[B3 7A] spieniony płyn wspomagania
[B3 7A] spieniony płyn wspomagania
witam
dzis zmienilem pompe od wspomagania bo stara ciekła i wyła , poza tym stary płyn był koloru czerwonego więc zmieniłem go na zielony febi, wszystko ok ale teraz płyn w zbiorniczku pieni się i ma barwę blado czerwoną zamiast zielonej, czy stary płyn nie zleciał do końca i zmieszał się z nowym? A może spuścić cały płyn i zalać jeszcze raz zielonym?
dzis zmienilem pompe od wspomagania bo stara ciekła i wyła , poza tym stary płyn był koloru czerwonego więc zmieniłem go na zielony febi, wszystko ok ale teraz płyn w zbiorniczku pieni się i ma barwę blado czerwoną zamiast zielonej, czy stary płyn nie zleciał do końca i zmieszał się z nowym? A może spuścić cały płyn i zalać jeszcze raz zielonym?
- Przemo80b3
- Forum Audi 80
- Posty: 1069
- Rejestracja: 11 paź 2009, 13:43
- Lokalizacja: Białystok/Podlaskie
Re: [B3 7A] spieniony płyn wspomagania
Jak dobrze chodziła na czerwonym to po co kombinujesz :!: :?: oby nie było za późnowojtbert pisze:witam
płyn był koloru czerwonego więc zmieniłem go na zielony febi,
:?:wojtbert pisze:wszystko ok ale teraz płyn w zbiorniczku pieni się i ma barwę blado czerwoną zamiast zielonej, czy stary płyn nie zleciał do końca i zmieszał się z nowym? A może spuścić cały płyn i zalać jeszcze raz zielonym?
To normalne ,że się pieni przestanie po czasie pokręć kierą w lewo i prawo i ustąpi
Pora zabrac się za wymianę "mixu czerwonego z zielonym" na sam zielony , i teraz tak rozmawiałem z mechanikiem i powiedział że trzeba przepłukać układ , a że on nie ma czasu to postanowiłem zrobić to sam zgodnie z jego wskazówkami , powiedział tak: wjedz na kanał odkręć przewód ciśnieniowy ten co idzie od pompy do maglownicy (odkręcić przy maglownicy) , odpal samochód , niech pompa wypluje resztki starego płynu , zakręć przewód nalej nowego ,znowu odpal niech trochę pochodzi. Potem znowu odkręć przewód przy maglownicy , odpal samochód niech pompa wypluje płyn , potem zakręć przewód i nalej właściwego płynu i gotowe. Czy tak mam zrobić?
- Leo
- Forum Audi 80
- Posty: 3822
- Rejestracja: 06 mar 2008, 01:05
- Imię: Adam
- Model: Inny
- Nadwozie: Coupe quattro
- Silnik: 2,2 3B
- Lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
jak najbardziej, to prawidłowy system, ale możesz zrobić bez wjeżdżania na kanał - odkręcasz wężyki ze zbiorniczka wspomagania, wężyk który idzie do pompy wspomagania wsadzasz w butelkę świeżą z płynem , drugi wężyk, powrotny, który idzie z maglownicy wkładasz w puste wiaderko i heja, włączasz silnik, trochę ruszasz kierownicą, aż nie wypompuje płynu z butelki ze świeżym płynem. Potem wyjmujesz zbiorniczek wspomagania, czyścisz go , czyścisz też filterek w środku, składasz do kupy, zalewasz nowym płynem mineralnym, odpalasz auto, odpowietrzasz układ kręcąc kilka razy kierownicą w obie strony do końca, i uzupełniasz płyn. I finito.
I tak 2 litry płynu musisz użyć, jeden na przepłukanie, drugi na wlanie czystego.
I tak 2 litry płynu musisz użyć, jeden na przepłukanie, drugi na wlanie czystego.