tak jak wkladalem 1,8 za 1,6 mimo tego ze ten 1,8 byl na wtrysku zmienilem kolektor i zamontowalem gaznik

robert571
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5
Rejestracja: 01 mar 2011, 05:59
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: robert571 » 01 mar 2011, 15:04

silnik jest wsadzony do b3 ale z jakiego modelu pochodzi to nie wiem gdyż nie mam dostępu do samochodu i jeszcze przez pewien czas nie będę go mieć. Pytać właściciela jaki to silnik nie będę bo on się na tym kompletnie nie zna. Jeśli chodzi o elektrykę do tego silnika to tak jak wspomniałem mogę ją wymontować gdyż kupuję cały samochód na części. W moim jest jednopunktowy wtrysk ale nie chcę przekładać kolektora gdyż chciałbym motor na pełnym wtrysku tym bardziej że nikt nie chce mi wyregulować mojego. Dodam iż w tej rozbitej Audi jest zamontowany gaz czego ja u siebie nie mam. Co do części roboczej to dokładnie interesuje mnie czy wymiana będzie polegać tylko na wymianie elektryki i wsadzeniu nowego silnika czy też trzeba będzie coś zmieniać w mocowaniach silnika. Co do elektryki to jedyne zmartwienie mam takie czy wiązki w Audi są dzielone na tylną i przednią czy będę musiał wymieniać całą instalację. Co do wiedzy na ten temat to jakąś tam posiadam ale pomocne by było gdyby ktoś napisał dokładniej jaka mi będzie potrzebna wiedza i na jakie problemy mogę napotkać.

Awatar użytkownika
Lukaszbroz
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 611
Rejestracja: 22 kwie 2010, 09:40
Lokalizacja: Milejewo

Post autor: Lukaszbroz » 01 mar 2011, 16:08

Instalacja jest dzielna. Tzw na silnik i budę. Wszystko się łączy nad nogami kierowcy.
Nie wiem co w PM jest do regulacji że ludzie mają z tym problem ale to wydaje się co najmniej dziwne.

Wymiana będzie polegała na wsadzeniu silnika i podpięciu nowej wiązki ze sterownikiem skoro oba auta to B3

robert571
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5
Rejestracja: 01 mar 2011, 05:59
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: robert571 » 01 mar 2011, 18:58

Właśnie nie jestem pewny czy ten silnik pochodzi z b3 czy b4. On teraz znajduje się w b3 ale fabrycznie było 1,8. Co do roboty to potrzebne jakieś specjalne narzędzia czy nie no i oczywiście rozumiem że będę musiał zdjąć deskę rozdzielczą aby wymienić wiązkę. Jeśli tak to czy jest jakaś instrukcja jak zdjąć deskę nie robiąc jej krzywdy.

Awatar użytkownika
Przemo80b3
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1069
Rejestracja: 11 paź 2009, 13:43
Lokalizacja: Białystok/Podlaskie

Post autor: Przemo80b3 » 01 mar 2011, 20:16

Lukaszbroz pisze:Lepiej by było gdyby silnik to był jakiś ABT mało roboty z mocowaniem
Mało roboty z mocowaniem :roll: :?: Przecież w b3 silnik trzyma się na ławie a w b4 do podłużnicy.

Awatar użytkownika
Lukaszbroz
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 611
Rejestracja: 22 kwie 2010, 09:40
Lokalizacja: Milejewo

Post autor: Lukaszbroz » 01 mar 2011, 21:53

Przemo80b3 pisze:
Lukaszbroz pisze:Lepiej by było gdyby silnik to był jakiś ABT mało roboty z mocowaniem
Mało roboty z mocowaniem :roll: :?: Przecież w b3 silnik trzyma się na ławie a w b4 do podłużnicy.
Porównywałem kiedyś bloki b3 b4 i golfa i wyszło na to że mocowanie łap do bloku jest takie sama różnica to wygląd łap i jak dobrze wspomniałeś miejsca zaczepienia w budzie. Ale łapy zostaną ze starego silnika wiec problemu nie ma.

robert571
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5
Rejestracja: 01 mar 2011, 05:59
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: robert571 » 02 mar 2011, 05:41

A jak wygląda sprawa ze skrzynią biegów i przegubami. Z racji tego że silnik trochę mocniejszy coś się zmienia czy nie ?

Awatar użytkownika
Przemo80b3
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1069
Rejestracja: 11 paź 2009, 13:43
Lokalizacja: Białystok/Podlaskie

Post autor: Przemo80b3 » 02 mar 2011, 06:24

Skrzynia biegów z R4 do R4 bedzie pasowała bez problemu ;-) Przeguby też.

Awatar użytkownika
Lukaszbroz
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 611
Rejestracja: 22 kwie 2010, 09:40
Lokalizacja: Milejewo

Post autor: Lukaszbroz » 02 mar 2011, 08:01

Flansze skrzyni powinny podejść. Wspomniałeś o silniku ale widzę że wymiana skrzyni tez wchodzi w zakres przeróbek.

robert571
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5
Rejestracja: 01 mar 2011, 05:59
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: robert571 » 02 mar 2011, 21:26

Wsadziłem już w ten samochód dużo pracy i pieniędzy więc w zakres przeróbek wchodzi wszystko co pozwoli mi tym samochodem nacieszyć się jeszcze parę lat lecz wszystko zależy od tego na ile pozwolą mi fundusze bo plany mam dość obszerne.

Awatar użytkownika
Lukaszbroz
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 611
Rejestracja: 22 kwie 2010, 09:40
Lokalizacja: Milejewo

Post autor: Lukaszbroz » 04 mar 2011, 08:10

No jasne sam coś o tym wiem :) jak chcesz szaleć to wrzuć sobie V6 2.4 z Audi A4 b5 w wersji 30 zaworowej ma 163 kuce. Wtedy na pewno nacieszysz się z jazdy jeszcze kilka lat.

Awatar użytkownika
swiety82
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 157
Rejestracja: 13 cze 2007, 23:43
Lokalizacja: Sagan Stadt

Post autor: swiety82 » 07 mar 2011, 12:55

W mojej B3 jest rzekomo skrzynia od B4 (tak twierdzil poprzedni właściciel) więc w tej materii nie powinieneś mieć problemów.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl